To je to što me zanima!

Oprez kupci! Doznajte nove metode varanja u trgovinama

Aktivisti karlovačke Udruge za zaštitu potrošača ''Korana'' otkrili su novu metodu koje su se prisjetili trgovci, a kojom varaju kupce. Doznajte o čemu je riječ
Vidi originalni članak

Posljednjih nekoliko godina shopping centri su svakako učestala pojava. Iako živimo u gospodarski teškim vremenima, takvi centri robe široke potrošnje ipak su svakodnevno redovito posjećeni. Zbog redovitih gužvi, trgovci često na pultevima gdje je nužno vaganje i mjerenje količine robe sami unaprijed izvažu i pakiraju proizvode određene težine te na njih postave naljepnicu s cijenom koju dobiju s automatske vage. 

Aktivisti ''Korane'', Udruge za zaštitu potrošača Grada Karlovca, zaputili su se u pojedine trgovine slučajnim odabirom kako bi provjerili odgovaraju li količina i cijena već unaprijed izvaganih proizvoda onima koje su oni sami izvagali.

Namirnice s 10 posto manjom težinom od deklarirane!

Bez znanja trgovaca izvagali su tako pripremljene i zapakirane sireve, salame te mljeveno meso na vagama unutar trgovina, koje služe za vaganje kod kupovine voća i povrća. Od tako provjeravanog broja zapakiranih proizvoda na kojima je stajala naljepnica s težinom i cijenom o izvaganoj težini komadića proizvoda, a koju uredno pročita čitač na kasi, niti jedan proizvod po težini nije odgovarao onoj otisnutoj.

Naime, svi proizvodi koje su aktivisti provjeravali bili su zapakirani, odnosno s ambalažom su imali manju težinu od deklarirane i to od od 2 do 10 posto. 

Razlika u cijenama istog proizvoda iznosi 1.12 kuna

U Udruzi navode idući primjer: 

  • ''Jedan proizvod iz provjere čija je cijena 56.80 kuna po kilogramu zapakiran je u celofan, zatvoren selotejpom i na njemu je deklaracija s težinom od 0.310 kilograma, odnosno 17.61 kuna. Na jednoj vagi kod povrća, tom ''paketu'' učitana je težina 0.305 kilograma, a druga vaga udaljena otprilike 3 metra, pokazala je težinu 0.303 kilograma. To pokazuje da je ''kalo prijevara'' 0.29 kune, odnosno 0.40 kuna ili na kilogramu tog proizvoda prijevara je oko 1.12 kuna.'' 
  • Navode također da su tako posebice ''kalirani'' sirevi i to u nekim trgovinama do čak 20 posto.

U novi nadzor s nadležnim inspektoratom

Nakon svega, aktivisti su se na tri mjesta koja su posjetili predstavili trgovcima i pokušali ih upozoriti da je to varanje potrošača. ''Reakcije odgovornih trgovaca su bile zapanjujuće, prvo su tvrdili da svaki od tih proizvoda kalira, što znači da je izgubio na težini od vremena vaganja do prodaje kupcu. Kada im je skrenuta pozornost da te proizvode kupac kupuje sada, a ne za vrijeme vaganja, svi redom su promijenili ton i započeli s pričom kako ih predstavnici Udruge vrijeđaju, maltretiraju, nedemokratski s njima razgovaraju i da su arogantni'', navode u ''Korani'' te dodaju kako su stoga odustali od nadzora takve vrste te da će u nove nadzore krenuti po planu sa zamolbom nadležnom inspektoratu kao pratnjom.

''Iz ovoga je sasvim jasno da potrošači ne mogu imati povjerenja unaprijed izvaganim proizvodima, pod izlikom brzine posluživanja, jer iza te ''dobre'' namjere trgovaca skriva se dobro smišljena pljačka potrošača'', navode u Udruzi. ''Ove metode se posebno primjenjuju u predblagdanskim kupnjama, kad potrošači zbog žurbe i gužve nemaju vremena niti živaca provjeravati te takozvane sitnice.''

Što kažu u trgovinama?

U nasumično odabranim trgovinama i sami smo upitali kakva je kod njih situacija s vaganjem namirnica unaprijed.

Dražen Brstilo, rukovoditelj Sektora reklame i proizvodnje u Kauflandu, rekao nam je kako u njihovoj poslovnici u Karlovcu postoji samouslužni pult na kojemu kupci mogu dobiti proizvod po želji koji im se potom odmah pakira. ''Ne pakiramo robu unaprijed i ne stavljamo je na police s mogućnošću samoposluživanja. Meso iz samoposluživanja se ovjerava, važe i pakira još kod dobavljača, što vrijedi i za sireve te ostale proizvode iz različitog asortimana'', izjavio je Brstilo te dodao kako do sada još nisu imali slučaj da je proizvod s uslužnog pulta bio zapakiran u male porcije te stavljen na police s mogućnošću samoposluživanja.

Isti upit proslijedili smo i trgovinama Plodine, Lidl, Billa te Konzum, međutim do objave članka nismo zaprimili njihove odgovore.

Idi na 24sata

Komentari 28

  • naravno 06.01.2013.

    ..tako je Kaufland je zakon,ne sviđa ti se proizvod dobiješ novac natrag bez ikakvog pogovora,na sve elektro uređaje tri godine jamstva,nisi zadovoljan proizvodom (bilo kojim)novac dobiješ natrag,ako gunđaju nazoveš marketing za kupce,i opet dobiješ novac,naplate ti nešto krivo (veca cijena nego na polici),molim isplatu razlike,novac ti vrate,kruh je sirov vrate ti novac,u kojim drugim centrima imaš takva prava kao u Kauflandu...

  • papštrumf 03.12.2012.

    ma ima svašta ali zato to varanje s vaganjem ne može proći na samoposlužnim blagajnama npr. u Mercatoru!

  • NoShow 27.11.2012.

    ma ja kad vazem uvijek dignem malo vrecicu sta god u njoj bilo

Komentiraj...
Vidi sve komentare