To je to što me zanima!

"Drži vodu dok..." Što napraviti ako majstor ne odradi posao?

Angažirali ste majstore za popravke, oni su ispostavili račun i otišli, a potom s poslom niste bili zadovoljni. Što učiniti u situaciji ‘drži vodu dok majstori odu’?
Vidi originalni članak

Uvijek treba misliti unaprijed. Kako se ne bi doveli u situaciju u kojoj se nećete moći žaliti nadležnim institucijama, pobrinite se da posao ne sklapate na crno. Prije angažiranja majstora uvijek prethodno treba provjeriti hoće li posao obaviti legalno. Kad koristite uslugu od osobe koja nije registrirana za djelatnost za koju je angažirate, svjesno se odričete jamstva za izvedene radove ili pruženu uslugu, ali i prava na postupak zaštite kod nadležnih institucija. 

Svaki obrtnik ili majstor u Hrvatskoj naziva se trgovcem. Trgovac je bilo koja osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje poslovne djelatnosti ili u okviru obavljanja djelatnosti slobodnog zanimanja. Svog majstora možete provjeriti na stranici www.sudreg.pravosudje. hr ako je riječ o trgovačkom društvu ili na www. or.mingrop.hr ako je riječ o obrtniku. Nakon što ste se uvjerili da je riječ o majstoru koji radi legalno i na čije ćete se usluge u eventualno moći žaliti, slijedi dogovaranje o uvjetima. 

To se zove sklapanje pravnog posla. Smatra se da je pravni posao sklopljen kad su se stranke sporazumjele o predmetu i cijeni. Iako se pravnim poslom smatra i usmeni ugovor, preporučuje se sve uvjete staviti na papir i potpisati. U ugovoru treba biti sve što mislite da je bitno. Detaljno opišite radove koje želite, cijenu, rok izvršenja... Treba napomenuti da je za usluge popravka i održavanja proizvoda čija je vrijednost veća od 500 kuna trgovac dužan ispostaviti ponudu i radni nalog s opisom radova te materijala i dijelova koje treba za popravak. No obrtnik je obavio posao, a vi niste zadovoljni. Prvo pokušajte razgovorom uvjeriti majstora da posao napravi kako spada. Ako to ne urodi plodom, podnesite pisani prigovor te ga predajte u sjedištu njegova obrta ili ga pošaljite poštom, telefaksom ili mailom. Na vaš prigovor trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. 

Ako se utvrdi da posao zaista nije obavio kako ste se dogovorili, dužan je ukloniti nedostatak na proizvodu, predati novi proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za proizvod. Koje od toga, odlučuje potrošač, odnosno vi. No ni tada niste zadovoljni rješenjem ili niste uopće dobili odgovor od trgovca? Tad se možete obratiti savjetovalištima za zaštitu potrošača radi dobivanja savjeta, Ministarstvu poduzetništva i obrta ili Državnom inspektoratu. Obrtnika možete prijaviti i Sudu časti Hrvatske obrtničke komore, a trgovačko društvo Sudu časti Hrvatske gospodarske komore. Postupak pred Sudom časti pokreće se prijavom. Možete je podnijeti u roku od šest mjeseci od saznanja za povredu, a najkasnije u roku od godine od kad je povreda učinjena. Uz prijavu obavezno priložite dokaze da posao nije dobro obavljen. To su račun, ponuda. ugovor, radni nalog i sl. Postupak je besplatan, a glavni cilj je posredovanje radi mirnog rješenja spora sklapanjem nagodbe.

1. Morate znati je li majstor registriran

To je osnovno. Majstori s kojima poslujete moraju biti registrirani obrti ili trgovačka društva. Na internetskim stranicama Ministarstva poduzetništva i obrta (www. mingrop.hr) provjerite obrte, a u sudskom registru trgovačka društva (www.sudreg. pravosudje.hr). Moći ćete se žaliti nadležnim institucijama jedino ako angažirate majstora koji ne radi na crno.

