To je to što me zanima!

Definirajte i izbjegnite najveće pogreške u životopisu

Lako je napraviti grešku u životopisu, ali je teško ispraviti je nakon što je poslodavac uoči. Donosimo vam pregled najčešćih pogrešaka te savjete za dobar CV
Vidi originalni članak

Kvalitetan i dobro napisan životopis jako je bitna stavka prilikom prijave za radno mjesto pošto vas on prezentira. Poslodavac, koji najčešće mora odabrati samo nekoliko od mnogo kandidata za određeno radno mjesto, čita mnoštvo pristiglih životopisa te na taj način stvara sliku o prijavljenim osobama. Stoga je važno ozbiljno pristupiti pisanju životopisa te ga shvatiti kao profesionalan oblik komunikacije.

Mnogi griješe prilikom sastavljanja životopisa navodeći premalo ili pak previše nepotrebnih informacija. Gramatički netočan tekst, nepotrebna iskustva, nejasne informacije samo su neke od stvari na koje svakako treba obratiti pozornost. Kako biste izbjegli velike greške tijekom sastavljanja vašega životopisa, donosimo vam popis nekih od njih te savjete kako ih uspješno izbjeći.

  • Loš pravopis i gramatika – Osim što može smatrati kako ste slabo pismena osoba, poslodavac loš pravopis može protumačiti i na način da vam nije pretjerano stalo do prijave na radno mjesto. Netko kome je stalo da se prezentira u najboljem svjetlu, pročitat će svoj životopis nekoliko puta kako bi se uvjerio da u njemu nema gramatičkih pogrešaka. Ukoliko vam doista gramatika nije jača strana, nemojte se potpuno pouzdati u računalne pravopisne programe već zamolite nekoga od prijatelja da vam pregleda i ispravi eventualne pravopisne greške
  • Previše ili premalo podataka – Preduge rečenice i nepotrebna nabrajanja nikako se ne smiju naći u životopisu. Poslodavac često nema vremena čitati sve pristigle životopise te je bitno pregledno istaknuti najvažnije informacije na početak životopisa, dok manje bitne detalje radije sačuvajte za intervju. Isto se odnosi i na manjak informacija. Nemojte škrtariti s podacima već slobodno istaknite osobine i sve prijašnje poslove koji su vam bili dobra škola i odlična priprema za prijavljeno mjesto. Ne postoji određena dužina životopisa, ali nastojte sve podatke navesti u maksimalno dvije stranice papira formata A4 kako bi poslodavac pregledno razmotrio vaše podatke.
  • Korištenje klišeja – Vaš životopis se treba po nečemu bitno isticati od ostalih pristiglih kako bi vas poslodavac odmah uočio i zapamtio. Izbjegavajte korištenje klišeja i uobičajenih svakodnevnih fraza poput spremnosti na timski rad, druželjubivosti ili srdačnosti. Poslodavac ionako očekuje da posjedujete te vještine stoga radije istaknite neke kojima ćete mu pokazati zašto ste baš vi idealan kandidat za traženo radno mjesto.
  • Loš dizajn – Životopis uvijek pišite na računalu, a nikako ne olovkom. Šarenilo, crteži, papiri u boji, neozbiljni fontovi samo su neki primjeri koje ne biste trebali koristiti u životopisu. Radije koristite crni standardni font na bijeloj pozadini te istaknite većim slovima ili podebljajte podatke koje smatrate bitnima i koje želite prikazati uočljivijima poslodavcu. 
  • Netočni podaci – Broj telefona i adresa navedena u životopisu nikako ne smiju biti pogrešno napisani pošto su to jedini pristupni podaci na koje vas poslodavac može kontaktirati. Osim slučajnih tipfelera, izbjegavati također treba i navođenje lažnih podataka. Ukoliko smatrate da imate premalo vještina i radnoga iskustva neka životopis radije bude kratak, ali korektan nego da navodite netočne informacije. Zbog brze tehnologije i jednostavne dostupnosti informacija, poslodavac vrlo lako može saznati da niste bili iskreni u životopisu te na taj način možete uzrokovati samo još veće neugodnosti prilikom potencijalnog intervjua. 
  • Opis prijašnjih poslova – Spomenite sve poslove koje ste obavljali prije prijave za novi posao ukoliko je riječ o istim ili sličnim djelatnostima. Bitno je ne opisivati što ste sve tamo radili već umjesto prijašnjih dužnosti radije spomenite postignuća koja ste ostvarili na tom radnom mjestu. Poslodavca od samog standardnog opisa posla više zanima vaš potencijal u pojedinoj aktivnosti te konkretan doprinos radu. 

Ne postoje univerzalna pravila za dobar životopis pošto se on svaki put treba mijenjati, ovisno o poslu za koji se prijavljujete. Svaki životopis mora sadržavati osobne i kontakt podatke, dok sve druge detalje treba posebno prilagoditi ovisno o poslu i tvrtki kojoj šaljete životopis. To znači da ćete možda ponekad morati izbaciti pojedine vještine i poslove koje ste radili te unijeti informacije koje više i bolje odgovaraju novom poslu za koji se prijavljujete. Radije odvojite malo više vremena i napišite kvalitetan životopis jer će poslodavac u mnoštvu pristiglih prijava to uočiti i znati procijeniti pravog kandidata.

Idi na 24sata

Komentari 9

  • anna85 06.09.2012.

    to su samo izgovori, ak te netko hoće zaposliti zaposlit će te bez obzira na to. da ima posla i ljudi s osnovnom školom bi radili

  • Lindy 02.09.2012.

    U ovoj nam miloj državi, večina poslova dobiva preko veza, većina poslova koja je objavljena na oglasu već je davno popunjena....pa napiši ti šta hoćeš u tom životopisu kada će taj posao (za koji se kandidiraš) dobit netko preko veze i to obečano par mjeseca prije! Još te lažu dok dođeš na razgovor kao, nema kandidata, vi ste nam u izboru, zvat ćemo vas ....kada ono, šok....ne da nisam jedina, već ih je takvih bilo 80 žena, sve isto slušale, a posao dobila jedna žena koja je imala stalan posao u državnoj firmi i nju izvadili iz te firme i k sebi potegli....i to bilo dogovoreno već prije 2 godine!!!!!! samo se čekalo da jedna ode u mirovinu! Žalosno? Ne, PREJADNO! Daju ti nade uzalud.....pokvareno!

  • nijebed 01.09.2012.

    a boze koliko gluposti. šta uraditi sa zivotopisom ak ga nemas kamo poslati. I još nisam nikog upoznao tko je dobio posao na osnovu "savršenog" zivotopisa.

Komentiraj...
Vidi sve komentare