To je to što me zanima!

'Za ono što sam postigla u samo godinu u privatnom sektoru, u školi bi mi trebalo 10 godina'

Istražujemo zašto nedostaje sve više nastavnika: Mlada matematičarka iz okolice Varaždina odlučila je raditi u privatnom sektoru umjesto kao nastavnica matematike. Kako kaže, ovako ima više prilike za napredak
Vidi originalni članak

Teme nedostatka nastavnika matematike, informatike i stručnih predmeta su nas potaknule da razgovaramo s nekim tko je završio nastavnički smjer matematike. 

Lucija Plantak (25) je odrasla nedaleko od Varaždina gdje je završila osnovnu školu, a u Varaždinu je pohađala matematičko-prirodoslovni smjer na gimnaziji. Potom je pisala upisala inženjerski smjer matematike na PMF-u, no shvatila da je možda ipak bolje upisati nastavnički smjer. Željela je raditi u školi, baš kao i njena majka koja ima 27 godina staža.

Više prostora za brže napredovanje u privatnim firmama

- Kad sam upisivala matematiku, znala sam da želim biti nastavnik. No spletom okolnosti, još tijekom studija sam počela raditi u privatnoj firmi, pa sam tu i ostala - priča nam mlada matematičarka.

Radi u produkcijskom timu koji testira i educira ljude koji se prijave na Marketplace platformu da rješavaju zadatke, a smatra kako rad u privatnim tvrtkama često ima prostora za napredovanje. Ne samo to, već ljudi brže napreduju nego što bi prosvjetari. 
- Napredovala sam već nakon nekoliko mjeseci, u školi bi se to dogodilo nekoliko godina kasnije - pričala nam je Lucija koja na svom poslu može učiti o digitalnom marketingu, odnosima s javnošću, nije striktno matematika.

Misli da niža primanja nisu jedini razlog zašto se studenti ne odluče biti prosvjetari. Nakon završetka studija, prvo moraju godinu dana stažirati da bi mogli uopće polagati stručni ispit.

Nedostaje nam dobre edukacije

- Nastava za osnovnoškolce i srednjoškolce nije ista. Oni manji traže zabavniji oblik učenja, dok srednjoškolci dobiju 'frontalni' pristup. Pa bi tako možda bilo pametno metodiku i praksu koje se odrađuju na diplomskom, prebaciti na preddiplomski - pa bi već s tim mogli predavati u osnovnoj školi. Bilo bi više popunjenih radnih mjesta - objasnila nam je Lucija, ali kaže da je to samo njeno osobno mišljenje, te dodaje kako ih na faksu ne uče kako biti nastavnik.
 
- Primanja nastavnika jesu niska. Pa znamo svi da se nastavnik treba i pripremiti za nastavu, prilagoditi je svojim učenicima...Ne rade samo kad su u učionici. Dakle previše posla, za male novce - priznaje Lucija koja ako ostane bez posla, zna da ima opciju biti nastavnica - Super je za mene, ali je i tužno, zar ne?

Idi na 24sata

Komentari 4

  • 01.12.2021.

    Biti dobar učitelj je težak posao. To je istina. Tako je u svemu. Ako ceš raditi posao savjesno i pošteno svaki je težak. Druga je stvar što posao učitelja potcjenjujemo na sve načine al to je uostalom i odraz u kakvom društvu živimo!

  • Zlatna Vuga 01.12.2021.

    Ma mala trabunja bezveze. Pa normalno je da netko tko uđe u obrazovanje stažira godinu dana, toga ima i u privatnom sektoru. Dođu s faksa i misle da su svu pamet svijeta pobrali, a o samom poslu nemaju pojma i treba im netko da ih uputi u rad i nauči kako se radi u praksi, jer to nije štreberaj na faksu. Osim toga svi imamo male plaće u odnosu na EU, ali nemaju učitelji baš tako male uzimajući u obzir da im je satnica oko 20 sati tjedno kako za koji predmet i to su školski sati od 45 min., a ne sunčani sati i da su im tu uračunati poslovi koje niti ne rade npr. netko ima zaštitu na radu, zaštitu od požara, zaduženje za primanje pritužbi za mobing i sl. I općenito idu mi na živce ti matematičari i štreberi kaj misle da su svi drugi glupi. Tak ti mala samo se drži privatnog sektora, takvi nam učitelji niti ne trebaju.

  • Karmelićanka 01.12.2021.

    Nisu svi rođeni za učitelje. Ova ženska očito nije.

Komentiraj...
Vidi sve komentare