2. Treba vam ugovor, makar na WC papiru

Dogovorite posao do najsitnijeg detalja. Preporučuje se sve staviti crno na bijelo, pa makar na WC papiru. U ugovoru navedite sljedeće podatke: predmet ugovora ili ponude (detaljno opišite uslugu ili radove), cijenu (način plaćanja, visinu kamata, isplatu predujma), rok izvršenja posla i zakasninu, datum potpisivanja ugovora. Na kraju se potpišite i vi, kao potrošač, i trgovac, odnosno njegova ovlaštena osoba.

3. Žalite se, mora vam odgovoriti

Ako niste zadovoljni uslugom, razgovarajte s majstorom ili službom nadležnom za reklamacije. ako ni to ne urodi plodom, podnesite pisani prigovor. Možete ga predati osobno u obrtu ili društvu, poštom, faksom ili mailom. Majstor je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. ako se utvrdi da posao nije dobro obavljen, majstor je dužan po vašem izboru ukloniti nedostatak, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos.

4. Ako vas ignorira, prijavite ga

Ako niste dobili odgovor na pisani prigovor, trgovca možete prijaviti Ministarstvu obrta i poduzetništva na www.prijava.mingrop.hr. Možete ga prijaviti i Državnom inspektoratu na broj (01) 3696 400. Ima još opcija. Obrtnika možete prijaviti i Sudu časti Hrvatske obrtničke komore, a trgovačko društvo Sudu časti Hrvatske gospodarske komore. Uz prijavu priložite sve što smatrate dokazom u postupku protiv majstora.

5. Predujam vam mora vratiti s kamatama

Majstor može zahtijevati da mu se cijeli iznos ili dio iznosa plati unaprijed. No odredbom članka 29. Zakona o zaštiti potrošača na plaćeni iznos se obračunavaju kamate po stopi banke trgovca za oročene štedne uloge na tri mjeseca. Obračunavaju se za cijelo razdoblje, od dana primljenog predujma do isteka roka za dovršenje radova. Ako nije napravio uslugu, predujam vraća s kamatama.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • TihomirIlic 25.02.2021.

    sve ovisi o cijeni , dobar majstor košta i daje garanciju , nebitno dal ima firmu ili nema , ubijanje cjena dovodi do loših majstora . a onda generalizacija 

  • DaneGlavosjek 30.08.2013.

    Pravih poštenih majstora nema

  • Grim Reaper 29.08.2013.

    kad smo vec kod price sa pruzanjem usluga... ovo sa prigovorima stoji osim u slucaju prijave DI-u... DI je institucija koja uopce ne stiti prava potrosaca niti potrosaca stiti u postupku od "jacega" sto je DI-eva primarna djelatnost... ali eto, zaliti se mozemo, a poruke koje DI salje u povratnom obliku su prejadne, bez pravnog uporista isl. primjera radi, po prijavi jedne toplane DI-u (radi se o d.o.o.-u ali princip je isti, cak je i propisano opcim uvjetima sklapanje ugovora izmedju distributera i krajnjeg korisnika, a tog ugovora nema niti dan danas) mene kao tzv. korisnika njihovih usluga, dobijem spor na prekrsajnom sudu,ali DI i dalje trubi po svome iako je presuda pravomocna... pitam se kako onda donosi odluke po pitanju nekih minornijih predmeta...jedino cemu se veselim u EU je lagano ciscenje djelatnika nekih institucija, ali treba bit ustrajan jer sada se pravda moze traziti u okvirima EU... valjda ce nekome u dogledno vrijeme sjest stvari u glavi na svoje mjesto pa ce pocet radit svoj posao...ako ne, onda cemo svi to skupa pocet placat kroz penale koje ce nam zaljepit EU...do tada mozemo pisati i citati utopijske clanke o tome kako nesto funkcionira samo na komadicu papira koji se zove pravna regulativa RH i EU...

Komentiraj...
Vidi sve komentare