To je to što me zanima!

Mladić je uz oca pilota zavolio letenje, a u zraku izgubio život

Reanimirali ga sat vremena: Mladić (16) lani je započeo obuku za pilota zračnih jedrilica. Njegov otac Jakov M. spašava živote u zračnoj bazi Divulje. Istraga pogibije mladića mogla bi potrajati
Vidi originalni članak

Sine moj, počivaj u vječnosti, napisao je na svojem profilu na Facebooku Jakov M. iz Aerokluba Sinj. Njihova jedrilica srušila se u nedjelju oko 16 sati na obroncima planine Kamešnice iznad Sinja.

Za razgovor s novinarima u ponedjeljak nije imao snage. Strašna tragedija i pogibija 16-godišnjeg mladića dok je s instruktorom letio u jedrilici potresla je Split.

Dan nakon tragedije posjetili smo sinjski aerodrom, ali piloti i tehničko osoblje nisu nam od šoka mogli reći ništa više o tome što je pošlo krivo tijekom leta i kako je mladić stradao.

Reanimirali ga sat vremena

- Mora postojati razlog. Svaki dan riskiraš život u helikopteru spašavajući tuđe živote, a onda ti Bog uzme najdraži. Drži se prijatelju, moralo se desiti. Odletio je u svemir u neku drugu dimenziju - tješio je Jakova, letača tehničara Zrakoplovne baze Divulje, jedan od njegovih prijatelja. Inače, nesretni mladić je prošle godine započeo obuku za pilota zračnih jedrilica, a njegov otac jedan je od najpoznatijih pilota jedrilica.

Podsjetimo, instruktor letenja i 16-godišnji mladić poletjeli su u nedjelju poslijepodne sa sinjskog aerodroma i nastavili lebdjeti u jedrilici. Oko 16 sati srušili su se u nepristupačnim dijelovima Kamešnice, odakle su ih helikopterom MORH-a prevezli u splitsku bolnicu. Instruktor je u padu zadobio lakše ozljede, dok je nesretni mladić preminuo.

- Dovezli su nam dvoje ljudi, od kojih je jedan bio maloljetnik koji nije pokazivao znakove života. Sat vremena smo ga pokušavali reanimirati, ali bezuspješno. Druga osoba, instruktor letenja, zadobila je prijelom potkoljenice i izvan je životne opasnosti - rekao je dežurni liječnik na Hitnom kirurškom odjelu splitskog KBC-a.

Inspektor za zrakoplovne nesreće Danko Petrin u ponedjeljak je na mjestu nesreće obavljao očevid.

- U pitanju je jedrilica koja je poletjela sa sinjskog aerodroma. Znamo da je riječ o rekreativnom letu, a zašto se jedrilica srušila i pala na Kamešnici, za sada ne znamo - rekao je inspektor Petrin.

Vremenski uvjetni nisu bili ključni faktor?

Kako doznajemo, istražitelji ni u ponedjeljak nisu raspolagali s puno više informacija o samoj nesreći. Iz pouzdanih izvora doznajemo da će trebati neko vrijeme kako bi utvrdili uzrok nesreće.

Prema dosadašnjim informacijama, čini se da vremenski uvjeti nisu bili ključan faktor koji je doveo do pada jedrilice. Kako bi utvrdili jesu li i u kojoj mjeri vremenski uvjeti utjecali na pad jedrilice, pokazat će detaljno meteorološko izvješće koje će zatražiti Agencija za istraživanje nesreća u zračnom prometu.

U razgovoru s jednim stručnjakom za letenje koji je želio ostati anoniman doznali smo koji su mogući uzroci pada jedrilice.

- Teško je o tome govoriti bez detaljnijih informacija, ali postoji nekoliko mogućih razloga. Onaj najlogičniji je da je letjelici nestalo uzgona, tj. termike. Termika je pojam za topli zrak koji letjelicu podiže gore i daje joj uzgon. Kako sunce zagrijava zemlju, tako se topli zrak podiže uvis. Postoje tzv. termički stupovi koje jedriličari obožavaju. Kad jedrilica naiđe na termički stup, podiže se u vis i tako može dulje lebdjeti - kaže naš sugovornik. Jedan drugi, vrlo iskusan pilot rekao nam je da pilot jedrilicom, koja nema motor, upravlja koristeći svoje znanje i vještinu u strujanju vjetra.

Dodao je da puno toga može poći po krivu, a što se točno dogodilo pokazat će istraga.     

Idi na 24sata

Komentari 28

  • Partiokojot 04.09.2017.

    Ako je stumbal svoju jedrilicu onda šteta nije nikakva.

  • santol1 29.08.2017.

    Nekada davno, kada sam počinjao letjeti jedrilicama, prve lekcije su se odnosile na izbjegavanje letenja iznad velikih vodenih površina, iznad šuma i iznad padina. Razlog? Pojava tzv. nisponih strujanja zraka (prema dolje!), što može biti pogubno, osobito za neiskusne jedriličare. S druge strane poželjno je bilo letjeti iznad veliki površina na kojima je rasla pšenica (strništa), površina koje su se brže zagrijavale od okoline i sl. zbog tzv. usponih strujanja (strujanje zraka prema gore). Eto, to mi je ostalo u sjećanju.

  • Tide 29.08.2017.

    Mislim da se nisu srušili, nego nepredviđeno i nezgodno sletjeli. Kako je instruktor prošao sa lakšim ozljedama, zaista čudno, možda je bio vezan?

Komentiraj...
Vidi sve komentare