To je to što me zanima!

Poslodavcima će biti izazovno pronaći adekvatnu radnu snagu

Jedno o ključnih pitanja na biznis konferenciji bilo je i što nas čeka na tržištu rada u skorijoj budućnosti, ali i je li upravo sada trenutak za digitalnu transformaciju tvrtki te što ona znači za njihovo poslovanje
Vidi originalni članak

Domaći stručnjaci iz svijeta ekonomije, makroekonomije, ekonometrije i financiranja okupili su na  2. biznis konferenciji 24sata i Kvaka24  “Hrvatska u novom ekonomskom okruženju” 6. lipnja u hotelu Hilton Garden Inn. Invazija na Ukrajinu trajno je narušila ekonomsku paradigmu prema kojoj nitko neće ući u rat zbog posljedica za gospodarstvo, kakve su posljedice sankcija Rusiji za hrvatsku ekonomiju, postoje li pozitivne strane i koliko nam u prevenciji onih negativnih mogu pomoći tehnološki alati, digitalne inovacije i mobilnost radne snage? Sve su to pitanja o kojima se razgovaralo. Jedno o ključnih bilo je i što nas čeka na tržištu rada u skorijoj budućnosti. 
- Nedostatak radne snage svakako će biti glavna karakteristika tržišta rada u skorijoj budućnosti. Bitna odrednica u drugoj polovici godine bit će inozemni okvir, koji je kompliciran i pun neizvjesnosti. Eventualno usporavanje gospodarske aktivnosti kratkoročno bi smanjilo potražnju za radnicima i prema tome poteškoće za poduzetnike u pronalasku radne snage. Međutim, demografski trendovi u razvijenom svijetu i sve više u Aziji, osobito Kini, govore nam da će u budućnosti i dalje biti izazovno poslodavcima pronaći adekvatnu radnu snagu - kaže Goran Šaravanja, glavni ekonomist HGK. Petar Šimić, predsjednik Uprave PRIMACOŠPED-a, je optimisti. 
- Koliko god se trenutna situacija na tržištu rada čini teška i izazovna, u idućih pet godina vidim potpuni preokret i značajno poboljšanje! U idućih 6-12 mjeseci vidim da Vlada, u suradnji s poduzetnicima i sindikatima, donosi moderan zakon o radu koji će biti znatno bolji i za poduzeća i za radnike.
U istom razdoblju vidim i idući krug porezne reforme, koja će značajno rasteretiti hrvatski rad, s trenutnih oko 44 na željenih 30-ak posto, što bi bilo u rangu s Poljskom. Paralelno uz ove Vladine poteze, koji će prosječnu plaću podignuti za 10-15%, vidim napore poslodavaca koji rezultiraju podizanjem plaća za još 10-15%, čime prosječna plaća u Hrvatskoj za 12-24 mjeseca dolazi na 1200-1300 eura - govori Šimić i ističe da se povećanjem neto plaća očekuje usporavanje trenda iseljavanja, ubrzanje trenda useljavanja, kao što je slučaj u Sloveniji. Jedno od ključnih pitanja je i što će se sve u Hrvatskoj promijeniti nakon uvođenja eura za građane, a što za tvrtke iz perspektive banaka.  
- Koristi od uvođenja eura ostvarit će svi domaći sektori, a posebice građani, poduzetnici, ali i država, jer će hrvatsko gospodarstvo postati učinkovitije, konkurentnije i otpornije. Naime, uvođenjem eura u Hrvatskoj kamatne će se stope približiti razini kamatnih stopa u državama članicama europodručja, te će se smanjiti ocjena rizika za Hrvatsku. Nadalje, uvođenje eura neminovno će se odraziti na smanjenje izloženosti domaćih kompanija prema valutnom riziku.  Kompanije više neće biti izložene tečajnim razlikama s osnove kretanja kune prema euru - smatra  Višnja Božinović, članica Uprave za poslovanje sa stanovništvom i SME-ovcima RBA
Domaće kompanije, nadodaje, ostvarit će i znatne uštede na mjenjačkim poslovima jer više neće postojati potreba za zamjenom kuna u eure i obrnuto. Također, uvođenjem eura naknade za prekogranična eurska plaćanja izjednačit će se s onima za nacionalna plaćanja, što će pogodovati kompanijama koje sudjeluju u međunarodnoj razmjeni.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Na panelu "Inovacije u prodaji i marketingu kao alat povećanja profitabilnosti i učinkovitosti" doznali smo kako dobar proizvod više nije jamac uspjeha te da je kupcima važan odnos prema njima, što zahtijeva konstantnu inovaciju u pristupu i načinu na koji možemo organizirati poslovanje tvrtke. Interno, ali i prema vanjskim klijentima i kupcima. Je li upravo sad trenutak za digitalnu transformaciju tvrtki?  - Digitalna transformacija odavno je prestala biti samo buzzword. Hrvatsko je tržište preplavljeno stranim kompanijama koje su svoje poslovanje digitalno transformirale u proteklih nekoliko godina, a pogotovo pod utjecajem pandemije. Mnogo hrvatskih kompanija slijedi dobre primjere s drugih tržišta, bez obzira na to posluju li lokalno ili globalno. Kupci danas imaju bezbroj opcija na raspolaganju i sve informacije dostupne na jedan klik mišem. Ako želimo zadržati korak, zadržati kvalitetne odnose s našim kupcima i ne zaostajati za našom konkurencijom, moramo krenuti u istom smjeru. Krajnje nam je vrijeme za digitalnu transformaciju - smatra Dejan Rogan, Head Of Business Solutions, HSM. Hrvoje Supić, Vice President – Central and Eastern Europe, Salesforce, ističe da je to kontinuiran proces. 
- Niti jedna organizacija ne može preživjeti bez prilagođavanja tržištu i okolini. Najbolji trenutak za početak digitalne transformacije bio je prije nekoliko godina. Drugi najbolji trenutak je danas - ističe Supić.   
Zoran Turković, CEO, 24sata, napominje da digitalna transformacija omogućava povećanje efikasnosti tvrtke s troškovne strane te stvara pretpostavke za rast prihoda i otvaranje novih prihodovnih kanala.  
- Digitalna transformacija nije jednokratni zadatak nego proces i zato nema nikakvog smisla odgađati je. Svaka odgoda može uzrokovati poslovne probleme u budućnosti - naglašava Turković. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

 

Idi na 24sata