To je to što me zanima!

Zagreb: ‘Naša škola je poput onih u Danskoj ili Njemačkoj’

UVODE 14 NOVIH PREDMETA U Prirodoslovnoj školi učit će nutricionizam u biologiji te će spojiti fiziku, kemiju i informatiku, matematiku će raditi sa softverima
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Nekad je to bila ne toliko popularna Kemijska škola. Danas je to Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, za koju je interes ogroman, a koja je za posljednji u nizu projekata, Znanost plus, dobila više od 2,5 milijuna kuna bespovratnih sredstava u natječaju Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Osmislili su 14 dodatnih predmeta koje će ponuditi svojim srednjoškolcima, nadaju se, već u idućoj godini.

- Uvest ćemo izborne predmete poput nutricionizma u biologiji, matematiku će djeca raditi s novim softverima, pa jednadžbe neće biti velik problem, spajat ćemo fiziku i kemiju s informatikom itd. Veliku ulogu odigrat će firme s kojima ćemo surađivati te mreža suradnika koja će raditi na projektima.

Tehnologija i stručnjaci

Oni će nam dati na raspolaganje tehnologiju i stručnjake. Projekt će omogućiti našim učenicima da, osim redovnih predmeta, uz svoje kompetencije znanje prošire fakultativnim predmetima u područjima koja će im omogućiti konkretnu pripremu za buduća zanimanja - kaže ravnatelj Zlatko Stić, koji je na čelu škole već 22 godine. Isto tako, projektom koji je financiran iz sredstava Europske unije pokazuju kako su granice inovativnosti i kreativnosti - kad imaš dobar tim ljudi - beskrajne.

Profesori Prirodoslovne škole Vladimira Preloga prolaze obuku na najpoznatijim svjetskim sveučilištima (Cambridge i Bristol) kako bi od iduće godine osnovali dvojezični razred.

- Matematiku, biologiju, kemiju i fiziku, STEM područje, za kojim tržište vapi, naši učenici slušat će na engleskom jeziku, tako da neće za pojmove koji će im trebati na tržištu morati pohađati dodatne tečajeve koje roditelji masno plaćaju nego će iz škole izaći kao kompletne osobe.

Pokusi umjesto formula

Te znanosti su budućnost i mi se moramo prilagoditi - kaže ravnatelj, koji je na poznatim edukativnim predavanjima TEDx bio jedan od najboljih. Opisao je kako je 20 godina gradio uspjeh škole i obrazovanja mnogih generacija, a u koje je dospio slučajno.

- Po struci sam inženjer i spremao sam se za rad u industriji, a onda sam slučajno završio na zamjeni u jednoj školi. Predavao sam kemiju i radio ono što sam mislio da je najbolje za djecu - pokuse, ono što bi svi nastavnici trebali raditi na svojim predmetima kemije, biologije i fizike, a što najčešće zapostavljaju. Djeca te predmete nikad neće zavoljeti i savladati bubanjem teorija. Mnogi po cijele sate raspisuju formule i rade cirkus od kemije. Klinci su me okrenuli skroz naopako, kad sam zapalio prvi stol s natrijem i vidio njihove oči koje su iskočile od adrenalina, shvatio sam koliko njima znači praktičan rad i kako i oni mogu voljeti kemiju kao i ja - rekao je ravnatelj. Predavao je i u Ugostiteljskoj školi.

- Znao sam koliko je sati kad sam objašnjavao spajanje organskih i anorganskih otapala, a učenik mi je digao ruku i rekao: Znam, tako moj tata radi gemišt! Shvatio sam da od kemije moram napraviti bakinu kuhinju. Za Božić smo tako izrađivali prskalice i nosili ih doma. Predmet su svi prošli, i što je važnije, obožavali su ga - kaže.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare