To je to što me zanima!

Poginuo dok je čistio skladište na brodu, optužili vođu palube

Zatvaranjem brodskog skladišta, poklopac skladišta je prignječio tijelo mornara koji je u međuvremenu izašao iz skladišta i nagnuo se preko ruba grotla nad otvorom
Vidi originalni članak

Zbog smrti 25-godišnjeg hrvatskog mornara tijekom čišćenja skladišta na brodu splitskog Jadroplova, u međunarodnim vodama u Kineskom moru u veljači 2016. splitsko Općinsko državno odvjetništvo podiglo je optužnicu protiv voditelja palube i brodarske kompanije, tereteći ih za kazneno djelo protiv opće sigurnosti.

Voditelju palube (60) stavljaju na teret da je 19. veljače 2016. oko 10 sati, dok se brod u vlasništvu splitskog brodara nalazio oko 20 nautičkih milja od Shanghai, postupio protivno pravilima struke, odnosno Brodskom priručniku i hrvatskom Pomorskom zakoniku.

Tužiteljstvo sumnja da je okrivljenik postupio protivno izričitim naredbama da se prilikom tzv. "malog čišćenja skladišta" preko otvora skladišta ne smije spuštati niti dizati konop sa zavezanom kantom u kojoj se nalazi alat i sredstvo za čišćenje i da se ne smije spuštati poklopac na otvoru skladišta, ako nije angažiran drugi član posade koji treba asistirati prilikom spuštanja konopca.

Okrivljenika terete kako je znao da su u skladištu vježbenici i mornari te da je olako smatrao da neće nastupiti štetni događaj. No, zatvaranjem brodskog skladišta, poklopac skladišta je prignječio tijelo mornara koji je u međuvremenu izašao iz skladišta i nagnuo se preko ruba grotla nad otvorom skladišta kako bi konopom iz unutrašnjosti skladišta izvukao kanticu s alatom za čišćenje. Mornar je zadobio tešku kraniocelebralnu ozljedu s traumatskim šokom zbog koje je preminuo.

Voditelj palube, prema sumnjama tužiteljstva, prije zatvaranja poklopca nije provjerio jesu li troje vježbenika i mornar izašli iz skladišta, nije ih upozorio o radnji koju namjerava poduzeti niti je utvrdio je li manevarski prostor "slobodan od ljudi i predmeta".

Prema ranijem pisanju medija tragedija se dogodila na brodu Jadroplova „Bene“ za rasuti teret koji je u trenutku nesreće bio prazan. Uprava kompanije navodila je nakon stradavanja mornara da se radilo se o nesretnom slučaju.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Antares777 06.02.2018.

    evo zašto je edukacija o zaštiti na radu, obavezana edukacija i iznimno važna za svih , da je poštovao proceduru , a nije, čovjek bi bio živ.

Komentiraj...
Vidi sve komentare