To je to što me zanima!

Izmjene Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin: 'Više lokacija, proširujemo kapacitet'

Obzirom da je interes za ukapljeni plin od donošenja Zakona 2018. značajno porastao, zaključeno je kako više nema smisla inzistirati isključivo na riječkom području kao mjesto za opskrbu UPP-om
Vidi originalni članak

Već se zna da je cilj Vlade proširiti kapacitet, odnosno duplirati kapacitet LNG-ija, istaknuo je državni tajnik Ministarstva gospodarstva Ivo Milatić predstavljajući zastupnicima u Saboru izmjene Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin. 

Tako se pitanje mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (UPP) više neće vezati isključivo uz određenu lokaciju, konkretno područje Mlake u riječkoj luci, koje ostaje i dalje, nego će se odabrati optimalna lokacija uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara. Naime, zaključeno je kako više nema smisla inzistirati isključivo na riječkom području jer je interes za ukapljeni plin u međuvremenu značajno porastao. I u skladu s tim predviđen je razvoj infrastrukture, pri čemu je do 2030. godine planirana izgradnja minimalno 11 punionica koje bi trebale omogućiti punjenje cestovnih vozila, dok će neke od njih omogućiti i punjenje plovnih objekata.

ENERGETSKA KRIZA Zima još nije gotova, a Europa se već priprema za iduću: 'Pune se skladišta plina, LNG ključan'

Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je već ranije postupak nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (UPP) i stlačenim prirodnim plinom (SPP) u zadarskoj Luci Gaženici, a kako je Milatić istaknuo danas u Saboru, to će im biti i omogućeno jer je Luka Gaženica dobila pozitivno mišljenje vezano uz utjecaj na okoliš. 

- Pretpostavljam da će se ista stvar razvijati i u Dubrovniku i Splitu - rekao je.

SDP-ova Andrea Marić upitala ga je čime jamče da investitor neće ići protiv interesa RH.

- U ovim izmjenama se predviđa da se nekretnine potrebne za izgradnju izvlašćuju u korist investitora, a ne države. Investitor je LNG Hrvatska i kako ćete jamčiti da se neće sjetiti u budućnosti da to proda nekom strancu i da Hrvatska ostane bez zemljišta - upitala je, a Milatić poručio kako se radi o pomorskom dobru kojem vlasnik nije nitko. 

- LNG Hrvatska nije vlasnik na pomorskom dobru, to je pomorsko dobro i ne može biti ni državno ni ovako ni onako. Tu je koncesija, LNG Hrvatska je tvrtka koja tu operira i dok je ova Vlada na vlasti, prodavati ništa nećemo. Ako dođu neki drugi na vlast, za njih ne mogu garantirati - rekao je.

Istaknuo je kako smo zahvaljujući LNG terminalu zimu u ovoj krizi dočekali i proveli opušteno. 

- Jedna smo od rijetkih europskih zemalja koja je imala sigurnost da opskrba nije u pitanju. Podigli smo kapacitet LNG-a na 100 posto, LNG radi non-stop, ne gasi se, za regulaciju sustava bilo je potrebno napuniti skladište i napunili smo ga - istaknuo je, a SDP-ova Mirela Ahmetović dodala koliko bismo tek bili sigurni i opušteni da smo odmah izgradili kopneni terminal. 

- U ovom prijedlogu uklanjate mjesto za opskrbu UPP-om u Rijeci, sada će odabrati optimalna lokacija uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara. Da li to znači da kada ste stavljali lokaciju na Mlaci niste promišljali o tehničkim, prostornim i financijskim parametrima i da nije bilo studije na okoliš - upitala je. 

Milatić je istaknuo kako je po mišljenju struke Mlaka bila jedina potencijalna lokacija na brzinu. 

HRVATSKA KAO REGIONALNO ČVORIŠTE Plenković i austrijski kancelar obišli su LNG terminal na Krku: 'Ovaj projekt ima perspektivu'

- U međuvremenu je došlo do problema pa smo počeli promišljati da punionice trebamo osmisliti sistematskije. I nema nijedne lokacije ako nema studije na okoliš - rekao je dodavši kako se išlo na plutajući, a ne kopneni terminal jer je plutajući bio jeftiniji, vremenski dosezljiviji i ekološki sigurno. 

- Mnogi su govorili da je to ludo, a danas se pokazalo da je bilo pametno - kazao je naglasivši kako je izgrađen sukladno prostornim planovima Primorsko-goranske županije.

- Prodali nismo ništa Mađarima, LNG je hrvatska sigurnost i stabilnost - rekao je i dodao kako Hrvatska trenutno troši tri milijarde kubičnih metara plina, a da se očekuje da ćemo 2025. raspolagati sa 7,3 milijarde kubičnih metara. 

- Unaprjeđujemo domaću proizvodnju, 2024. ćemo vrlo izvjesno završiti s 1,2 milijarde,  znači umjesto da strmoglavo padamo, počeli smo se dizati. LNG terminal je sada na punom kapacitetu 2,9 milijarde kubika, a za plinsku godinu 2025. će biti na 6,1 milijarde. Pojačat ćemo cjevovode tako da se terminal može evakuirati prema susjednim zemljama i sigurnost opskrbe neće biti upitna - istaknuo je. 

Plutajući terminal može ići i do 15 milijardi, dodao je. 

- Tako da uopće nije tema da smo mi promašili cilj kad smo išli na plutajući terminal - ponovio je. 

Idi na 24sata

Komentari 2

  • Dario123455677 08.02.2023.

    A što li je bilo za gablec u saborskoj menzi????

  • Vlad 08.02.2023.

    Kad AP zaposli stručnjake HDZeja bit će love za izbore. Ja se učlanio neki dan u zajednicu i otvaram obrt prodaje magle kako bi mogao dobiti posao preprodaje plina.

Komentiraj...
Vidi sve komentare