Evo nekoliko prijedloga i savjeta o tome kako snimiti super fotku, video ili audio bez šumova i tako ispričati super priču o kojoj će se pričati
Vidi originalni članak
SUPER FOTKE!
- kada snimate fotografiju, instinkt govori da postavite osobu u centar kadra. Ali, umjesto toga smjestite je u jednu trećinu ili malo dalje od centra, takav smještaj daje osobi ili predmetu koji fotografirate prostor za 'micanje' unutar kadra i jača dojam
- skinite bljeskalicu i izbjegavajte direktno usmjerivanje u osobu. Možete odbiti bljesak od stropa ili zida ako vaša kamera ima tu funkciju. Kada ste vani, neka sunce bude iza vas.
NE ZABORAVITE - najbolje fotografije bljeskalicom su one na kojima se ne može vidjeti da je ona korištena
- uvijek je bolje imati više materijala, tko zna, fotografije koje snimite iz hira mogu ispasti bolje od onih planiranih
- pobrinite se da vašoj osobi ne viri ništa iz glave, kao što je drvo ili kabel (događa se češće no bi mislili)
- ne zaboravite mijenjati kadrove, potrebno je više uglova da bi se upotpunila priča
- ne zaboravite na kvalitetu prirodnog svijetla, savršeno, zlatno svijetlo, koje je dostupno u popodne i ranim večerima je bolje od grubog svijetla u sredini dana
- najbolje fotografije su najčešće one jednostavne. Približite se vašoj osobi da biste uhvatili emocije i intimu.
SUPER TEKST!
- svaka vijest mora sadržavati odgovore na šest novinarskih pitanja, uz napomenu da se na početak vijesti u velikom broju slučajeva stavljaju odgovori na pitanja TKO ili ŠTO jer sadrže najbitnije odgovore
TKO - subjekt, osoba ili događaj oko kojeg se priča 'vrti', u ovom slučaju jako je bitno posebnu pozornost obratiti na nazive i imena i sve ih napisati točno
ŠTO - ... se dogodilo ili se događa! Kako je osoba o kojoj pišemo reagirala, da li je bila sretna ili ljuta, svadljiva ili susretljiva. Na ovo pitanje najčešće odgovaramo odmah, odnosno njime počinjemo rečenicu
GDJE - mjesto radnje nikada se ne smije izostaviti. Radi se, naime, o principu/pravilu bliskosti odnosno emocionalne povezanosti - čitatelja uglavnom više zanimaju informacije iz susjedstva nego iz Australije i iritira ga kada novinar iz nekog razloga izostavi odgovor na ovo pitanje. Ponekad je osim osnovne informacije (recimo naziva grada) dobro napisati i malo više detalja jer ćemo tako pojačati dramatiku teksta Npr. NIJE poginuo u šahtu u Zagrebu, NEGO poginuo u šahtu u zagrebačkoj Ilici kod bivše tvornice...
KAKO - se nešto dogodilo, nakon jakog uvoda i opisa mjesta i vremena pažnju valja posvetiti i ovom odgovoru koji će čitatelju uz osnovu pružiti više detalja
ZAŠTO - ponekad se dodaje ako se želi izraziti svoje mišljenje ili komentar ali ukoliko je sve spomenuto dobro odrađeno odgovor na ovo pitanje nameće se samo po sebi.
KADA - jučer, danas ili sutra? lani ili ove godine? sinoć ili jutros? Odgovor na ovo pitanje rijetko će biti na početku vijesti osim ako nije riječ o nekom izvanrednom događaju, npr. Silovanje usred bijela dana...
Dakle najbitnije stavljamo u naslov, a u tijelu vijesti postepeno odgovaramo na druga pitanja
SUPER VIDEO!
- što više materijala, to bolje
- uvijek koristite dnevno svijetlo ako je moguće i izbjegavajte fluorescentna svijetla. Ne plašite se premještanja kadra
- ako snimate video ne zaboravite na zvuk. Bez zvuka vaši gledatelji propuštaju veliki dio priče
- ponesite dodatnu bateriju i nešto za jesti (za svaki slučaj)
I to bi bilo sve. Registrirajte se i šaljite materijale! SRETNO!!!
Idi na 24sata
- kada snimate fotografiju, instinkt govori da postavite osobu u centar kadra. Ali, umjesto toga smjestite je u jednu trećinu ili malo dalje od centra, takav smještaj daje osobi ili predmetu koji fotografirate prostor za 'micanje' unutar kadra i jača dojam
- skinite bljeskalicu i izbjegavajte direktno usmjerivanje u osobu. Možete odbiti bljesak od stropa ili zida ako vaša kamera ima tu funkciju. Kada ste vani, neka sunce bude iza vas.
NE ZABORAVITE - najbolje fotografije bljeskalicom su one na kojima se ne može vidjeti da je ona korištena
- uvijek je bolje imati više materijala, tko zna, fotografije koje snimite iz hira mogu ispasti bolje od onih planiranih
- pobrinite se da vašoj osobi ne viri ništa iz glave, kao što je drvo ili kabel (događa se češće no bi mislili)
- ne zaboravite mijenjati kadrove, potrebno je više uglova da bi se upotpunila priča
- ne zaboravite na kvalitetu prirodnog svijetla, savršeno, zlatno svijetlo, koje je dostupno u popodne i ranim večerima je bolje od grubog svijetla u sredini dana
- najbolje fotografije su najčešće one jednostavne. Približite se vašoj osobi da biste uhvatili emocije i intimu.
SUPER TEKST!
- svaka vijest mora sadržavati odgovore na šest novinarskih pitanja, uz napomenu da se na početak vijesti u velikom broju slučajeva stavljaju odgovori na pitanja TKO ili ŠTO jer sadrže najbitnije odgovore
TKO - subjekt, osoba ili događaj oko kojeg se priča 'vrti', u ovom slučaju jako je bitno posebnu pozornost obratiti na nazive i imena i sve ih napisati točno
ŠTO - ... se dogodilo ili se događa! Kako je osoba o kojoj pišemo reagirala, da li je bila sretna ili ljuta, svadljiva ili susretljiva. Na ovo pitanje najčešće odgovaramo odmah, odnosno njime počinjemo rečenicu
GDJE - mjesto radnje nikada se ne smije izostaviti. Radi se, naime, o principu/pravilu bliskosti odnosno emocionalne povezanosti - čitatelja uglavnom više zanimaju informacije iz susjedstva nego iz Australije i iritira ga kada novinar iz nekog razloga izostavi odgovor na ovo pitanje. Ponekad je osim osnovne informacije (recimo naziva grada) dobro napisati i malo više detalja jer ćemo tako pojačati dramatiku teksta Npr. NIJE poginuo u šahtu u Zagrebu, NEGO poginuo u šahtu u zagrebačkoj Ilici kod bivše tvornice...
KAKO - se nešto dogodilo, nakon jakog uvoda i opisa mjesta i vremena pažnju valja posvetiti i ovom odgovoru koji će čitatelju uz osnovu pružiti više detalja
ZAŠTO - ponekad se dodaje ako se želi izraziti svoje mišljenje ili komentar ali ukoliko je sve spomenuto dobro odrađeno odgovor na ovo pitanje nameće se samo po sebi.
KADA - jučer, danas ili sutra? lani ili ove godine? sinoć ili jutros? Odgovor na ovo pitanje rijetko će biti na početku vijesti osim ako nije riječ o nekom izvanrednom događaju, npr. Silovanje usred bijela dana...
Dakle najbitnije stavljamo u naslov, a u tijelu vijesti postepeno odgovaramo na druga pitanja
SUPER VIDEO!
- što više materijala, to bolje
- uvijek koristite dnevno svijetlo ako je moguće i izbjegavajte fluorescentna svijetla. Ne plašite se premještanja kadra
- ako snimate video ne zaboravite na zvuk. Bez zvuka vaši gledatelji propuštaju veliki dio priče
- ponesite dodatnu bateriju i nešto za jesti (za svaki slučaj)
I to bi bilo sve. Registrirajte se i šaljite materijale! SRETNO!!!