To je to što me zanima!

Štednja može ubiti: Vrijedi li za 50 kn riskirati život?

Testirali smo za vas štedljivu vožnju automobilom. Pri testu smo koristili Fiat Punto diesel 1.3, 74 konjske snage, maksimalna brzina 165 km/h...
Vidi originalni članak

Trikovi za uštedu goriva, poput ranijeg prebacivanja u višu brzinu, vožnja bez nepotrebnog tereta te sa zatvorenim prozorima, gotovo upola smanjuje izdatke za gorivo. Cijena benzina i dizela zadnjih tjedana ruši sve rekorde, pa nas stručnjaci bombardiraju tim trikovima. Testirali smo štedljivu vožnju i usporedili je s onom “normalnom”. U štedljivoj vožnji od Zagreba do Varaždina i natrag vozili smo autocestom, maksimalnom brzinom od 90 kilometara na sat. Već na 60 km/h prebacivali smo u petu brzinu. Nismo palili klimu ni otvarali prozore, iako je vani bilo oko 30 Celzijevih stupnjeva. U prtljažniku smo imali samo opremu za pomoć na cesti. Bilo nam je vruće, znojili smo se, a već nakon 50-ak kilometara osjetili smo umor. Počelo nam se spavati i pala nam je koncentracija. Povremeno smo uključivali ventilatore kako bismo bar malo rashladili unutrašnjost vozila i ostali budni. Za gotovo 180 kilometara potrošili smo 6,83 litre eurodizela, što smo platili 66,18 kuna. Od Zagreba do Varaždina i natrag trebalo nam je 2 sata i 56 minuta. U “normalnoj” vožnji autocestom smo vozili oko 130 kilometara na sat, s uključenom klimom ili otvorenim prozorima.
U prtljažniku automobila imali smo teret od oko 30 kilograma. Brzine smo mijenjali uobičajeno. Vožnja je bila ugodna i nije nas umarala, a put smo prešli za 1 sat i 38 minuta. No za isti prevaljeni put potrošli smo 12,24 litre goriva, koje smo platili 118,60 kuna. Štedljivom vožnjom putovali smo 1 sat i 18 minuta duže. Bili smo iscrpljeni i malaksali, a profitirali smo za 52,42 kune - premalo da bismo riskirali život.

VOŽNJA 1: NORMALNA
PROMJENA BRZINA I OKRETAJI MOTORA
Pri normalnoj smo vožnji, pri brzini od 60 kilometara na sat, vozili u četvrtoj brzini. Brzine smo mijenjali pri većem broju okretaja motora. Nismo obraćali pozornost na kočenje motorom. Pretjecali smo sporija vozila na cesti.
KLIMA UREĐAJ I OTVARANJE PROZORA
Pri normalnoj vožnji naizmjence smo imali uključen klima-uređaj ili otvorene prozore. kad se vozi s otvorenim prozorom iznad 80 km/h, otpor zraka se povećava, što kvari aerodinamiku automobila, pa povećava potrošnju goriva.
NEPOTREBNE STVARI U AUTU I PRTLJAŽNIKU
U prtljažnik automobila stavili smo oko 30 kilograma papira. u autu smo vozili i fotografsku opremu te opremu za pomoć na cesti. vozilo smo prilično opteretili, pa mu je za pogon trebalo i puno više goriva.

VOŽNJA 2: ŠTEDNA
PROMJENA BRZINA I OKRETAJI MOTORA
Pri štedljivoj vožnji mijenjali smo u petu brzinu već pri brzini od 60 kilometara na sat. motor automobila držali smo na nižim okretajima. ubrzavali smo žustro, a zatim održavali brzinu minimalnim pritiskom na papučicu gasa.
KLIMA UREĐAJ I OTVARANJE PROZORA
Tijekom vožnje nismo palili klima-uređaj niti otvarali prozore. povremeno smo uključivali ventilaciju kako bismo bar malo provjetrili automobil. ako je vani vruće, štedljivije je pri malim brzinama otvarati prozor nego paliti klimu.
NEPOTREBNE STVARI U AUTU I PRTLJAŽNIKU
u prtljažniku automobila nismo vozili nepotrebni teret, a izvadili smo sve što nam nije bilo nužno za put. U automobilu je ostala samo oprema za pomoć na cesti i fotografska oprema, te osobne stvari novinara.

DESET SAVJETA ZA UŠTEDU GORIVA

Idi na 24sata

Komentari 21

  • allo 03.06.2008.

    Trud oko analize savjeta i testiranje istih je vrijedan pažnje i za svaku pohvalu ali je članak katastrofalan a zaključci također. Naslov je za vola ubit. Nigdje ne piše da je ušteda blizu 50% pa tko voli nek izvoli. A život riskiraš čim uđeš u auto i s njim izađeš na cestu.

  • strijelica 02.06.2008.

    .....najbolje se štedi ako se ne vozi auto, a još bolje ako ga nemate, jer ne morate plaćati registraciju, ići na servis, točiti gorivo.....pa i pranje auta je trošak, bolje se vozite gradskim prijevozom ili pješačite.......šetnja je zdrava.......

  • Barney 02.06.2008.

    frenky007...u pravu si...dizel po gradu puno trosi...ali i benzinac...nisam primjetio da su se u ovom clanku sto su napisali vozili od Zagreba do Varazdina PO GRADU...ja sam mislio da su napisali da su testirali auto na autocesti...i da je njihovom dizelasu prosjecna potrosnja oko 6 litara...e...i samo da kazem...ja sam iz Varazdina i vozim Daewoo Lanos 1.4 SE....benzinca...jedna voznja do Zagreba i nazad me kosta oko 85 kn benzina...i vozim se prosjecno 120 km/h...i auto mi je za 1 do 1.5 litru veci potrosac nego naprimjer Seat Cordoba, Peugeot 206 ili Hyundai Accent...i td...uglavnom auti priblizno iste cijene, i kubikaze...govorim o voznji autoputom, na kojoj se i ovaj test radio...gradsku voznju cemo analizirati drugi put..pozdrav

Komentiraj...
Vidi sve komentare