To je to što me zanima!

''Dobili smo ovrhu jer sustanari ne plaćaju račune za vodu!''

Što učiniti ako živite u zgradi sa zajedničkim brojilom, a netko od sustanara ne plaća račune? Na ovaj upit čitateljice odgovorio je Igor Vujović iz Društva ''Potrošač''
Vidi originalni članak

Nedavno nam se obratila čitateljica s problemom duga koji bi navodno trebali platiti svi sustanari njezine zgrade, a sve zbog jedne obitelji koja već godinama ne plaća račune za vodu. 

Naime, svaka obitelj u zgradi u lipnju 2011. dobila je na svoju kućnu adresu ovrhu za nepodmireno dugovanje po računima za vodu za period od veljače 2009. do ožujka 2010. godine.

Kako račun glasi na stanare zgrade, dok je brojilo s kojeg komunalno poduzeće očitava jedno i zajedničko (svaka obitelj ima svoje interno kontrolno brojilo i tako uredno podmiruju vlastitu potrošnju - svi osim obitelji koja račune ne podmiruje od 2005. godine), odlučili su uložiti prigovor na ovrhu i dokaze o uplatama preostalih obitelji.

Mogu li stanari zgrade uložiti prigovor apsolutne zastare?

Prigovor je prihvaćen te su u listopadu 2012. prisustvovali  glavnoj raspravi na koju su i donijeli dokaze o uplatama za sporne račune. Utvrđeno je da razlika po računima i uplatama iznosi 500, a ne 5500 kuna kako stoji u ovršnom postupku.

Budući da je tužiteljev odvjetnik molio jedan rok za očitovanje o nastavku postupka, dogovoren je još jedan poziv za glavnu raspravu. Ono što našu čitateljicu zanima jest mogu li preostali stanari zgrade uložiti prigovor apsolutne zastare prilikom glavne rasprave te na koji način? Na njezin upit odgovorio je Igor Vujović, novi stručnjak Pametne kune te glavni tajnik i savjetnik u savjetovalištu za potrošače pri Društvu za zaštitu potrošača Hrvatske ''Potrošač''.

Uvijek tražiti pismeno očitovanje

To se često događa u objektima koji imaju zajedničko brojilo za vodu. U takvim slučajevima treba tražiti utanačenje po članovima kućanstva te tražiti da se računi isporučuju po kućanstvu, a obračunavaju po članovima kućanstva. Tako, ako već dođe do dugovanja po očitanju, ići će se s utuženjem točno na kućanstvo koje nije podmirivalo svoja dugovanja.

Preventive radi, preporučuje se prije nego što se dogodi utuženje, odnosno prisilna naplata  (a zna se da dugovanje postoji), navedena dugovanja osporavati u vansudskim postupcima, kao što su primjerice reklamacijski postupak, mirenje, i slično. Važno je uvijek pismeno tražiti očitovanje od strane koja nas tereti za sporno dugovanje!

Dužnost ovršenika jest pozvati se na zastaru

Što se tiče konkretnog predmeta čitateljice, dobro je što su stanari zgrade sačuvali račune jer će sukladno njima moći tražiti raspodjelu potraživanja.

Ako su računi plaćani s točnim opisom plaćanja i naglaskom za koji se mjesec uplata obavlja, ista se ne smije prebacivati u prošlost radi podmirenja dugovanja! Ovršenik se ne može pozivati na apsolutnu zastaru jer je postupano po predmetu u razumnom roku. Što se tiče zastare na potraživanja, dužnost je ovršenika da se poziva na zastaru jer ona ne nastupa po sili zakona.

Pozivanje na zastaru ako je prošla godina dana od datuma dugovanja do datuma utuženja

Sukladno članku 232. Zakona o obveznim odnosima, ovršenik se može pozivati na zastaru samo ako je prošla godina dana od datuma dugovanja do datuma utuženja, odnosno od datuma kada je javni bilježnik zaprimio ovršni prijedlog. Na istu se mora pozivati u prigovoru na ovrhu ili na sudu. Sve što se radi, uvijek se preporučuje pismeno.

Kako bi se izbjegli  slični problemi u budućnosti, potrebno je pismeno se obratiti vodovodu kako bi se problem mogao riješiti na obostrano zadovoljstvo. Važno je također imati na umu kako sukladno Zakonu o zaštiti potrošača postoji i reklamacijski postupak.

O autoru

Igor Vujović je glavni tajnik i savjetnik u savjetovalištu za potrošače pri Društvu za zaštitu potrošača Hrvatske ''Potrošač''. Ima preko deset godina radnog iskustva na području zaštite potrošača iz kojeg posebno izdvaja educiranje, informiranje i savjetovanje potrošača koji postaju aktivni građani i samim time svjesni svojih zakonskih prava i moći da mijenjaju sustav na bolje. Također je predstavnik potrošača i potrošačkih interesa u raznim Povjerenstvima pri davateljima javnih usluga.

Društvo ''Potrošač'' je udruga hrvatskog civilnog društva koja u središte svog javnog djelovanja stavlja potrošača, odnosno fizičku osobu te zaštitu njegovih temeljnih ljudskih prava, gospodarskih interesa i dostojanstva. Iako je temeljno udruga za zaštitu potrošača, Društvo ''Potrošač'', sukladno ciljevima svog javnog djelovanja može se u konačnici promatrati i kao udruga za zaštitu ljudskih prava.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • marijaterezija2 11.05.2013.

    Prigovor u svakom slućaju

  • SenadDedić 10.05.2013.

    nemože to tako kako bi gosp hanžekovič zaradio nagradu i preživio , a u stvari oni bi trebali nama platiti što im tražimo posao.

  • bettyboop25 09.05.2013.

    Prvo zatražiti knjigovodstveni izlist na temelju kojeg će se utvrditi da je dugovanje sporno,drugo staviti prigovor na apsolutnu zastaru.!

Komentiraj...
Vidi sve komentare