To je to što me zanima!

Stilom vožnje produljite životni vijek svog automobila

Pazite li kako vozite i održavate svoj automobil, njegov je životni vijek moguće produljiti, kao i smanjiti troškove nenadanih servisa.
Vidi originalni članak

Poslije životnog prostora, većini nas čija su primanja prosječna, automobil predstavlja drugu najveću investiciju. O kupnji automobila razmišlja se dugo i pažljivo. Naravno, stoga svi želimo da mu je vijek trajanja što duži i da su troškovi vožnje i održavanja što niži. Bez obzira na sve predrasude, danas su automobili izdržljiviji i pouzdaniji nego ikad prije. No, želite li da takvi i budu, prvo i osnovno pravilo je - s automobilom nježno. Vožnja kao da ste na trkaćoj stazi osim problema s prometnom policijom može vas višestruko koštati. Što god radite, probajte svojim stilom vožnje što manje opteretiti automobil. Uostalom, ako ste ikad vidjeli profesionalne vozače koji svoj posao obavljaju kako treba, mogli ste primijetiti da voze, jednom riječju, bez naglih pokreta. 

Njega automobila

Ako je u automobilu četiri ili pet osoba, nemojte opterećivati prtljažnik, ako je ikako moguće. Prevozite li teret na krovu, uvijek gledajte da njegova masa ne prelazi 40 kilograma. U slučaju da npr. nešto selite ili prevozite teži teret u automobilu, gledajte da ga prevozite na dva, ili možda čak tri puta.

Naravno, morate redovno čistiti svoj automobil izvana i iznutra, jednom godišnje ga polirati, a bilo bi dobro, ako ste pušači, da u automobilu ne pušite. Osim što duhanski dim ostavlja tragove koje je ponekad nemoguće očistiti, prilikom daljnje prodaje cijena će mu biti niža nego kod onog automobila u kojem nije pušeno.

Redovito mijenjajte tekućine, posebno ulje, koje je, bez obzira na preporuku proizvođača, najbolje promijeniti svakih 10.000 kilometara. Već neoriginalan filtar ulja, koji loše filtrira i otežava protok ulja, može stvoriti velike probleme automobilskom motoru, a zbog "no name" zupčastog remena može nastati havarija motora. 

Kako voziti i parkirati

Redovito održavajte automobil, a čim primijetite nešto čudno, provjerite to sa svojim serviserom. Kod kretanja treba biti posebno nježan, jer se tjeranjem hladnog motora u previsoke okretaje može učiniti velika šteta motoru. No, niti stara fama o zagrijavanju na mjestu ne vrijedi. Dovoljno je deset sekunda na mjestu, po zimi 20-ak. Nakon kretanja treba voziti nekih 10-ak minuta s niskim okretajima (kod dizelskog motora do 2500/min, kod benzinskog do 3000/min), dok se motor ne ugrije. To naročito vrijedi za turbo-motore. Kod njih treba biti oprezan i prilikom gašenja. 

Kad parkirate automobil, pričekajte petnaest sekundi da se turbina smiri i onda ugasite automobil. Neki proizvođači preporučuju da se automobili s turbom ili kompresorom gase u leru. Štetni su i preniski okretaji (kod benzinaca ispod 2000, kod dizelaša ispod 1500/min), jer se tada povećavaju vibracije te pogoršava hlađenje i podmazivanje (rizik suhog trenja). Vožnja na srednjim okretajima je i najugodnija, a tada je i najmanja potrošnja goriva. Sa spojkom i mjenjačem uvijek lagano, bez naglih startova. Isto je i s kočnicama, uvijek kočite ravnomjernim pritiskom na papučicu.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare