To je to što me zanima!

Potpisima na prodaju škverova EK odgodit će kraj pregovora?

Vlada ne treba žuriti s potpisivanjem ugovora s ulagačima i biti previše popustljiva. Bojazan je kako bi država mogla na sebe preuzeti više obveza od potrebnih
Vidi originalni članak

Od domaćih pregovarača ipak doznajemo da potpisivanje ugovora nikada nije u Bruxellesu bilo postavljeno kao uvjet, ali hoće li se takvo što tražiti znat će se poslije rasprave u Vijeću EU. Ne bi ni bilo dobro, kaže nam naš sugovornik, da se Vlada zbog rokova požuri s potpisivanjem ugovora s ulagačima, tvrtkom DIV koja ulazi u Brodosplit, te Dankom Končarom koji će preuzeti preostala tri brodogradilišta - Brodotrogir, Kraljevicu i 3. maj, a kako ne bi bilo prevelikih popuštanja prema njima.

Naime, bojazan je kako bi država mogla na sebe preuzeti više obveza od potrebnih, a potom bi mogle reagirati i banke, ponajprije strane, koje više ne bi bile spremne reprogramirati dugove brodogradilištima. Za sve te dugove jamči država, a oni su oko 13 milijarda kuna. Da se i polovica aktivira, država bi imala velikih problema s obzirom na ionako velike probleme s proračunskim manjkom. No, s druge strane, kaže nam naš sugovornik iz Vlade, ni jedan dogovor s investitorom ne može biti lošiji od propalog ugovora, jer bi to za brodogradilišta onda značilo stečaj, odnosno gubitak radnih mjesta. Također, kaže, za sada ulagači nisu tražili nikakva popuštanja.

- Vjerujem da smo sve učinili, u stalnom smo kontaktu s tehničkom ekipom EK-a i radi se na tome da u skoro vrijeme tri preostala brodogradilišta dobiju zeleno svjetlo,  kaže Đuro Popijač, ministar gospodarstva.

- Na programima restrukturiranja triju brodogradilišta radi se intenzivno, rokovi se poštuju kako bi se pregovori završili u lipnju, kaže Olgica Spevec, predsjednica Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

Nakon pozitivne ocjene slijede pregovori s ulagačima i potpisivanje privatizacijskog ugovora. Tek tada će se i znati koliko će obveza država na sebe preuzeti, jer već poznatim gubicima iz prijašnjih godina trebat će pribrojiti i one nastale u posljednjih godinu dana, o kojima se ne želi govoriti, ali zna se da su iznosi veliki i da će to biti novi udar na državne financije.

Idi na 24sata

Komentari 8

  • gremljin 26.04.2011.

    ne razumijem TKO se boji? ČEGA? oni koji peru ruke, noge i "naš" novac za ime restrukturiranja, privatiziranja i politiziranog tajkuniranja. Ako ljudi potpišu ugovor da će napraviti brod i kažu okvirni datum onda ih pustite svi vi razni špekulanti da jednostavno odrade taj posao. i vidi vraga! nema straha od ničega! ALI ako dobe lovu i to političari podjele umjesto da kupe materijal i plate radnike...e, dragi moji onda ima BOJAZNI

  • glasna_1 26.04.2011.

    naša brodogradnja je bila u smom vrhu svjetske brodogradnje...a gdje je danas? ovo je posljedica politike u kojoj je podobnost važnija od sposobnosti!!

  • NIAGARA 25.04.2011.

    Jadni li smo kad dozvoljavamo da nam Europa kroji sudbinu!!!!!!!!!!! Hajde Vlado traže da im se još jednom uvucemo u gu*icu. Što čekate, zatvorite brodogradilišta, pošaljite ljude na biro i idemo dalje. Idemo u europsko robovlasništvo, naravno kao robovi.

Komentiraj...
Vidi sve komentare