To je to što me zanima!

Pilot u sekundama prije pada helikoptera: Vidi li itko pistu?

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Iako je kontrola leta pilotu Omeru Mehiću dala odobrenje da sleti na pistu, on je nije vidio pa je dva puta odustao od slijetanja. U nesreći je živote izgubilo sedmero ljudi
Vidi originalni članak

U tragičnoj nesreći u Srbiji prije dva tjedna u padu vojnog helikoptera živote je izgubilo sedmero ljudi među kojima je bila i jedna beba koju su prevozili u bolnicu u Beograd.

Helikopter se srušio zbog loših vremenskih uvjeta, a sada su otkriveni i kobni detalji nesreće.

U nesreći su stradali pilot Omer Mehić, kapetan Milovan Đukalić, zastavnik Nebojša Trajić, mehaničar letač zastavnik Ivan Miladinović, liječnik Dževad Ljajić, anesteziolog Miroslav Veselinović i beba iz obitelji Ademović iz Novog Pazara. Zbog njihove smrti u Srbiji i Republici Srpskoj proglašen je i dan žalosti.

Bilo je proceduralnih grešaka

Istragom je utvrđeno nekoliko proceduralnih grešaka, no one nisu utjecale na nesreću. Vremenski uvjeti bili su složeni, ali ni oni nisu bili presudni za tragediju, javlja Alo .

Pilot Mehić, prema proceduri, neprestano je komunicirao s kontrolom letenja koju je obavijestio da vidi pistu prije nego se počeo spuštati. Nakon što je dobio odobrenje kontrole počeo je spuštati helikopter, ali tada se dogodilo nešto neočekivano.

Pilot nije vidio pistu

- Ne vidim pistu, ne vidim je - javio je kontroli i ponovno počeo dizati u visinu.

Nakon toga ponovno je dobio odobrenje da se spusti.

- Na pisti se. Spuštajte se slobodno - kazao je operater, a pilot je smanjio brzinu i približio se pisti, no opet se požalio da je ne vidi pa je pitao i ostatak svoje posade vidi li tko pistu .

Naglo ubrzao pa se helikopter zanio u stranu

Tada je najavio da će se ponovo uzdići i naglim trzajem pilotske palice je podigao helikopter zbog čega je letjelica naglo ubrzala i dosegla visinu od 250 metara. To je helikopter zanijelo na lijevu stranu pa ga okrenulo na desni bok, a zatim se srušio.

Iako se sumnjalo da bi osim loših vremenskih uvjeta krivac nesreće mogao biti nedostatak goriva istražitelji su utvrdili da to nije tako jer je u spremnicima bilo još 650 litara goriva .

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Idi na 24sata

Komentari 18

  • mrky3333 01.04.2015.

    Spavajte mirno, da li će tko, osim nas koji smo u "ovom" svijetu, prosuđiavti VAŠE postupke, ne znam. Ali znam da ste HTJELI POMOĆI! Svaka VAM ČAST i SLAVA: Kao i svim drugim neznanim JUNACIMA koji SAM rade svoj posao.

  • nikluk20 01.04.2015.

    ????...nelogično...leti helikopterom, ne slijeće zrakoplovom....

  • UNPROFOR 01.04.2015.

    Konačno ste otvorili temu , jer su na Srbskom portalu svi negativni komentari cenzurirani i svoje polako na tanane pripremaju za šok . A šok je slljedeći : Helić je bio ispravan samo za vizualno letenje VF danju i noću , sa time , da se noću orientira po svetlima gradova, puteva i tako. Heliću upće nisu radili navigacijski instrumenti za IF instrumentalno letenje i to na obe strane koman. ploće . U tom povratku je u BG bila magla i vizualno letenje nije bilo više moguće kao ni instrumentalno i pilot je bio slijep . Zadnje rijeći pilota " gdje je staza" to samo potvrđuju. Mi 17 ima sve navigacine instrumente kao i svaki drugi putnićki avion. Da su mu radili, mogao je pristati okomito i kod vidljivosti 0 , a on se plazio po zemlji i naljeteo na dva dalekovoda, misleći vjerovatno, da je samo jedan i zapeo za jednoga. Prvi put kad je ugledao zemlju , trebao je pristati i čekati dizanje magle, a hitnu pozvati do sebe, radi preuzimanja bolesnika. Interesantan je i nastavak . Đenerali određuju Vojnu komisiju za ispitivanje uzroka nesreće . Zakon govori ko je nadležan za to , a to je Komisija za ispitivanje zrakoplovnih udesa SIV 3 BG., jer je heli bio na civilnom zadatku i sa civilnim žrtvama . Kako je uopće MUP mogao primiti umrle civile , a da nije proveo istragu njihove smrti ! Jel vojska rekla samo : " evo vam jih natrag " ili šta. Interesantno će biti i na civilnom sudu , radi odštete unesrećenih . Kako će civilni sud prihvatiti izvješće samoproglašene vojne komisije . Ovo sve je ćisto sakrivanje stanja u njihovoj aviaciji , gdje letjelice samo stoje na stajankama i glume silu , a ono nesposobno za samo letenje a kamoli za borbu !

Komentiraj...
Vidi sve komentare