To je to što me zanima!

Dobri, loši i zli prijatelji na poslu koje je bolje izbjeći

Prijateljstva na poslu jačaju moral cijelog tima i povećavaju produktivnost. No druženje u radnoj okolini katkad može biti i “mač s dvije oštrice“
Vidi originalni članak

Prijateljstvo je vino života, zapisao je engleski pjesnik Edward Young, a mnogobrojna istraživanja pokazala su da prijateljstva na poslu jačaju moral cijelog tima, povećavaju produktivnost i daju osjećaj pripadnosti pojedincu. No druženje u radnoj okolini može biti “mač s dvije oštrice“, upozoravaju stručnjaci iz ljudskih resursa.
- Prijateljstvo na poslu povećava zadovoljstvo radom i potiče kreativnost, ali je ipak dobro zadržati dozu opreza. Neka prijateljstva se raspadnu i poslije je zaista teško stalno susretati bivšeg prijatelja - napominje profesorica psihijatrije Irene Levin. Zato je najbolje ne brzati, nego polako stvarati “mrežu” dragih ljudi iz poslovnog svijeta. Iako vam se čini da ste “kliknuli” s kolegom, nemojte odmah podijeliti previše privatnih informacija o sebi. Potrebno je puno pauza za kavu i druženja nakon posla da biste nekog zaista mogli proglasiti prijateljem. U suprotnom vam se može dogoditi da se povjeravate uredskom “dvostrukom agentu” koji će sve prenijeti šefu ili završiti na kavama s dežurnim depresivcem koji ima nevjerojatnu sposobnost odašiljanja crnih misli na druge ljude. Postoji deset tipova kolega koje je najbolje izbjegavati, upozoravaju stručnjaci za karijere. No sve je u redu dok god za vašim stolom sjede ljudi koji vam mame osmijeh na lice.

Blizak, ali i služben odnos sa šefom
Ako šefa smatrate bliskim prijateljem, to može biti škakljivo. Iako takve suradnje najčešće daju odlične rezultate, pripazite da vam se ne bi prigovorilo kako neke poslove dobivate upravo zbog prijateljstva s nadređenim. Na poslu imajte profesionalan odnos.

Nek’ se zna da, kad se radi, radi se!
Koliko god imali na poslu dobru ekipu, nikad ne zaboravite da je vaš glavni zadatak usredotočiti se na posao. To znači da se neke granice moraju postaviti između kolega koji su i prijatelji. Kad se radi, radi se, a tek nakon dobro obavljenog posla slijedi druženje.

Uvijek postoji pravo vrijeme za razgovor
Procijenite kad je vrijeme za čavrljanje. To što ste s nekim dobri, ne znači da ga možete ometati u poslu. Primjerice, ako počnete govoriti kako vam je jučer bilo dobro na koncertu, a kolega pogledava prema računalu, znak je da nije najbolje vrijeme za razgovor.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare