To je to što me zanima!

Najdulji željeznički tunel na svijetu Gotthard otvara se 1.6.

Najdulji željeznički tunel na svijetu, tunel Gotthard u švicarskim Aplama, svečano će biti otvoren 1. lipnja te će biti važna poveznicu između sjevera i juga Europe
Vidi originalni članak

Najdulji željeznički tunel na svijetu, tunel Gotthard u švicarskim Aplama, svečano će biti otvoren 1. lipnja te će biti važna poveznicu između sjevera i juga Europe, istaknuto je u srijedu na konferenciji za novinare u organizaciji Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu i Švicarskog veleposlanstva u Hrvatskoj.

Tunel Gotthard, gigantski infrastrukturni projekt, čija je izgradnja trajala 17 godina i koštala 12,5 milijardi švicarskih franaka, proteže se duljinom od 57,1 kilometra i predstavlja najdulji željeznički tunel na svijetu, ispred japanskog tunela Seikan dugog 53,9 kilometara. Na trećem mjestu po duljini je tunel između Velike Britanije i Francuske, dug 50,5 kilometara.

Tunel će službeno biti otvoren 1. lipnja,  a pušten u promet 11. prosinca 2016. nakon što budu provedene testne vožnje. Putovanje od jednog do drugog kraja tunela trajat će 20 minuta, a prometni kapacitet po danu iznosit će do 260 teretnih i 65 putničkih vlakova, uz maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat za teretne i 250 kilometara na sat za putničke vlakove. 

"Ulaganje u taj tunel i povezanu infrastrukturu dosegnulo je 23,5 milijardi švicarskih franaka, što predstavlja 3,5 posto švicarskog bruto domaćeg proizvoda",  kazao je veleposlanik Švicarske u Hrvatskoj Stefan Estermann, istaknuvši da on simbolizirala posvećenost Švicarske željezničkom prometu kojim se ponosi.

Zamjenik direktora švicarskog Federalnog ureda za promet Pierre-Andre Meyrat naglasio je da prijevoj Gotthard predstavlja poveznicu između sjevera i juga zemlje, a nalazi se na željezničkom koridoru Rotterdam-Geneva, poznatom kao Rajnsko-alpski željeznički koridor koji povezuje Nizozemsku, Belgiju, Njemačku, Italiju i Švicarsku i predstavlja jedan od prometnih prioriteta Europske unije.

"Gotthard tunel bit će vitalna poveznica između Rotterdama i Genove i integralni dio prometnog sustava čitave Europe",  kazao je Meyrat, dodavši da će se njegovim puštanjem u promet putovanje između Zuericha i Milana smanjiti za oko sat vremena,  na ukupno manje od tri sata.

Najavio je također nastavak izgradnje švicarske željezničke infrastrukture gradnjom manjeg tunela Ceneri, koji će biti probijen 2016, a pušten u promet 2020., ukupno vrijedan 3,5 milijarde švicarskih franaka.

Izrazivši nadu da će Švicarci podijeliti svoja iskustva u izgradnji željezničke infrastrukture s Hrvatskom, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Miro Škrgatić najavio je  posjet hrvatskog ekspertnog tima toj zemlji. "Hrvatska se odlučila za razvoj moderne prometne infrastrukture, pri čemu joj je prioritet željeznička infrastruktura. Vlada će nastaviti poticati željezničke sustave, posebice prugu prema mađarskoj granici Rijeka-Botovo, kao i koridor TEN-T ", kazao je Škrgatić.

Nakon konferencije u prostorijama Fakulteta prometnih znanosti otvorena je izložba "Gottardo 2016.", koja će ostati otvorena do 3. lipnja 2016.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare