To je to što me zanima!

Ponos svih Rusa: Fascinantne činjenice o najvećoj pruzi ikad

Legendarnu prugu koja se proteže od Moskve do Vladivostoka opjevali su brojni pjesnici, o njoj i na njoj su se napisale brojne knjige, a ona je i dalje najdulja na svijetu...
Vidi originalni članak

Kada je 15. svibnja 1891. godine tada budući ruski car Nikola II simbolično započeo izgradnju pruge u Vladivostoku, vjerojatno nije ni sanjao da je položio 'temelje' pruzi koja će postati ne samo najveća, već i najpoznatija na svijetu. Pune 22 godine kasnije Vladivostok tj. Daleki istok Rusije povezan je s Moskovom prugom dugom 9,289 kilometara

Ukoliko sjednete na vlak u Moskvi i krenete prema Vladivostoku, čeka vas put koji će potrajati punih osam dana i kojim ćete proći kroz sedam vremenskih zona te stotine gradova i gradića. Zahvaljujući pruzi Rusija je uspjela oživjeti svoj Daleki istok, a danas se Transsibirskom prugom odvija čak 30% cjelokupnog ruskog robnog izvoza

Povijest Transsibirske pruge i njene izgradnje prepuna je fascinantnih činjenica, a ovo su samo neke od njih. 

1. Izgradnja pruge stajala je 1913.godine 1,455 milijardi rublja u zlatu. Za malo perspektive - ruski policajac je u to vrijeme zarađivao 50 rubalja mjesečno. 

2. Za vrijeme najintenzivnije izgradnje, na pruzi je radilo čak 90 tisuća ljudi - seljaka, vojnika i osuđenika. Prvih 7,500 kilometara sagrađenih u 12 godina radnici su gradili bez gotovo ikakvih strojeva. osuđenicima koji su radili na izgradnji ublažene su kazne. 

3. Modernim vlakovima potrebno je šest dana i dva sata da iz Moskve dođu u Vladivostok u Moskvu - ili obrnuto. Udaljenost među njima je 9,298.2 kilometara, dvostruko više nego između New Yorka i Londona

4. Na slavnoj ruti nalaze se 64 stanice, a među njima je i Slyudyanka-1, jedina željeznička stanica u potpunosti igrađena od - mramora. 

5. Dionica od Mogocha do Skovordina najhladnija je na ruti - temperature zimi na njoj padaju sve do - 62°C

6. Most Amur koji je dug 2,600 metara dovršen je 1916. godine - bila je to posljednja građevina sagrađena za potrebe putovanja Transsibirskom rutom. 

7. Unatoč na mjestima iznimno teškom terenu i negostoljubivoj klimi, godišnje se gradilo između 500 i 700 novih kilometara pruge

8. Na trasi je izgrađeno 15 tunela. Najdulji tunel koji je još u funkciji je Tarmanchukanskiy - dug je dva kilometra. Najdulji tunel, koji više nije u funkciji, bio je dug čak sedam kilometara. 

9. Pruga ide preko 16 velikih Europskih i Azijskih rijeka. Među njima su i Volga, Kama, Yenisey, Amur i Irtysh. 

10. Godine 2000. pruga je napokon postala dvotračna, a dvije godine kasnije je elektrizirana cijelom dužinom. 

Idi na 24sata

Komentari 136

  • nikluk20 19.10.2016.

    najduljoj ne najvećoj......malo pojmove učiti...

  • barbaboro 19.10.2016.

    Jedna od želja mi je (iako ne vjerujem da će se ikada ostvariti) proputovati ovom prugom, cijelom dužinom, od Moskve do Vladivostoka (ili obratno, nije bitno). To bi sigurno bio doživljaj, Sibir je neopisivo lijep, fascinirale me ljepote Sibira, gledao sam nekoliko predivnih emisija na National Geographic-u. Fascinantna ljepota! Do tada sam na spomen riječi "Sibir" pomislio jedino na Staljinove gulage.

  • 19.10.2016.

    Uzeti godišnji odmor i krenuti u avanturu; -idemo!:)

Komentiraj...
Vidi sve komentare