To je to što me zanima!

Konstruktivna svađa rađa hrabre i kreativne ideje

Robusna razmjena mišljenja čak i ako prijeđe u otvorenu svađu korisna je jer potiče da se način poslovanja i vizija konstantno poboljšavaju
Vidi originalni članak

Konstruktivna svađa na poslu može pomoći razvoju kreativnih ideja i većoj produktivnosti, pokazalo je najnovije britansko istraživanje. Robusna razmijena mišljenja čak i ako prijeđe u otvorenu svađu korisna je jer potiče da se način poslovanja i vizija konstantno mijenjaju i poboljšavaju. U tvrtkama gdje je radna klima takva da ohrabruje propitkivanje statusa quo, gdje nema zabranjenih pitanja i gdje “svete krave“ nisu nedodirljive, ostvaruju se najbolji rezultati i rađaju inovativne poslovne strategije. Zaključak je studije londonske konzultantske tvrtke Cognosis u kojoj je sudjelovalo  više od 1000 uspješnih svjetskih biznismena. Žučna debata može biti snažan okidač intuitivnim i hrabrim prijedlozima za unapređenje zajedničkog poslovanja, ali samo ako se znaju granice svađe i ako je ona dobro “odigrana”. Točnije, razmirica nikad ne bi smjela biti na osobnoj razini. Apsolutno je zabranjeno koristiti osobne verbalne napade i uvrede jer to uvijek vodi u neučinkovitu svađu kojoj cilj postaje međusobno vrijeđanje. U kreativnoj poslovnoj svađi, ljudi ne “napadaju” jedno drugo, nisu u sukobu pojedinci, već njihove suprotstavljene ideje od kojih će najbolja izaći kao pobjednica.

>>> Svađalački bonton u uredu
• Potrebno je biti otvoren i uporan u iznošenju svojih stavova
• Bez vrijeđanja na osobnoj razini
• Naučite slušati i postavljajte pitanje “zašto“
• Potrudite se razumijeti tuđe stavove
• Govor tijela neka bude opušten i nedefenzivan
• Povišeni tonovi su prihvatljivi
• Ponašajte se civilizirano

>>> Napetost koja “visi” u zraku
Rasprave bi se uvijek trebale riješiti na sastanku. Nije dobro da svađe ostanu “visiti u zraku” ili da se nastave nakon sastanka. Važno je da se konstruktivna svađa u uredu nikad ne pretvori u pretjerani emocionalni ispad.

>>> “Harmonija” na radnom mjestu
Ono što izgleda kao harmonija na radnom mjestu, vrlo često je samo pasivno prihvaćanje šefovih naredbi. U takvoj atmosferi stvara se nezadovoljstvo jer ljudi imaju osjećaj da ne mogu ništa predložiti i da njihovo mišljenje nije važno. To guši kreativnost.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare