Upozorenje Europskog potrošačkog centra (CEC) da suvremeni proizvodi kraće traju od nekadašnjih, koje su objavili najvažniji svjetski mediji, svrnulo je pozornost i na nove automobile.
- Imaju lud dizajn, ali motori su sve lošiji i kratkotrajniji - tvrde u CEC-u, a to potvrđuju i redovita izvješća Rapexa, međunarodnog sustava za uzbunjivanje zbog loših proizvoda. U dva mjeseca osam proizvođača povuklo je s tržišta aute jer loša izrada može izazvati opasne kvarove.
Vjera proizvođača u svoje automobile vidi se i po jamstvima. Koliko jamstva traju, toliko će kupca i vezati na svoje servise. Danas većina autoindustrije živi baš na toj postprodaji, dakle popravcima i rezervnim dijelovima.
Kad bi radili “vječne” aute koji se ne kvare, kakva je, primjerice, bila stara VW-ova Buba, brzo bi propali. I banke daju kredite za aute na onoliko godina koliko procjenjuju da će voziti bez problema. Svi, dakle, znaju da auti traju sve kraće, samo potrošači to moraju i platiti.