To je to što me zanima!

Loše održavanje? Jurili 120 na sat, raspao im se dio kočnica

IZBJEGLI SU NAJGORE: Strojovođa je uspio zaustaviti vlak za Stare Mikanovce u kojem je bilo 20 putnika. U HŽ-u tvrde da se ta lokomotiva redovito održava
Vidi originalni članak

vagonu se začula buka kao da grmi. Kondukter i strojovođa znali su da nešto nije u redu. Zaustavili su vlak usred pustopoljine na putu prema Starim Mikanovcima. Kad je dvojac sišao s vlaka, sledila im se krv u žilama.

Ispod vlaka od 200 tona, koji je jurio sa 120 kilometara na sat, puknuo je osnovni element za kočnice. Da nisu zaustavili vlak na vrijeme, sigurni su, postali bi glavna vijest crne kronike.

- Dragi Bog ih je čuvao, bila je to čista sreća. Puknuo je element na sustavu kočenja, takozvani SAAB. Da je on slučajno puknuo u suprotnom smjeru od smjera kretanja vlaka, dobili bi sistem poluge koja bi se zabila u pragove i sve bi poletjelo u zrak - rekao Ante Brletić povjerenik Sindikata strojovođa Hrvatske (SSH) u Vinkovcima koji je dočekao vlak na kolodvoru u Mikanovcima. Vlak koji je na Veliku subotu vozio između Strizivojna - Vrpolja i Starih Mikanovaca imao je tri vagona s oko 20 putnika. U SSH u potpuno su sigurni da bi bilo mrtvih da se desilo najgore i da je to najbolji primjer da se vlakovi u Putničkom prijevozu najlošije održavaju otkad je željeznice.

- Sustavu kočenja SAAB svagdje u svijetu posvećuje se tolika pažnja da se i ultrazvukom provjeravaju mikropukotine kako bi se izbjeglo pucanje. Samo zahvaljujući prisebnosti strojovođe i konduktera, izbjegla se velika tragedija. Koliko god nema novca, to ne može biti izlika da se ovako katastrofalne stvari događaju kao što je s kočnicama koje su najvažniji dio lokomotive - komentirao je predsjednik SSH Nenad Mrgan

HŽ: To se rijetko događa

U-u su potvrdili ovaj slučaj, ali su rekli da se to rijetko događa.

- I pritom ne može doći do izlijetanja lokomotive iz tračnica, što je i fizikalno dokazivo. Ta se lokomotiva redovito održava - navode u HŽ-u. Odbacuju i navode da se lokomotive loše održavaju i navode da za to na godinu izdvoje do 80 milijuna kuna bez PDV-a. Iz HŽ-a ujedno navode da su lani smanjili broj vlakova pa i broj prijeđenih kilometara, ali da je zato iznos namijenjen redovnom održavanju lokomotiva samo neznatno smanjen.

- Stoga ne stoje navodi SSH-a da su se sredstva za održavanje smanjila – navode. Ujedno su odbacili optužbe strojovođa da se lokomotive loše održavaju i naveli da se vozni park održava u skladu s važećim propisima.

- Svim inspekcijskim nadzorima koje je provela Agencija za sigurnost željezničkog prometa nisu utvrđene nikakve nepravilnosti ni odstupanja od zakonskih i podzakonskih akata vezanih uz sigurnost željezničkog prometa i održavanje željezničkih vozila – naveli su u svom odgovoru. Ali su dodali i da su lokomotive u prosjeku stare 35 godina te da se češće kvare zimi. Od početka godine do ožujka, lokomotive su se pokvarile 67 puta.

Idi na 24sata

Komentari 55

  • diluti 09.04.2015.

    uvijek sam se volila putovavati vlakom I ni u snu mi nije bilo da bi se moglo nesto dogoditim.Otkad zadnji par god.se dogadjaju nesrece posebno ona u Rudinama kaj su jos htjeli zataskat a neispravan je vlak bio,nema sanse da putujem vlakom pa cak ni ZG-Sesvete.Mi u eu a nemamo vlakove nego se vozimo na vlastitu odgovornost,pa toga nema ni u Albaniji.MjenjAju se ministri kak koja vlast dodje a sve vise ljudi strada.Sramotaaaa.Vratite kaj ste opljackali I rjesavajte probleme vec jednom al ne,kad bi netko od nekog ministra iZ obitelji nastradao u tim vlakovima brzo bi se islo u popravak vlakova,ovAko koga briga nek budale ginu ko im je kriv

  • lasvegas9 09.04.2015.

    vožnja vlakom je na vlastitu odgovornost šta ne polijepe ta upozorenja na vlakove menađeri......

  • Babaluji x 09.04.2015.

    ni ne sječam se kad sam se zadnji put vozio sa vlakom

Komentiraj...
Vidi sve komentare