To je to što me zanima!

Dobre rutine na poslu: Navike za brži put do produktivnosti

Odvajanje bitnog od nebitnog, dobra procjena vrijednosti zadatka i postavljanje rokova čine rad bržim i još lakšim, dok društvene mreže odvlače pozornost
Vidi originalni članak

Iako se vjeruje da su inteligentniji i sposobniji ljudi produktivniji, ključ efektivnosti krije se u navikama koje valja ubaciti u svakodnevnu rutinu. Jedna od prvih stvari koje morate učiniti kako biste bili produktivniji je odvojiti bitno od nebitnog i prestati gubiti vrijeme. Pitajte se približava li vas zadatak ostvarenju cilja, ima li dugoročnog utjecaja na vaš život i je li to najbolji način na koji provodite vrijeme. 

Ako je odgovor “da”, nastavite ga obavljati, ako ne, možda je vrijeme da promijenite prioritete. Mnogi krivo procjenjuju vrijednost zadataka koje imaju, pa na kraju radnog dana ispadne kako je “promet veliki, a zarada mala”. Važno je i strateški rasporediti pauze. Biti produktivan ne znači non-stop raditi. 

Povećan broj sati provedenih na poslu ne povećava nužno i količinu obavljenog posla - zapravo, ona može pasti ispod prosjeka. S umorom pada koncentracija pa produktivni ljudi znaju vrijednost odmora i “bježanja” od posla. 

"Riješit ću ovo za sat vremena!"

Kako ne biste odugovlačili s obavljanjem određenog zadatka, postavite si rokove. Dakle, sami sebi recite da ćete nešto obaviti u roku od sat vremena, tri dana ili dva tjedna te ćete to i učiniti. Postavljanje granica utabat će put ka što boljem obavljanju zadatka. 

Motiv za produktivnost

Svaki dan razmislite o tome što vas inspirira i zašto zapravo radite baš taj posao. Pronađite svoju motivaciju pa je iskoristite kao poticaj za što veću produktivnost. To može biti pomaganje drugima, biti najbolji u svom polju, upoznavanje mnoštva ljudi i slično.

Facebook odvlači pozornost

Na radnome mjestu morate i otkloniti ono što vam odvlači pozornost. To su, primjerice, sporo računalo, telefonski pozivi, nevažni mailovi, SMS-ovi, Facebook ili YouTube. Razmislite o dnevnoj rutini, pa okolinu prilagodite tako da vam ništa ne odvlači pozornost. 

Šetajte ili pričajte s kolegama

Kad god se osjetite neproduktivnima ili usporenima, u radno vrijeme ubacite kratku pauzu. Prošetajte ili razgovarajte s kolegama, a kad se vratite, bit ćete energičniji. Isto tako, prazan hod između sastanaka ispunite čitanjem knjiga i planiranjem.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • mališa 12.06.2013.

    Najbolje je imati dobru radnu kolegicu pored sebe i učinak je 100%

  • ivest 12.06.2013.

    e..treba i do wc-a koji put otic..

Komentiraj...
Vidi sve komentare