To je to što me zanima!

Vlak je izletio s tračnica zbog protupožarne smjese

Tihomira Grgeca i Ivana Medaka iz HŽ-a policija je pozvala na obavijesni razgovor. Ivan Medak je zadužen za nabavu protupožarnog sredstva
Vidi originalni članak

Strojovođa Ante Lojić trećim vlakom krenuo je iz Kaštela Starog pomoći putnicima vlaka “strave” u Labin Dalmatinski. Samo 700 metara od mjesta stravične nesreće vlak mu je počeo proklizavati.
- Bilo je strašno. Potpuno sam izgubio kontrolu nad vlakom. Sam je krenuo unazad. Klizio je kao na ledu i to po tračnicama koje su bile posute nekom bijelom tekućinom. Siguran sam da su kočnice bile ispravne jer sam vlak uspio zaustaviti čim sam stigao na dio gdje tračnice nisu bile posute - rekao je Lojić. Pomoćno vozilo HŽ-a dva sata nakon nesreće na istom je mjestu iskočilo iz tračnica. Davor Svalina, splitski istražni sudac u subotu je kasno navečer nakon završetka policijskog očevida rekao da je za tragediju najvjerojatnije kriva tekućna za premazivanje pružnih prijelaza. Još uvijek nije potvrđeno o kojoj se točno tekućini radi. Portali pišu da je zagrebačka tvrtka koja je nabavila sredstvo kojim su se prskale tračnice pod istragom. Ujedno navode da je policija ispitivala direktora te tvrtke. Iz Ureda ravnatelja policije potvrdili su da su već krenuli s obavijesnim razgovorima i skupljanjem dokumentacije. Tihomir Grgec i Ivan Medak iz HŽ-a bili su na obavijesnom razgovoru u policiji. Medak je zadužen za nabavu protupožarnih sredstava, a poznat je i po tome što je Luki Bebiću Slao pismu u kojem ga je tražio promaknuće. Na splitskom sporednom kolodvoru u subotu su istražitelji napravili rekonstrukciju nesreće, piše Jutarnji list. I njima je vlak klizio.

NE ZNAJU TOČNO KOJOM SU SMJESOM MAZALI TRAČNICE
Hrvatske željeznice potvrdile su u petak da su radnici tog jutra prskali pragove između tračnica, no nisu rekli o kakvoj je tvari riječ. Doznali smo da su vjerojatno rasprskavali Tordon 22k, sredstvo protiv korova.
- To je tekućina koja se miješa s vodom i nije masna. Brzo hlapi i utječe isključivo na korov. Sigurno nema veze s tragedijom - rekao je Davor Krnić, tehnički direktor Chromosa, koji proizvodi taj herbicid.

U HŽ-u NISU MOGLI REĆI KADA JE VLAK BIO NA KONTROLI
Odmah u osam sati ujutro u subotu su policija i komisija Hrvatskih željeznica nastavile su istragu. Zbrinuli smo sve putnike i organizirali im prijevoz, rekla je glasnogovornica HŽ-a Vlatka Škorić. Dodala je kako u interesu istrage ne želi govoriti o navodima da su radnici upozoravali na probleme s kočnicama. Nije željela reći ni kojom su tvari prskali prugu. A u petak je opovrgnula tvrdnje da nagibni vlakovi imaju problema s osovinama.

Idi na 24sata

Komentari 24

  • vodice 26.07.2009.

    Mislim da je i ovaj put kriv čovjek i njegova inertnost prema poslu. Onaj koji je ovako neodgovorno pristupio poslu i za posljedicu ima šest smrti neznam što bi mu trebalo napraviti. Iz iskustva znam kada sam reagirala i nazivala institucije koje su direktno odgovorne za situacije koje su isto mogle biti uzrok tragediji ništa nisam postigla. Još bi me pitali što ja zapravo tražim.

  • cope025 26.07.2009.

    Vozovi saobraćaju i po zaleđenim/klizavim šinama bez problema. Ovo mi izgleda kao pokušaj da se krivica svali na nekog nebitnog, a da se ljudi koji su odgovorni izvuku kao da ništa nije bilo. Voz iskače iz šina kad je prevelik razmak između istih, a to se desilo zbog starih i loše održavanih pragova. To je moje mišljenje jer ipak ije ovo prvi put da izleće voz

  • dusansk 26.07.2009.

    Da su Hrvatske željeznice ugradile opremu vrijednu 400 milijuna eura namijenjenu modernizaciji Ličke pruge, jedna od najvećih tragedija u povijesti željezničkog prometa u Hrvatskoj možda se ne bi dogodila. Za ugradnju te opreme imali su itekako dovoljno vremena jer je nabavljena još prije 2005. godine

Komentiraj...
Vidi sve komentare