To je to što me zanima!

'Različitosti nas obogaćuju i treba im dati što više prostora'

Svi naginjemo ka tome da se razumijemo sa sličnima, pogotovo u poslu. Međutim, kada osvijestimo da nas različitosti obogaćuju bolje prosperiramo, rekao je Boris Trupčević na konferenciji o različitostima
Vidi originalni članak

Svi naginjemo k tome da se razumijemo sa sličnima, pogotovo u poslu. Međutim, kada se osvijestimo da nas različitosti obogaćuju bolje prosperiramo, kada ju prihvatimo dobivamo mnogo toga, istakao je Boris Trupčević, CEO Styrije u Hrvatskoj na konferenciji o poštivanju različitosti u organizaciji INA-e. Dodao je i kako je službena krilatica Europske unije 'Ujedinjeni u raznolikosti'

Kako se nositi s ljudima koji su drugačiji od vas, kako raznolikost utječe na odnose unutar organizacije? Je li problematično ili pozitivno unutar kompanije imati ljude različitih pozadina, dobi, spola? O svemu tome danas razgovaralo se na INA-inoj konferenciji #svismoOK.

Snaga leži u različitostima, a ne u sličnostima, poruka je konferencije, a centralna aktivnost #svismoOK programa bila je panel diskusija na kojoj su sudjelovali predstavnici uspješnih kompanija u Hrvatskoj koji su podijelili iskustva iz svojih kompanija i svoje viđenje upravljanja raznolikošću i uključivanjem. 

U panelu su sudjelovali Sandor Fasimon (INA CEO), Boris Trupčević (Styria Media Group CEO), Anita Letica (Phillip Morris CEO), Gordana Deranja, (HUP), Viktor Pavlinić (CEO Tele2), Medeja Lončar (Siemens CEO), a panel je vodila Dijana Kobas Dešković (Mamforce).

- Kreativnost, inovativnost i rezultati su temelj na osnovu kojeg slažem svoj tim - istakla je Gordana Deranja (HUP).

Anita Letica (Phillip Morris CEO) rekla je kako u ljudima ne gleda različitosti nego ono što ih povezuje, dok je Medeja Lončar (Siemens CEO) rekla kako je u različitosti najlakše uočiti suradnju između muškaraca i žena u kompanijama, te broj jednih i drugih.

- Radoznala sam, puna energije, uvijek sam se trudila oko onoga što me zanima. Ako imaš voditelja koji vjeruje u neku inicijativu, tada će se stvari promijeniti - rekla je Lončar.

Mnoga istraživanja pokazala su kako su kompanije koje uspješno upravljaju područjem raznolikosti i uključivanja uspješnije od drugih - imaju 2,3 puta veći cash flow po zaposleniku, 1,8 puta su spremnije na promjene od konkurencije, 1,7 puta inovativnije, imaju 3,8 puta veću sposobnost vođenja ljudi prema većem učinku te 2,9 puta veću sposobnost u identificiranju i razvijanju lidera.

Da korporacije brže i lakše prihvaćaju različitosti istakla je Gordana Deranja, te rekla kako je HUP-ova zadaća informirati i educirati o tome da se sve grupe ljudi trebaju uposliti, nevezano za to je li riječ o ženama, migrantima ili osoba s invaliditetom. 

- Nisam za kvote, loše bih se osjećala da me netko zaposli samo zato da bi ispunio kvotu, a ne zbog mojih kvaliteta. Ipak, ako ne može razumom, onda ni kvote nisu loša opcija - kaže Deranja. 

S njom se složila Medeja Lončar, koja kaže kako kvote definitivno nisu najbolja opcija, ali na koncu su i one bolje nego da nema nikakvog načina da se postigne makar i djelomična ravnopravnost, odnosno nastupljenost.

- Ako budemo čekali da društvo osvijesti potrebu za ženama u poslovnom svijetu, to bi moglo trajati predugo- zaključila je Lončar. 

O važnosti obrazovanja i tome kako ono utječe na društvo Trupčević je govorio u cilju naglašavanja da se kvalitetnim obrazovanjem postigne što veća ravnopravnost i razumijevanje za poštivanje kvaliteta zaposlenika prije nego gledanje na neke druge osobine.

- Najrazvijenije zemlje naglasak su stavile na obrazovanje, zato smo mi pokrenuli platformu Bolje obrazovanje- Bolja hrvatska, na kojoj već dulje od 1000 dana radimo na tome da promoviramo sve koji se u našem obrazovnom sustavu budu što kreativniji, inovativniji i posvećeniji svom poslu - istaknuo je Trupčević.

Na koncu je spomenuo kako su u 24sata, koji su dio Styrije, 57% zaposlenih žene, dok je na visokim pozicijama 33% žena, a u srednjem menadžmentu njih više od 40%.

- Vidimo da se rastom žena u kompaniji mijenja kultura na bolje. Oko polovine zaposlenika su roditelji djece mlađe od 18 godina, sve te ljude treba podržati, i mi to radimo. Radimo na omogućavanju fleksibilnog radnog vremena, financijskoj podršci. Većinom su to žene, ali nas ne zanima tko koristi te beneficije. Želja nam je imati doista različitost unutar kompanije, jer najuspješnije nacije su one koje imaju zaposlen velik broj različitih nacionalnosti. Tako je i u kompanijama, pogledajte Rimca, preko 80 nacionalnosti radi u njegovoj firmi i znamo svi kako im ide - zaključio je Trupčević.

Idi na 24sata

Komentari 7

  • lopinaizhr 30.11.2018.

    Dokon pop i jariće krsti...

  • 29.11.2018.

    Skup specijalista za mlaćenje prazne slame. Razbacuju se šupljim frazama i lupetaju gluposti.

  • Bezobraznik 29.11.2018.

    Zašto onda ne surađujete s pekarom koja pravi makovnjače i tvrtkom koja izrađuje skije?

Komentiraj...
Vidi sve komentare