To je to što me zanima!

'Učenike treba izvaditi iz klupa te ih učiti da budu izvrsni...'

U današnjem hrvatskom obrazovanju nedostaje slobode i kreativnosti, a ocjena nikako nije odraz znanja i vještina učenika. Nastavnik je jako slab mjerni instrument i važno je ne gledati samo ocjenu
Vidi originalni članak

Prvo treba utvrditi što to ne valja u hrvatskom školstvu. Obrazovni sustav nam je trom i neprilagođen potrebama suvremenog društva. Škole uglavnom ne motiviraju, ne uče učenike kako učiti za život. Nastavnik mora znati motivirati učenika na učenje. 350 godina držimo nastavu na isti način. Ako to promijenimo, sigurno će učenici manje izostajati s nastave i dolaziti na potrebnu i zanimljivu nastavu, što sad nije slučaj u hrvatskom školskom sustavu. Naše škole uče djecu da budu dovoljni, nikako da budu izvrsni!

U današnjem hrvatskom obrazovanju nedostaje slobode i kreativnosti, a ocjena nikako nije odraz znanja i vještina učenika. Nastavnik je jako slab mjerni instrument i važno je ne gledati samo ocjenu. Treba ispitivati znanje, a ne neznanje.

Razmislimo o uvođenju aktivnog učenja kroz suradnju, projektnu i problemsku nastavu. Učenike treba doslovno izvaditi iz klupa i osloboditi jednosmjernog slušanja nastavnika jer je taj sustav njima nepoticajan i dosadan. Treba ih poticati na diskusiju i zajedničko rješavanje problema.

Ovakav oblik nastave trebao bi biti odgovor na brze promjene u potrebama tržišta rada.

U potrebne promjene treba svakako ići postupno, ali i odlučno. Matura i ostali oblici vrednovanja su pokazali da imamo slabe ishode učenja osim izuzetaka… Nama nedostaje volje, želje i hrabrosti za uvođenje potrebnih promjena, iako se čini kako su sadašnjim stanjem svi nezadovoljni.

Jedan dio rješenja naših školskih problema vidim u izradi nove strategije te novih kurilukuma. Odgoj i obrazovanje koštaju, ali je manja cijena da pripremamo mlade ljude za život i svijet rada.

Rješenje vidim u značajnijoj depolitizaciji rada odgojno-obrazovnih ustanova, treba prepustiti struci za odgoj i obrazovanje donošenje svih bitnih odluka, a potom i biti odgovoran te primjenjivati ta rješenja u odgoju i obrazovanju.     

Idi na 24sata

Komentari 8

  • 04.06.2017.

    Sta nama Hrvatima vrijedi dobra naobrazba kad nam ljudi sa diplomama (1975 godine) metu ulice po Münchenu , dok mi se istovremeno u jednom Hetelu Ruskamenu kod Omisa hvali drug iz Beograda kako je postao direktor u tom hotelu s tri razreda osnovne skole , kaze bio u ratu (drugi svjetski) ubio sam tri svabe , zasto sam trebao dva svjedoka , i evo me za direktora , kao sto sam na pocetku rekao u to vrijeme su Hrvati s diplomama meli ulice po Münchenu .O tome svjedoci i jedna posalica , ujutro mama vodi sina u skolu i kaze mu, ako neces uciti mest ces ulice kao i ovaj stricek , stricek s fakultetom , njegova nesreca je u tome da je Hrvat.

  • mestar 01.06.2017.

    Dobro na selu ako ima jos koja skola, mogu djecu ucit kako must krave, kopat, sadit sijat itd, ali sto ce ih ucit u radu mozda uce od maleni nogu prosit.

  • namasmarana 01.06.2017.

    čemu se vi nadate kad sve kadroviraju komunistički kadrovi?

Komentiraj...
Vidi sve komentare