To je to što me zanima!

Cijene ostaju iste, ali u pakiranju je manje hrane

Supermarketi zarađuju više uspiju li kupce navesti da kupe ono što nisu planirali, proizvođači za isti novac daju sve manje, a kolica zamjenjuju košare
Vidi originalni članak

Nakon ljeta boce osvježavajućih pića često se povećavaju. S “pola litre gratis” proizvođači žele pridobiti kupce da nastave kupovati njihov proizvod iako ga više nisu toliko željni kao za velikih vrućina. No gotovo jednako često količina se smanjuje, a cijena ostaje ista. Takvi potezi izvode se puno tiše nadajući se da kupci neće primijetiti kako za novac dobivaju manje. Taj trend pokrenuli su proizvođači i trgovački lanci iz Velike Britanije, a i domaći su ih objeručke prihvatili. Topljeni sirevi u trokutićima tako su se smanjili sa 180 na 140 grama tijekom prošlih nekoliko mjeseci, a cijena im se, naravno, nije spustila ni lipe. Supermarketi zarađuju najviše uspiju li kupce navesti da kupe ono što nisu planirali. Zato često premještaju robu na policama. Tražeći proizvod, kupci će uzeti još nešto. Drugi su košarice potpuno zamijenili kolicima jer u njima ima više mjesta za neplanirane kupnje.

NA KRAJU REDA NISU SAMO RASPORDAJE
Proizvođači namirnica plaćaju supermarketima velik novac da njihove proizvode stave na dobra mjesta. Taj trend potječe iz Amerike, gdje trgovine danas zarađuju više prodajom prostora nego prodajom proizvoda. Najtraženija mjesta su ona na kraju reda jer se najlakše zamjećuju. Budući da se na tim mjestima ponekad oglašavaju i rasprodaje, kupci su zbunjeni pa misle da je sva roba na kraju reda jeftinija iako to najčešće nije tako.

PROPAST SE SAMA OTKRIVA
Iako se i dalje može oglašavati kao najpovoljnija i najbolja, trgovina pred propašću sama se otkriva. U njoj je sve manje pokvarljive robe (voća, mesa...), prazna mjesta u hladnjaku trgovci popunjavaju robom koja se ne kvari, a prazne police “napuhuju” praznim kutijama. Zbog slabog prometa roba u takvim trgovinama stoji predugo, pa više nije svježa.

U MRAKU KUPCI ZABORAVLJAJU NA VRIJEME
Nije slučajno ni to što u velikim trgovačkim centrima nema prozora. Tako kupci zaboravljaju koje je doba dana i koliko su se dugo zadržali u labirintima polica. Taj trik trgovci su preuzeli od vlasnika kockarnica, a u međuvremenu ga nadopunili novima. Trgovci kupce ciljano usporavaju različitim prezentacijama i dugim nepreglednim redovima polica.

KOMOCIJA SE PLAĆA VIŠE
Mješavine narezanog povrća možete platiti pet puta više od čitavih komada. Razmislite isplati li vam se toliko platiti samo kako biste izbjegli rezanje. Osim toga, dok stoji narezano, povrće i voće gubi hranjive tvari. Ni meso u marinadi pripremljeno za roštilj nije mnogo bolje. Često je krcato štetnim aditivima i pojačivačima okusa koji prikrivaju nedostatak svježine, a skuplje je od običnog mesa za pet-deset posto.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • collino 09.09.2010.

    Obožavam ovakve komentare velikih teoretičara zavjera.

  • samson73 09.09.2010.

    cile analize se vodu u tajnim kabinetima. sve samo da se okrene lova!...kud ide svijet u p.m.

Komentiraj...
Vidi sve komentare