To je to što me zanima!

Društvene mreže: Novi oblik poslovne komunikacije

Društvene mreže su zbog lake dostupnosti i dinamičnosti izvrsne za promidžbu na tržištu. Doznajte koje od njih hrvatski investitori preporučuju poduzetniku početniku
Vidi originalni članak

Uspješna komunikacija putem društvenih mreža danas gotovo da više nije pitanje izbora, već je postala jedan od najvažnijih alata modernog poslovanja. Upravo iz razloga što su društvene mreže dinamične i gotovo svakome dostupne, izvrstan su kanal svakodnevne komunikacije s mnoštvom njihovih korisnika.

Nije stoga niti čudno kako gotovo svaka ozbiljnija tvrtka vodi računa o prisutnosti na društvenim mrežama te često i zapošljava organizirane timove zadužene isključivo za takav posao. Komunikacija putem društvenih mreža omogućuje jednostavno i kvalitetnije povezivanje s ciljanim skupinama, a putem takve brze i jeftine platforme može se ujedno iz prve ruke saznati što se u poslovanju radi dobro te što se eventualno može unaprijediti. O važnosti korištenja društvenih mreža i interneta općenito prilikom pokretanja posla razgovarali smo s članovima žirija projekta i natječaja ''Pametnom idejom do uspjeha'', Sašom Cvetojevićem i Hrvojem Prpićem.

Prezentiranje projekta putem društvenih mreža

Saša Cvetojević, poduzetnik i investitor te član Upravnog Odbora CRANE-a, tvrdi kako su društvene mreže zapravo mogućnost prezentiranja vlastitog projekta cijelom svijetu po prihvatljivim uvjetima. ''Pravilno odrađena kampanja na društvenim mrežama može vas dovesti do željenog cilja. Primjerice, jedan od razloga zašto je Farmeron dobio investiciju bio je taj što je bio među prvima od projekata iz ovoga dijela svijeta koji se prijavio na AngelList.''

Smatra kako je ultimativni korak svakog startup-a, gledano po dosegu dopiranja njihove poruke, pojava na vodećim blogovima poput TechCrunch, Mashable ili sličnih. No, smatra, do tamo je težak put. ''Za početak, manje poznati blogovi ili blogeri, rado će prenijeti vaše informacije, ako imate nešto pametno (i njima zanimljivo) za poručiti'', dodaje.

Kombinacija nekoliko društvenih mreža

Hrvoje Prpić, investitor te suosnivač CRANE-a, također smatra kako je korištenje društvenim mrežama danas važnije nego što je bilo ranije. Tvrdi kako je u počecima svakog startup-a ''važno reklamirati se putem društvenih mreža, inače je riječ o zrakopraznoj situaciji''. ''Vjerojatno to tako neće biti stvaranjem sve veće konkurencije s obzirom da će ona biti sve teža i teža'', dodaje.

Na upit o preporukama društvenih mreža potrebnih za uspješno poslovanje, Prpić je izdvojio Facebook te Twitter. ''Najbolje je spojiti ih, odnosno kombinirati njihovo korištenje'', tvrdi te dodaje kako smatra da je LinkedIn više potreban korporacijama nego samim poduzetnicima početnicima. ''Za one koji se vode pravilom ''be to see'' više preporučam Facebook i Twitter, a za one koji se vode pravilom ''be to be'' preporučam LinkedIn'', tvrdi.

Facebook, Twitter te LinkedIn

Iste mreže preporuča i Cvetojević. ''Linkedin je bitan kao mjesto na kojemu osnivači startup-a i poduzetnici trebaju imati svoje životopise, na kojemu mogu ostvarivati kontakte s drugim ljudima sličnih interesa te održavati svoju bazu poslovnih kontakata'', tvrdi te dodaje kako je Facebook kao mreža s najjačim generalnim dosegom nezaobilazan. ''Tu startup treba imati stranicu - page (ne osobni profil, već baš stranicu koju koriste tvrtke ili organizacije ) i komunicirati o svojim dostignućima.'' 

Dodaje kako su LinkedIn i Facebook grupe također odličan način promocije, ''ako ste u njima prepoznati kao relevantan sugovornik''. Što se tiče Twitter-a, smatra kako je on mreža koja je ''više geeky'', no za sve koji se bave tehnologijama, također je nezaobilazna

Potraga za ciljanim skupinama

Od ostalih mreža nužnih za promociju preporuča i Google+. ''Poželjno ga je koristiti ako želite da vam vaša redovna internet stranica dobije bolji page rank, odnosno da se u pretrazi na Googleu pojavi na što višem mjestu.'' Smatra kako je potrebno pozorno pratiti sva mjesta gdje se okupljaju oni kojima imate nešto za poručiti te se tamo pojavljivati i slati promišljene poruke. 

''Pravilno detektiranje specijaliziranih foruma ili topica na najjačim forumima je također put kojim možete prenijeti svoju poruku. Primjer splitskog CodeAnywherea koji je samo upornim pisanjem po mjestima gdje se kreću ciljne skupine, došao do zavidnog broja korisnika, može se ponavljati u raznim varijacijama'', tvrdi te dodaje kako je jedno od dobrih mjesta portal F6S na kojemu bi svaki poduzetnik trebao pratiti što se događa i biti tamo registriran. 

''Pametno korištenje društvenih mreža može vam donijeti korisnike, kupce ili čak investitore te vam osigurati prepoznatljivost u branšama, nišama ili čak globalno. Možete unajmiti i profesionalce, ali možete to raditi i sami. Ako se odlučite na samostalni nastup, budite oprezni, gledajte, čitajte, informirajte se i učite od najboljih'', zaključuje Cvetojević.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare