To je to što me zanima!

"Otkad smo postavili cijene na internet, ljudi nas više zovu"

Marko Fertelmeš, vlasnik SF klime, istaknuo je kako se ponajprije usredotočio na web stranicu obrta.
Vidi originalni članak

Čitali ste kako napreduju tvrtke Evenio i Pčelarstvo Daruvar, a sada je red da saznate u kojoj fazi se trenutno nalazi instalaterski obrt SF klima, grijanje iz Kutine. Podsjetimo, predstavnici tvrtki finalista u sklopu projekta "Poslovanje na kvadrat" održali su u Zagrebu zajednički sastanak sa stručnjacima Goranom Blagusom i Filipom Jelićem kako bi utvrdili do kuda su stigli u rješavanju svojih problema i zadaća te kakvi su im daljnji planovi u poslovanju.

Marko Fertelmeš, vlasnik SF klime, istaknuo je kako se ponajprije usredotočio na web stranicu obrta, nakon što mu je Blagus na prethodno ukazao na važnost boljeg pozicioniranja na Google Adwordsu. "Zanimali smo se oko Adwordsa i odlučili se za angažman profesionalca. Povećali smo kampanju na Adwordsu, bilježimo rezultate u kampanji i već imamo upita", istaknuo je Marko, dodavši kako stvari na tom polju "zasad idu OK", ali i da će pratiti kako će se odvijati u naredna tri mjeseca. Blagus je podsjetio kako je Marko u početku sav posao oko online oglašavanja radio sam. Međutim, "palac metoda" u odlučivanju i nije najbolje rješenje. "Vođenje Adwordsa djeluje na prvi pogled jednostavno, ali tu je potrebno aktivno pratiti oglase, statistiku, metriku...", ističe business coach.

Fertelmeš se posvetio i redizajnu web stranice. "Izbacujemo suvišne stvari te osvježavamo cijene", kaže. Blagus je pritom istaknuo stranicu SF klime kao vrlo zanimljiv primjer, s obzirom na to da se putem web shopa prodaje direktno, ali posjetitelji pokazuju interes, "klikaju" po stranici i proučavaju proizvode. "Tajna" je zapravo u tome što su uz proizvode istaknute cijene. "Otkad smo postavili cijene na stranicu, ljudi nas čak i više zovu", tvrdi Marko, dodavši kako je objavio cijene bez obzira što ih istovremeno može vidjeti i konkurencija. Objašnjenje za povećani interes posjetitelja pritom leži u svojevrsnom psihološkom efektu. "Kada ljudi primijete izostanak cijena, često pomisle kako su proizvodi preskupi, pa odustanu", pojasnio je Blagus.

Što komuniciramo na web stranici?

Business coach je tijekom sastanka napravio malu digresiju i osvrnuo se na web stranice svih kandidata te zaključio kako one imaju jednu zajedničku "boljku". "Stavljate fokus na krivu stvar. Na naslovnici web stranica svakog kandidata prvo što se komunicira je poruka 'tko smo mi'. Međutim, ljude to ne zanima i ne dolaze na stranicu primarno radi toga. Oni dolaze jer imaju neku potrebu ili traže rješenje nekog svog problema.", upozorio ih je.

Što se tiče ostalih zadataka, Marko se posvetio izradi dopisa i prodajnih pisama, koje je i uputio na adresu potencijalnih klijenata poput vlasnika apartmana te sada čeka rezultate. Razrađuje i autoresponder na e-mail upite, što je jedan od načina kako potencijalne klijente držati "zagrijanima".

Marko je također dao napraviti letke kojima promovira svoj obrt te ih je priložio prodajnim pismima. Na sastanku je pritom istaknuto kako različite djelatnosti zahtijevaju drugačiji pristup ciljanim grupama, odnosno potrošačima. Naime, dok se izdavačka tvrtka Evenio bavi razradom newslettera, koji se može promatrati kao svojevrsni "virtualni letak", SF klima se odlučila na "opipljiv" način promocije. „Tiskani letak mi je bolje rješenje nego newsletter, jer je i sama publika drugačija“, zaključio je Marko Fertelmeš.

Na financijsku stranu SF klime osvrnuo se Filip Jelić. "S financijskog aspekta potrebno je oformiti alate za upravljanje i donošenje kvalitetnih odluka. Prije svega se to odnosi na srednjoročni poslovni plan kroz koji bi bili jasno iskazani planovi te nužna razina aktivnosti za održivost SF klima u sljedećem razdoblju (npr. izračunati break even point)", kaže financijski stručnjak. "Također bilo bi poželjno pratiti profitabilnost po vrstama usluga kako bi mogli odrediti prioritete i usmjeriti resurse u pravom smjeru. Često puta perspektivu poduzetnika u potpunosti izmijeni jasan prikaz financijskog stanja i izračun profitabilnosti. To ne treba biti ništa komplicirano, za ovu fazu poslužit će i pomoćni (skraćeni) račun dobiti i gubitka za svaku vrstu usluge (servisi većih postrojenja, pojedinačni servisi klima uređaja, trgovina, solarni paneli i sl.)", zaključuje Jelić.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Markom_2 14.03.2013.

    Tako je outrager, ako neznaš ili nemožeš na internetu postaviti dovoljno podataka - onda je bolje da izbrišeš i kućni broj, da se ne sramotiš. A ako se već i sramotiš, da barem ne čuješ i vidiš komentare. A ako već i čuješ i vidiš komentare - a ono barem da se ne sekiraš!

  • Capafiori 12.03.2013.

    Nadam se da isticanje cijene nije sa istim ciljem kao kod nekih renomiranih poduzetnika koji idu do te mjere da ponekad dva puta tijekom mjeseca objave velike akcije, čak i putem TV-a, a kad ih se nazove "proizvoda više nema jer je sve prodano", pa ponove akciju i priča je ista, a cilj im je prodati bilo što, naravno, bez akcije koje niti nema. U svakom slučaju podržavam isticanje cijena što znatno olakšava odluku kupca o kupnji ili odustajanju od kupnje.

  • outrager 11.03.2013.

    osobno, kada gledam stranicu neke firme a nisu navedene cijene, tražim dalje dok ne nađem neku na kojoj su navedene, jer mi je manji gubitak vremena naći stranicu na kojoj pišu cijene nego zvati ih sve po redu, ista stvar je i sa oglasnicima, ako ne piše cijena, neću niti nazvati. druga stvar, nije mi jasno zašto je nekima problem napisati radno vrijeme, isto tako, nemam volje zvati telefonom i čekati vječnost da mi se netko javi, ili mi se neće javiti nitko zato šta ne rade, a onda isto tako neću ni otići, nego odem gdje znam da rade, bez obzira na cijenu

Komentiraj...
Vidi sve komentare