To je to što me zanima!

Ivana Nikolić: Žene su kreativniji vođe od muškaraca

Jeste li znali da je u Hrvatskoj oko 25 - 30% žena poduzetnica? Donosimo vam priču o Ivani Nikolić, vlasnici tvrtke Indigo plavo i poduzetnici u Hrvatskoj
Vidi originalni članak

Ivana Nikolić je vlasnica tvrtke INDIGO plavo d.o.o., agencije za tržišne komunikacije kao i INDIGO komunikacije d.o.o., agencije za odnose s javnošću i savjetovanje. Također, akademska je slikarica kao i asistentica na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Predsjednica je i udruge MRAK - Mreže za razvoj i kreativnost koja svake godine organizira Dan kreativnosti i inovativnosti.

Otkrila nam je zbog čega je odlučila ući u svijet poduzetništva. 'Ja bih rekla da je to uvijek individualno i najbolje stvari napravim kad sam jako ljuta. Bila sam ljuta na svog bivšeg poslodavca i rekla sam da ja to mogu bolje. S obzirom na to da su mi cijeli život strast komunikacija i psihologija, a došla sam iz kreativnog svijeta, meni je bilo strašno važno kako da ja s tim vizualnim elementima maksimalno iskomuniciram ljudima ono što će prihvatiti i što će im se svidjeti. Ta ideja se nije svidjela mom bivšem poslodavcu, rekla sam da ja to mogu drukčije i tako je sve krenulo. Možda čak iz nekog mojeg inata i iz ideje kako bi spojila sve moje strasti'. 

Dobro je imati prvog klijenta

Što se tiče osnivanja same tvrtke, ' to nije toliko komplicirano otvoriti osim što morate imati osnovni kapital. Ja sam imala pomoć od svoje obitelji i oni su tu meni izašli ususret. Rekli su da će mi pomoći, a poslije su me pustili da se sama borim. Na početku je dobro imati prvog klijenta koji vas čeka. Nije dobro krenuti u posao tako kako sam ja krenula - čistim srcem'.

Podijelila je s nama svoje iskustvo kako je riješila probleme s kojima se suočila i savjetovala kako se treba postaviti u takvim teškim situacijama. 'Problema uvijek ima. Kad netko odluči biti poduzetnik, mora imati kreativnost u pronalaženju načina kako prevladati sve teške situacije koje ga sustignu jer će ga sigurno sustići. To su situacije koje vi ne možete predvidjeti u trenutku kada krećete. Doživite često da vas ljudi žele prevariti. Mene je npr. jedan klijent optužio da sam uzela nešto što nisam i to nije bila istina. On je dobio parnicu na sudu jer je falsificirao neke potpise. Ja sam bila vrlo samouvjerena i mislila sam da mi ne treba odvjetnik jer oni nisu mogli pobijediti. Bila sam malo bahata i čovjek to ne smije biti. Mislila sam ako odem kod suca na ročište da ću se s njim sve dogovoriti. Međutim, izgubila sam parnicu i 15 000 kuna. Čovjek nikada ne treba precijeniti situaciju. Treba uzeti odvjetnika, stručne ljude i ne misliti da možete sve sami. U tom trenutku mora biti netko tko je pametniji od vas i koji će vas uputiti na pravi put. Problem je što ne znate to područje i vi kao poduzetnik ne morate znati baš sve. Morate znati svoj posao, o financijama i management ljudi. Za neke stvari jednostavno morate uzeti stručnjaka'.

Žene u poduzetništvu

Žene su još uvijek manjina u svijetu poduzetništva i trenutno statistike pokazuju da ih u Hrvatskoj ima oko 25 – 30%. Zbog čega su žene još uvijek u manjem broju, Ivana Nikolić dala nam je i svoje mišljenje. 'Što se tiče situacije s ženama u poduzetništvu, uvijek postoji ona službena i neslužbena ideja. Službena je da smo mi još uvijek patrijarhalno društvo i da muškarci gledaju s podsmjehom na žene. Harmonija je jedino što je idealno. Kad gledate u prirodi jedino muško i žensko daju vrijednost. To mora biti u svim sustavima. Žena ima izuzetnu kreativnost i nevjerojatnu intuitivnost. Najbolji muški menadžeri su dobri u poslu jer imaju intuitivnost. Čak i u ozbiljnim poslovnim edukacijama razvijaju neka druga čula. 

Žena ima jednu fascinantnu karakteristiku koju su žene na visokim položajima zatomile – socijalnu osjetljivost, a što ne bi smjele. 

Trenutno je u porastu socijalno poduzetništvo. To se odnosi na to da vi razmišljate o svome aparatu koji vama daje rezultat. Ne možete tretirati ljude u sustavu kao da su roblje. Ako se brinemo npr. o svome autu onda moramo i za ljude. To su karakteristike koje žene imaju prirodno, a koje muškarci možda nemaju. Muškarci su drugačije orijentirani i zbog toga je potrebna harmonija. Žena nikada ne smije izgubiti svoju ženstvenost te mora shvatiti svoju vrijednost i biti samouvjerena. Također, mora nastojati uvjeriti taj muški sustav da je ona neophodno potrebna. Muškarci su puno spremniji na rizike i riskirati pa apsolutno ništa ne imali. To je princip koji oni slijede i u poslu. Najbitnija je – harmonija. 

Ono što želi poručiti čitateljicama, budućim poduzetnicima je 'da slijede svoje srce i potrebno je imati određeni stupanj razuma. Posao koji ćete raditi, mora biti nešto što ćete raditi sa strašću i što vam neće biti teško. To nije posao koji ćete raditi kratko vrijeme i gdje možete odustati. S obzirom na to da ne radite za nekoga ili u državnoj službi, morate raditi sa srcem. Dobra ideja je istražiti što je trenutno traženo na tržištu. Potrebna je dobra ideja i puno ljubavi, strasti i hrabrosti'.

Ivana Nikolić je i članica Europske mreže žena ambasadorica poduzetništva 'EntrepreneurSHEp Croatia', Europske poduzetničke mreže. Zadaci su im promicanje poduzetništva kod žena govorom pred grupama u školama, fakultetima, drugim društvenim skupinama i medijima, aktivnim sudjelovanjem na konferencijama, radionicama te javnim događajima, povezivanje s europskim ambasadoricama te razmjena iskustva i dobre prakse.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • beejesan 29.03.2012.

    Ovdje ima malo previše generaliziranja. Ovo da žene prirodno brinu za ljude, a muškarci možda nemaju tih karakteristika je potpuno pogrešno. To ovisi od osobe do osobe bez obzira na to da li je muško ili žensko.

Komentiraj...
Vidi sve komentare