To je to što me zanima!

8 stvari koje možda niste znali o hrvatskim potrošačima

Mislite li da Hrvati većinu kupovine obavljaju bankovnim karticama? Sudeći prema zanimljivim rezultatima istraživanja koje je proveo GfK Hrvatska - to nije slučaj
Vidi originalni članak

1. Prosječna potrošnja

1.950 kuna mjesečno se u prosjeku izdvaja na kupovinu robe široke potrošnje, najviše u Dalmaciji (2.640 kuna), a najmanje u Slavoniji (1.320 kuna). Nešto više od polovice iznosa (53%) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode. 

2. Često idemo u manje kupovine i trošimo neplanirano

Skoro svi (91%) tjedno odlaze u manje kupovine, dok  24% na tjednoj bazi obavi i veću kupovinu. Među hrvatskim građanima, 24% je i onih koji barem jednom u tjedan dana odlaze u spontanu/ne planiranu kupovinu. 

3. Plaćanje gotovinom

Skoro  3/4 (72%) velikih kupovina plati se gotovinom, a 28% nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim. 

4. U dućan automobilom i s popisom namirnica

Skoro svaki drugi građanin Hrvatske (47%) vrlo često u kupovinu odlazi automobilom, 25% koristi automobil samo ponekad, kada ide u velike kupovine. Polovica hrvatskih građana (53%) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu.

5. Prvo cijena, a zatim kvaliteta? 

Nivo cijena nam, kao naciji, postaje sve važniji faktor:  svaki četvrti građanin trgovinu bira na osnovi cijena, a zamjećuje se i značajan porast u broju onih koji na tjednoj bazi odlaze u potragu za sniženjima – 28% (2011.g. – 14%). 

6. Volimo trgovačke marke

Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki – 83%, dok ih 24% kupuje redovito. Usporedbe radi, 2007.-e godine redovito je trgovačke marke kupovalo samo 9% hrvatskih građana.

7. Volimo akcije 

Uz prodaju trgovačkih marki, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom – njih 75% , dok je 2009.-e za informiranje letke koristilo njih 66%. U odnosu na 2007.-u udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih: 2012. - 33%, 2007. - 15%. 

8. Ne volimo nove proizvode

Kod kupovine robe široke potrošnje još uvijek ne postoji značajan interes prema inovacijama, odnosno nečim novim jer samo 7% među prvima kupi novi proizvod koji je upravo izašao na tržište, a manje od 1/3 (28%) ima interesa prema novim proizvodima na policama, voli proučavati što je novo stiglo u trgovinu. Kupci se ugodnije osjećaju u već poznatom ambijentu (53% zbunjuje novi raspored u trgovini), dok je kod 87% kupaca važna jednostavna orijentacija u trgovini.

Prikazani podaci dio su rezultata GfK Shopping Monitora. Istraživanje je provedeno u studenom 2012, na uzorku od 906 osoba zaduženih za kupovinu robe široke potrošnje u svojim kućanstvima.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare