To je to što me zanima!

Predomislio se? U zadnji tren Lubitz je pokušao izbjeći pad

Novootkriveni podaci iz crne kutije govore da je Andreas Lubitz, samo 93 sekunde prije udara u francuske Alpe, htio isključiti automatskog pilota i izbjeći nesreću
Vidi originalni članak

Andreas Lubitz, kopilot koji je u ožujku namjerno srušio Germanwingsov zrakoplov, u posljednjem je trenutku pokušao ponovno podići avion i spasiti svoj kao i živote još 149 putnika i članova posade. 

Novootkriveni podaci iz crne kutije govore da je Lubitz, samo 93 sekunde prije udara u francuske Alpe, htio isključiti automatskog pilota i izbjeći nesreću.

Lubitz koji je patio od depresije automatskog pilota uključio je nakon što je njegov kolega, pilot Patrick Sondheimer, napustio kokpit. Tada je započeo kontrolirano spuštanje zrakoplova s namjerom da ga sruši i ubije sebe kao i sve ostale ljude na letu od Barcelone do Düsseldorfa. No, novi podaci govore da možda i nije htio umrijeti.

- U razdoblju između 10:39:33 i 10:40:07 registriran je pokret rukom s vibracijama na mjestu gdje je sjedio kopilot. Čini se da je uzeo upravljač u ruke i pokušao dignuti avion. No, taj pokret nije bio dovoljno jak da bi isključio autopilota i izbjegao nesreću - stoji u izvještaju francuskih istražitelja koji prenosi Bild.

Profesor Elmar Giemulla, odvjetnik žrtava specijaliziran za zrakoplovne nesreće, kaže da vjerojatno nikad nećemo doznati što je u posljednjim sekundama pokrenulo upravljač, ali ne vjeruje da je to bio Lubitz:

- Jači pritisak na upravljač sigurno bi odmah isključio autopilota - kaže Giemulla.

Idi na 24sata

Komentari 74

  • BorisSimic 09.11.2015.

    Ne bi me čudilo da je Lubitz "zadrhtao" kada je čuo glas kojeg reproducira računalo u kabini: "GROUND AHEAD! GROUND AHEAD! PULL UP! PULL UP! PULL UP! PULL UP!". Od tog zvuka se vjerovatno svakom pilotu sledi krv u žilama, čak i ako nikad nije bio u situaciji da ga čuje tijekom stvarnog leta. Iako računalo reproducira taj zvuk, ne čini nikakve korektivne mjere u putanji aviona, dakle to znači ili nešto hitno napravi ili se (sa velikim treskom) seliš na onaj svijet.

  • ikrajcar 11.06.2015.

    Razumijem da vas urednici tjeraju na svašta, a vi bezpogovorno izvršavate njihove bedastoće pa sami ispadate...ne znam...bedasti?! Redovna brzina penjanja A320 iznosi nešto preko 2000 ft/min (600m/min), dok softverom ograničena max. birzina penjanja je 5000 ft/min (1500m/min). Postoje tu i mnogi drugi parametri o kojima ovisi trenutna brzina penjanja, pa bi za točnije odgovore trebalo znati brzinu aviona, pitch (nagib nos - rep) i trenutnu visinu u odnosu na tlo (i još neke detalje, ali sad nebitne). Prioritet komandi (kapetan/first officer) kao i isključivanje autopilota aktivira se pritiskom na gumb na upravljačkoj palici. Postoji i procedura koja u posebno opasnim situacijama (rekli bi...kad nemaš šta izgubiti) isključuje kontrolno računalo pa se avionica može koristiti ekstremno: preko 30 stupnjeva dizanje/spuštanje i do 60 stupnjeva skretanje. Puno zanimljiviji članak bio bi kad bi se držali činjenica i težili istini. To je nekad i bio glavni moto novinarstva :-(.

  • pumpi 20.05.2015.

    ne razumijem se previše u zrakoplove, ali vjerujem da je moguće izraditi uređaje koji preuzimaju kontrolu nad zrakoplovom te da ga se "šoferira" sa zemlje...na taj način izbjegnu ovakva zla, kako i teroristički hi-jackovi

Komentiraj...
Vidi sve komentare