To je to što me zanima!

Pilot projekt: 'U školi želimo više učiti o Europskoj uniji...'

Učenici više škola na području Zagrebačke županije prošli su posebnu edukaciju o EU. Djeca uče o institucijama i procesima odlučivanja u EU te hrvatskom putu do Unije
Vidi originalni članak

 Što je to Europska unija? Je li Hrvatska trebala ući u EU? Koja je prednost članstva?

To su samo neke od tema o kojima su na posebnim predavanjima raspravljali učenici šestog razreda Osnovne škole “Eugen Kvaternik” u Velikoj Gorici. Učenici o EU raspravljaju u sklopu projekta koji je pokrenula neprofitna organizacija Centra za EdUkaciju o EU (CedU).

- Poduka o Europskoj uniji je program koji je najprije kao pilot-projekt proveden u nekim školama u Zagrebu tijekom prošle školske godine. Nakon odličnog odaziva učenika projekt se od početka ove godine provodi na području zagrebačkog prstena, i to najprije na području Velike Gorice. Projekt je dugoročan, a do kraja kalendarske godine planira obuhvatiti sve škole na području Velike Gorice i krenuti prema drugim mjestima u Zagrebačkoj županiji - rekla je Vinka Drezga, direktorica CedU-a i predavačica programa.

Na predavanjima djeca uče o temeljnim institucijama i procesima odlučivanja u EU te hrvatskom putu do Unije. Projekt se sastoji od interaktivnog predavanja i rasprave, a namijenjen je osnovnoškolcima koji su polaznici viših razreda. Uz pomoć PowerPoint prezentacije, projekt potiče diskusiju o europskim integracijama i hrvatskom članstvu.

- Svrha projekta jest ojačati svijest kod djece o pripadanju europskom kulturnom krugu i rasvijetliti društveno-poijesni kontekst integriranja suvremene Hrvatske u EU. Nastava se provodi po jedan školski sat za jedan razred. Ako je nužno, moguće je okupiti učenike dva razreda na jednom skupnom predavanju. Dosadašnja povratna informacija o projektu pokazuje da su učenici iznimno zainteresirani za temu i visoko angažirani u raspravi o EU - rekla je Drezga. Objašnjava da na predavanjima koristi zapadni model učenja, a posebno američki koji preferira višedimenzionalan pristup procesu usvajanja novih znanja. Djeca tako uče kako informacije primijeniti u svakodnevnom životu i kako ih koristiti u rješavanju problema. Dodaje kako dob učenika nije nikakva zapreka za raspravu o temi kao što je Europska unija.

- Svaki sat se uvjerim u to da su djeca školske dobi iznimno otvorena za taj drukčiji pristup, da žele aktivno sudjelovati u procesu pronalaženja definicija i iznošenja vlastitih pogleda na društvena pitanja. Pritom očekuju poticaje od mentora da ih podučavaju kako da sami prepoznaju probleme, definiraju ih i da tragaju za kvalitetnijim rješenjima. Na predavanjima se inzistira posebno na dijalogu, tj. pitanjima i odgovorima kako bi se učenici potaknuli da sami dolaze do rješenja i odgovora. Dosadašnja provedba nastave pokazala je da su iznimno otvorena za taj drukčiji pristup te da žele aktivno sudjelovati u procesu pronalaženja definicija i iznošenja vlastitih pogleda na društvena pitanja. Dvosmjerna komunikacija u učionici jača samosvijest kod učenika, potiče ih na proaktivnost i na traganje za intelektualnim izazovima, a to su pretpostavke stvaralaštva u kasnijoj dobi. Jedno od načela kojim se rukovodi CEdU je preusmjeriti proces učenja, osloboditi ga stega, ograda, straha od autoriteta i težište prebaciti s kvantitete informacija na kvalitetu razmišljanja. Umjesto upijanja i reproduciranja informacija, djeca trebaju naučiti kako koristiti informacije u rješavanja konkretnih situacija - ističe direktorica CedU-a.

Učenici su na kraju slobodno i bez stege ocijenili ono što su čuli i naučili. Bili su zadovoljni i iskazali su želju da takve stvari više uče u školi.

- Bilo mi je vrlo zanimljivo. Ono što nisam znala, a nisam imala puno podataka o Europskoj uniji, naučila sam zahvaljujući ovom predavanju. Drago mi je da sam naučila o povijesti ujedinjenja na europskom kontinentu. Izvorno je samo šest država pokrenulo projekt EU. Pristup je drukčiji od onoga na što smo naviknuli. Tijekom predavanja stalno diskutiramo, slobodno postavljamo pitanja, pa čak i na engleskom. Voljela bih da je više satova organizirano na ovakav način - izjavila je Nika.

Franu se svidjelo što je naučio da su i baltičke države članice Europske unije.

- Sad znamo i koji se sve jezici govore u EU. Posebno mi je drago što smo pričali i na engleskom jeziku, jer taj jezik učim od sedme godine - rekao je Frano nakon predavanja.

Njegov prijatelj Art bio je zadovoljan zbog drugačijeg pristupa predavanju i razmjena mišljenja.

- Opušteniji smo jer na predavanju možemo postavljati pitanja. Kad nam nešto nije jasno, slobodno priupitamo i zajednički dolazimo do odgovora. Puno informacja sam saznao o Uniji. U petom smo razredu učili o tome, ali sad mi je sve jasnije - tvrdi učenik.     

Idi na 24sata

Komentari 4

  • ivankrajc_1 26.05.2016.

    Eu je PROPALA tvorevina i svakim danom sve vise propada.To je jedina stvar koju trebate nauciti o EU.Bolje vam je da ucite kako se brinuti za sebe.

  • Kotrljljan 26.05.2016.

    To bi bilo u redu. Trebaju učenici znati šta se prijevarom naroda može postiči.

  • Preteznovedro 25.05.2016.

    Bila bi to dobra povijest. Ha ha.

Komentiraj...
Vidi sve komentare