To je to što me zanima!

Nema poštede: Banke naplaćuju naknade i s računa u blokadi

Banke naplaćuju naknadu za vođenje računa prema Općim uvjetima poslovanja. Dokle god je u banci otvoren račun, ona ima pravo naplaćivati naknadu
Vidi originalni članak

Račun mi je bio blokiran u Banco Popolare Croatia oko dvije godine. Gomilali su mi troškove vođenja računa a da ja to nisam znala, niti su mi to spominjali. Za taj trošak sam saznala tek kad je račun odblokiran. Šokirala sam se kad su mi rekli da im moram platiti 360 kuna. Zanima me je li po zakonu da naplaćuju tu naknadu kad je račun blokiran, upitala nas je čitateljica Nikolina. 

U Društvu za zaštitu potrošača kažu da nije u redu da se naplaćuje naknada ako se na računu ništa ne događa, ali nema zakonske odredbe po kojoj banke to ne bi smjele raditi. 

- Banke naplaćuju naknadu za vođenje računa prema Općim uvjetima poslovanja. Dokle god je u banci otvoren račun, ona ima pravo naplaćivati naknadu za vođenje računa - objašnjava Igor Vujović, tajnik društva. U Banco Popolare kažu da naknadu moraju naplaćivati jer imaju administrativne troškove. - Ne naplaćuje se naknada za račune na kojima klijent više od 12 mjeseci nije inicirao transakciju. Račun se može zatvoriti samo u slučaju kad je saldo na računu nula kuna. U slučaju blokade računa, naknada se evidentira kao dospjelo nenaplaćeno potraživanje i ulazi u redovan slijed naplate - objasnila je Sanja Pančić iz Banco Popolare Croatia

Neke banke u slučaju blokade ne naplaćuju naknadu ili je naplaćuju samo ako na računu ima prometa. Primjerice, u Privrednoj banci naknadu vođenja računa kod blokade ne naplaćuju, ali naplaćuju dodatne usluge vezane uz taj račun, na primjer internetsko bankarstvo. U Erste banci naknadu naplaćuju samo ako na računu ima prometa, a u Raiffeisenbank Austrija je vlasnicima blokiranih računa ne naplaćuju, neovisno ima li na računu prometa ili ne. 

Zagrebačka banka, također, građanima u blokadi ne naplaćuje naknadu. U Splitskoj banci ne vide zašto bi se odrekli naknade. - Blokadom račun ne prestaje postojati, a banka i dalje ima troškove održavanja tog računa. Banka ne može vršiti diskriminaciju određenih kategorija klijenata tako da onima koji nemaju blokiran račun naplaćuje mjesečnu naknadu vođenja računa, a ostalima s blokadom ne naplaćuje - kaže Silvija Baresa iz Splitske banke. Dolje su navedene visine naknade za vođenje kunskog tekućeg računa u osam banaka na hrvatskom financijskom tržištu.

Troškovi održavanja

  • Erste bank - Naknade se kreću od 3 do 9 kuna mjesečno, ovisno o drugim uslugama. 
  • Privredna banka Zagreb - Naknada je od 4,9 do 7 kuna mjesečno, ovisno o ostalim uslugama.
  • Splitska banka - Umirovljenicima za račun s dopuštenim prekoračenjem naplaćuju 5 kuna.
  • Raiffeisen bank - 9 kuna osim za korisnike Flexi-PLUS tekućeg računa, za koje naknade nema.
  • Zagrebačka banka - Naknada za maloljetnike je kunu, a za starije od 65 godina je nema.
  • Hrvatska poštanska banka - 9 kuna, no naknadu ne naplaćuju za vođenje dječjih računa, kao ni žiro i deviznih.
  • Banco Popolare - 9 kuna , no za umirovljenike je naknada manja te plaćaju pet kuna mjesečno.
  • Hypo Bank - 11,9 kuna, a blokiranje računa "po odluci nadležnog organa" naplaćuju 70 kuna.

Prevareni ste ili ne znate riješiti neki problem? javite se na 0800 242424, ili e-mail: potrosac@24sata.hr

Idi na 24sata

Komentari 2

  • MAX 2010 20.01.2014.

    trikovi i podlosti banaka i teleoperatera su bez usporedbe Planska otimačina i sve na finjaka ! Razlike u rezultatu usporedbe s kvartovskim kamatarima su u tome da ove prve država štiti zakonom

  • POTPEC 17.01.2014.

    Jerdnom rečenicom - banke uvjek ostaju lopo-- i kad bisu u pravu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare