To je to što me zanima!

Najjeftiniji taksi starta za 15 kn, svaki kilometar još pet kuna

Riječki “Taxi Cammeo” zatražio je 200 dozvola. Unatoč tomu što i dalje ostaje najpovoljniji ponuđač cijene su ipak veće nego što se prvotno najavljivalo
Vidi originalni članak

Na natječaju za 263 nove taksi dozvole stotinu je prijava. Među njima su i one riječkog “Taxi Cammea”, koji je zatražio 200 dozvola. Unatoč tomu što i dalje ostaje najpovoljniji ponuđač, ekskluzivno doznajemo, cijene su ipak veće nego što se najavljivalo. Umjesto 20 kuna za prijeđenih pet kilometara građani će morati izdvojiti 30 kuna.

Pojedinačne ponude

Cammeo je ponudio startnu cijenu 15 kuna za dva kilometra na početku vožnje, a ostale kilometre vožnje naplaćivat će, kao što je i najavio, po pet kuna. Prtljagu neće naplaćivati. Noćna vožnja neće biti skuplja od danje. Ponuda je u skladu s odredbama zagrebačke Skupštine jer ne premašuje maksimalnu cijenu od 28 kuna za dva kilometra, koliko naplaćuju taksisti udruženja Radio Taksi Zagreb.

Za taksi dozvole riječki je poduzetnik registrirao četiri tvrtke: Autoprijevoz Modem d.o.o., Autoprijevoz Oliva d.o.o. , Cammeo d.o.o. i Autoprijevoz Vlado d.o.o., za koje traži po 50 dozvola.

Međutim, posljednja ponuda odbačena je zbog nedostatka licencije. Idući je najpovoljniji prijevoznik taksijem Metropola auto d.o.o., koji je zatražio pet dozvola. Startna cijena iznosit će 16 kuna, odnosno 18 kuna za noćne vožnje. Po kilometru će stajati šest kuna, sat čekanja 48 kuna, a prtljagu neće naplaćivati.

“Eko-taksi”, koji je zatražio 50 dozvola, svoje cijene nije odao. U ponudi je istaknuo da će cjenik dostaviti naknadno. Tako je postupila i tvrtka Lonjak i sinovi, koja traži 17 dozvola, no još nije isposlovala licenciju za taksi – postupak je u tijeku. Licencija je uvjet za dobivanje dozvola za taksiranje. Nabrojene tvrtke najveći su ponuđači, a ostatak čine manje tvrtke i pojedinačni ponuđači.

Problem s ispitima

Problemi koji prate natječaj od samog početka i dalje postoje. Nedostaje i vozača i vozila.

– Od prvog smo dana isticali probleme s vozačima. One koji bi profesionalno i sa zadovoljstvom radili taj posao ima možda stotinjak, no potrebna su 263 – rekao je Mijo Bezer, pomoćnik pročelnika gradskog Ureda za promet.

Dodao je da postoje i veliki problemi s ispitom na kojem se provjerava poznavanje grada. Naime, posljednji ispit položilo je samo pet od prijavljenih 18 vozača.

U utorak su poslani zaključci o ponudama svim fizičkim i pravnim osobama koje su se prijavile na natječaj, a većini je naloženo da u roku od 15 dana nadopune ponude i dostave originalnu dokumentaciju. Uz to trebaju priložiti i registracijske oznake vozila. Ako to ne učine za dva tjedna, ponude automatski prestaju vrijediti.

Istraga protiv “Cammea” ne sprečava početak rada

Nadopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu iz 2006. godine došlo je do značajne promjene za “Taxi Cammeo”, čiji je poslovni pothvat u metropoli poljuljan nedavnim ponovnim pokretanjem istrage zbog sumnje u utaju poreza. Naime, prema toj nadopuni licencije za obavljanje prijevoza taksijem mogu se izdati i ako podnositelj zahtjeva nije financijski sposoban. Upravo to se nagađalo riječkom taksistu.

No to zakonski, čini se, ne može biti prepreka, ali narušava se ugled.

Za fizičke i pravne osobe koje žele davati usluge prijevoza taksijem, taj propis zahtijeva da imaju tržišni ugled, stručnu osposobljenost prijevoznika. Potrebna je i potvrda o registriranim motornim vozilima.

Problemi zbog manjka kvalificiranih vozača i vozila

Vozači - Mijo Bezer, šef sektora za promet pri gradskom Uredu za izgradnju, prostorno planiranje i promet, smatra kako nema dovoljno vozača za konkurenciju u poslu prijevoza taksijem. Od početka, kaže Bezer, ističe kako je to najveći problem novih “igrača”.

Vozila - Iz Grada su poručili kako svaka fizička i pravna osoba koja je zatražila izdavanje taksi dozvola u roku od 14 dana morati priložiti potvrdu o tome posjeduje li vozila. Ako ih nema i ako ne može dostaviti listu registarskih oznaka, ispada iz natječaja.

Ispiti - Ispit na kojem se provjerava poznavanje Zagreba, čini se, većini je nepremostiva prepreka. To je zato, kaže Bezer, što se prijavljuju iz drugih gradova.

Idi na 24sata

Komentari 23

  • konjina 16.02.2011.

    ej momci nabavite borbena kola to bu se furalo po državi

  • boxerharry 16.02.2011.

    Ljudi moji kako Vama nije jasno, ma nije toliko veliki problem konkurencije koja dolazi ili koja pokusava doci na zagrebačke ceste nego što se daje posao čovjeku protiv kojega se vodi istraga zbog utaje poreza, jer nije plačao vozače, jer počinju voziti ljudi koji za to nemaju potrebnu "diplomu" ne poznaju grad, što je Cameo započeo sa jednom sada je već druga puno veća cijena.......itd...Iskreno, nitko ne može zamjeniti zagrebačke taxiste jer dolaze na odredište u minuti, pokrivaju cijeli grad, a i hitne službe zovu njih jer su oni jedini koji u par minuta prevoze doktore za transplatacije i sl.

  • pitur 16.02.2011.

    Kod nas u Zadru je dosao novi Taxi Lulic za 20 kn,kad mu je posao poceo ici dobro digao je za 5-10 kn,sad je bice 30 kn za 5 km,međutim sad se opet novi pojavia taxi denis za 20 kn 5 km...A ovi stari taxiji su odpali!!Jer su i oni bili preskupi!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare