To je to što me zanima!

Naučite kako raditi s ljudima i biti zadovoljan svojim poslom

Donosimo vam drugi ulomak iz knjige "Kako stvoriti uspješne odnose na poslu i u privatnom životu?", autora Dalea Carnegieja
Vidi originalni članak

U vašoj je skupini vjerojatno najmanje jedna nezadovoljna osoba. Svi doživljavamo razdoblja teškoća kod kuće ili na radnome mjestu, a to utječe na naš rad i na naše odnose s drugim članovima osoblja. Nadzornici bi trebali biti svjesni te mogućnosti te odvajati vrijeme za kratak razgovor s tom osobom. Ako osobi pružite mogućnost da govori o problemu, to često olakšava napetost. Čak i ako se problem ne riješi, situacija je raščišćena, a suradnik može normalno funkcionirati. 

Međutim, neki su ljudi neprestano nezadovoljni zbog nečega. Često nisu zadovoljni radnim zadacima. Nisu zadovoljni čak ni ako udovoljite njihovim zahtjevima i uvažite njihove pritužbe. Svoje nezadovoljstvo iskazuju negativnim stavom. Primjerice, ako je nekome odbijen zahtjev za promjenu rasporeda godišnjeg odmora, ta se osoba može razljutiti i pokazati to otvoreno i prikriveno, svojim stavom. 

Nikada ne možete udovoljiti svima. Obnavljanje vjere u ljudi koji sebe smatraju žrtvama nepravde iziskuje taktičnost i strpljivost. Neke nepravedne situacije rukovoditelji mogu izbjeći nastojeći – u vrijeme donošenja odluke – objasniti razloge zbog kojih se odluka donosi. U primjeru godišnjeg odmora mogli biste objasniti da vaša tvrtka određuje raspored godišnjih odmora unaprijed te da još dva zaposlenika u isto vrijeme odlaze na godišnji odmor. Potom objasnite da vaša skupina ne može dopustiti više od jednog zaposlenika na godišnjem odmoru u isto vrijeme. Nezadovoljnom čovjeku čak biste mogli predložiti da pokuša pronaći drugog člana osoblja koji se želi zamijeniti s njim za termin godišnjeg odmora. 

Drugi tipovi teških ljudi koje srećemo na radnom mjestu jesu: 

Nepokretni - Posrijedi su ljudi koji se opiru promjeni, otvoreno ili na pasivno-agresivni način. Mogli bi pristati na promjenu, ali osvećivati njezino ostvarenje. Ako radite s takvim ljudima, apelirajte na njihove plemenitije motive, uključite ih u promjenu, utvrdite dogovor o promjeni te njihovu ulogu u primjeni novih ideja. 

Zaposlenici s precizno određenim radnim vremenom - Ovi ljudi rade od devet do pet - ni više, ni manje. Bez problema vam kažu da nešto nije njihov posao. Takve se ljude katkad naziva "osrednjim" igračima. U školi su uvijek bili zadovoljni prolaznom ocjenom. Rade minimum koji je potreban za preživljavanje i dobivanje plaće. Odvojite vrijeme da ih upoznate i doznate što ih doista uzbuđuje. Ohrabrite ih i pohvalite za male zadatke jer im tako možete pomoći da se promijene i uzdignu na višu razinu posvećenosti. 

Tračeri - Ovi ljudi uživaju gurati nos u svačiji posao te stvarati diverzije šireći glasine. Njihova ispraznost može biti znak da su usamljeni, a radno mjesto im je gotovo jedini izvor komunikacije. Ne potičite ih pridonoseći traču. Bavite se samo činjenicama i dokazima. 

Optužitelji - Kada se dogode pogreške, ovi ljudi bez ustezanja upiru prstom u sve osim sebe. Uvijek imaju objašnjenje zašto nisu odgovorni za pogrešku. Najbolji je pristup takvim ljudima jasno definiranje očekivanja i odgovornosti kako bi u slučaju pogreški postojale činjenice koje će potvrditi propust u procesu. Pomaže i priznati vlastite slične pogreške kako biste pomogli ublažiti nelagodu koju možda osjećaju.

O autoru

Dale Carnegie (1888. – 1955.) američki je predavač, autor i utemeljitelj brojnih tečajeva iz područja samoaktualizacije, govorništva, usvajanja interpersonalnih vještina i prodaje. Njegova knjiga How to Win Friends and Influence People (1936.) bila je u vrijeme objavljivanja veliki hit, a 2002. godine proglašena je najboljom poslovnom knjigom dvadesetog stoljeća. Izdvajamo i njegovu knjigu How to Stop Worrying and Start Living (1948.), koja je također doživjela veliki uspjeh na američkom i svjetskom tržištu. Godine 1912. osnovao je edukacijsku tvrtku Dale Carnegie Training (SAD, New York) koja i danas ima svoje urede diljem svijeta. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare