To je to što me zanima!

Zbog zabrane Ministarstva u Križevcima ne uče informatiku

Križevačka gimnazija traži da se promijeni pravilnik zbog kojeg informatika ne može biti izborni predmet. Informatika ostaje samo kao obavezan predmet
Vidi originalni članak

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Ravnatelj Opće gimnazije “Ivana Zakmardija” Zoran Kovač uzaludno i ove školske godine pokušava riješiti birokratski problem s Ministarstvom obrazovanja zbog kojeg njegovi učenici ne mogu imati informatiku kao izborni predmet.

Gimnazija od 1991., kad je osnovana, učenike informatički obrazuje i dodatno im nudi informatiku kao izborni predmet, no od prošle školske godine to više ne smije zbog zabrane koju je potpisala tadašnja zamjenica ministra obrazovanja Sabina Glasovac. Informatika ostaje samo kao obavezan predmet učenicima prvih razreda uz objašnjenje ministarstva da učenici viših razreda općih gimnazija ne mogu imati taj predmet kao izborni jer nije predviđeno i ne postoje informatičke vježbe za njih.

Nakon prvog razreda tako se predmet ukida. Već lani im je Kovač pokušavao objasniti kako na popisu izbornih predmeta koje se može provoditi u općim gimnazijama nije navedena informatika, no u sadržaju Programa rada gimnazija informatika je navedena kao mogući izborni predmet.

- U članku 24. Pravilnika o radu gimnazija stoji da informatika kao izborni predmet treba obuhvatiti gradivo koje nije obrađeno u obaveznom dijelu nastave informatike te da se izvode i vježbe ako je moguće. A mi to možemo jer imamo opremljen kabinet - pokušava im dokazati ravnatelj.

Dopisivanje, očito besmisleno, s ministarstvom traje već godinu dana.

- Problem je nastao u kolovozu 2014. kad smo zbog povećanog broja razrednih odjela tražili dodatne sate za većinu predmeta. Tada je došla odbijenica za informatiku.

Nakon gotovo svakodnevnih uzaludnih telefonskih poziva i nekoliko dopisa uslijedio je 1. 12. 2014. jedan neugodan poziv iz MZOŠ-a, u kojem se uopće nije spominjalo rješenje problema nego mi se prijetilo inspekcijama - prisjeća se ravnatelj. A velikih promjena u odnosu na lani baš i nema. Krajem travnja ove godine iz ministarstva su, kaže Kovač, putem elektroničke pošte tražili da se škole očituju o tome izvode li izbornu nastavu informatike i na temelju kojih dokumenta. Nakon njegova odgovora reakcije nije bilo.

Posebno je važno istaknuti da se ulažu milijuni kako bi u nekolicini škola zaživjela digitalna revolucija projektom e-Škole, a škole koje imaju uvjete, kao ova u Križevcima, moraju se boriti sa suludom birokracijom.

- Nisam siguran da ministar uopće zna za probleme koje škole imaju s birokracijom u ministarstvu. U trenutačno važećem programu za informatiku piše: ‘Ako učenici u drugoj godini učenja kao izborni predmet izaberu informatiku, tada se u toj godini trebaju uzeti one cjeline koje nisu obrađene u prvoj godini, a škola je u mogućnosti da te cjeline obradi’. Dakle, program postoji, samo birokracija u ministarstvu ne zna čitati s razumijevanjem i tako radi golemu štetu - kaže Kovač. Skeptičan je oko toga da će i nova strategija poboljšati školstvo.

- Mi u školi smo zapravo stalno u nekoj reformi. Sjetite se rasterećenja učenika koje je pokrenuo ministar Strugar, pa HNOS, NOK… Sastaju se radne skupine, mijenjaju udžbenici, tiskaju priručnici, na svim skupovima od školskih, županijskih, regionalnih pa do državnih to su bile glavne teme, a zapravo se nije promijenilo ništa. Vjerojatno nikad nećemo saznati koliko je to sve skupa koštalo. Jedino se povećava obim posla u školama i količina papirologije, koja sve manje ostavlja prostora za kreativnost nastavnika. Ne sjećam se da je itko od dosadašnjih ‘reformatora’ došao u neku školu i pokušao vidjeti u čemu je tajna uspješnih nastavnika. Gospodin Jokić ima golemu volju i nadam se da ga okruženje koje je postavljeno u stilu ‘sve se mijenja da bi ostalo isto’ neće pokolebati. A ministar, koji god bude, trebao bi malo reformirati i provjetriti birokraciju u ministarstvu - kaže ravnatelj. Osim 128 gimnazijalaca njegove škole, zakinuto je i 20-ak učenika križevačke Srednje glazbene škole “Alberta Štrige”, koji slušaju i polažu informatiku u gimnaziji. Unatoč tome što je ova borba s pravilnicima naporna i ponekad se čini kako nikad neće završiti, ravnatelj govori kako on neće odustati.

‘Strpite se, reforma će sve riješiti’     

Sve škole moraju poštovati Zakon o odgoju i obrazovanju, pa tako i Opća gimnazija Ivana Zakmardija, odgovorili su nam iz ministarstva. Dodali su da je u tijeku kurikularna reforma, koja će riješiti problem. Ministarstvo također tvrdi da informatiku mogu ponuditi kao fakultativnu nastavu, ali ne objašnjavaju koja je razlika između izbornih i fakultativnih predmeta.     

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Idi na 24sata

Komentari 14

  • Archangel711 10.10.2015.

    ukinuti informatiku i tjelesni i staviti dodatne sate vjeronauka jer je to budučnost nazadna nauka koja koči razvoj i napredal društva već 2000g.

  • Cukrena 09.10.2015.

    U današnje doba bez informatike?....nekome nije stalo da ta djeca steknu barem nekakvo znanje o tome a informatika je predmet koji jednostavno potreban...

  • 09.10.2015.

    Ne brinite za ove srednjoškolce, oni su temelje informatike savladali do petog razreda osnovne. Naći će mogućnosti kako nadograditi svoja znanja. Učenici su korak ispred ministarstva, ministarstvo obrazovanja ima "pametnijeg posla".

Komentiraj...
Vidi sve komentare