To je to što me zanima!

(Ne)sportski: Sirup se zove sport, a nije za sportaše?

U Maraski tvrde kako potrošače nisu doveli u zabludu jer su sve informacije o sastavu naveli na proizvodu te da je percepcija pojma ‘sport’ subjektivna
Vidi originalni članak

Kao dugogodišnji sportaš obraćam vam se u nadi da ćete reagirati zbog zaštite ostalih potrošača. Nevjerojatno mi je da sirup Sport proizvođača Maraska d.d. može nositi to ime, a sadrži konzervanse, umjetna bojila, umjetna sladila i umjetne arome, a udio voća je nikakav te ga doslovce i nema. Nije fer prema potrošačima navoditi na etiketi da je proizvod bez dodanog šećera, a ne navesti da sadrži umjetna sladila, požalio se čitatelj. 

U tvrtki Maraska potvrđuju navode čitatelja, ali poprilično neuvjerljivo pojašnjavaju da imenom Sport kupce ne dovode u zabludu. - Tijekom lipnja Maraska je predstavila nove proizvode, od kojih je jedan sirup pod imenom Sport. Riječ je o trgovačkom imenu koje ne sugerira prehrambene ili zdravstvene tvrdnje - kažu u Maraski. Slična trgovačka imena u EU ili RH su Iso sport, ‘vital’, ‘slim’, ‘fitness’ i dr., objašnjavaju u Maraski. - Ta imena ne sugeriraju učinke koji proizlaze iz značenja njihovih imena. Percepcija određenog pojma je subjektivna - objašnjavaju i kažu kako je službeni naziv proizvoda “Sirup s okusom limuna i grejpa, za pripremu osvježavajućih bezalkoholnih pića smanjene energetske vrijednosti, sa sladilima. 

Obogaćen L-karnitinom, vitaminima C i D” i iz njega bi trebalo sve biti jasno. - Svaka tvrdnja navedena na deklaraciji usklađena je s propisima koji reguliraju označavanje i reklamiranje prehrambenih proizvoda (Pravilnik o označavanju, reklamiranju i prezentiranju hrane NN 63/11, 79/11; Pravilnik o prehrambenim i zdravstvenim tvrdnjama NN 84/10, 113/11, 42/13; Pravilnik o navođenju hranjivih vrijednosti hrane NN 29/09) - navode. Kad je riječ o sastojcima proizvoda, pišu kako su i oni u skladu s propisima. - Korištenje konzervansa, bojila, aroma i sladila dopušteno je kod osvježavajućih bezalkoholnih aromatiziranih pića koja se dobivaju razrjeđivanjem sirupa, kao što je u nazivu navedeno. (Pravilnik o prehrambenim aditivima NN 62/10, 62/11, 135/11, 79/12, Prilog II Lista 1; Lista 5; Lista 8 točka a i c). S obzirom na sve gore navedeno, Maraska d.d. smatra da potrošač nije doveden u zabludu te da su sve potrebne informacije navedene na proizvodu - uvjeravaju u Maraski. Tvrde i kako nema zakona koji ograničava izbor trgovačkog naziva proizvoda, koji je dio strategije menadžmenta tvrtke.

Mr. Ilija Rkman, Potrošač: Ime ipak zavarava kupce

Proizvođač sirupa ovakvog imena bi morao dokazati da je to dobro za sportaše jer ovako kupca dovodi u zabludu. Kupac po zakonu ima pravo od proizvođača tražiti pismeno objašnjenje zašto se taj proizvod zove baš Sport. Odgovoriti mu moraju u roku od 15 dana, u protivnom ih može prijaviti Državnom inspektoratu - rekao je mr. Ilija Rkman iz udruge Potrošač. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare