To je to što me zanima!

Novi zakon ne određuje rok za popravak uređaja na servisu

Izmjenama Zakona o zaštiti potrošača ljudi koji ne žele da ih gnjave reklamama bit će u posebnom registru, kao na stupu srama
Vidi originalni članak

 Na sjednici Sabora koja će početi danas jedna od točaka su Izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača. Iako ga u Ministarstvu gospodarstva hvale, u udrugama za zaštitu potrošača tvrde kako nije bilo važnijih promjena.

- Htjeli smo da se doda članak koji bi trgovcima zabranio prodaju vrećica s logom. Iz zakona iz 2014. zakonodavac je maknuo zabranu. Tražili smo da se ta odredba vrati, ali nije. Zakonodavac se priklonio kapitalistima, a potrošači opet plaćaju za reklamu trgovca - rekli su u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača.

Obrušili su se i na registar potrošača, kojim se Ministarstvo gospodarstva ponosi. HAKOM će voditi registar u koji će se upisivati svi koji ne žele da ih trgovci zovu i telefonom im nude svoje robe i usluge.

- Trgovci zovu potrošače, nude im svašta i ne obraćaju pozornost na vrijeme i učestalost poziva. Starije i ranjivije potrošače pojedini trgovci koriste za ostvarivanje boljih poslovnih rezultata - objasnio je Ismar Avdagić, pomoćnik ministra gospodarstva. Dodao je kako će trgovac, prije nego što digne slušalicu, morati provjeriti u registru smije li nekoga nazvati ili ne. Ako ipak nazove, a nije smio, potrošač ga može prijaviti, a kazna je do 100.000 kuna. No u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača misle da razloga za samohvalu nema.

- Zašto bi se ljudi upisivali u registar ako nešto ne žele? Neka podatke trgovcu ostavi onaj tko želi primati reklame ili želi da ga uznemiravaju telefonom - kažu u HUZP-u.

Smatraju da bi se popis javnih usluga trebao proširiti na organizaciju parkiranja te upravljanja zgradama jer misle da su građani nezadovoljni načinom na koji se sada reguliraju ta područja.

Borci za prava potrošača zakonodavcu ne mogu oprostiti što je i dalje nedefiniran rok za popravak uređaja na servisu.

- Iako se više puta svih ovih godina inzistiralo, opet nisu naveli rok u kojem proizvod na servisu mora biti popravljen. Još jednom se definira kao ‘primjeren’, bez preciziranih dana, pa je to podložno različitom tumačenju servisera i trgovca, a potrošač je zakinut - smatra Hana Jurić iz Istarskog potrošača.

Ismar Avdagić objašnjava da precizniji rok nisu stavili u zakon jer je nemoguće odrediti jedinstveni rok za sve vrste proizvoda i sve situacije. Sporni su i posebni oblici prodaje. U sadašnjoj verziji zakona sezonska sniženja su se mogla organizirati samo tri puta godišnje, a sad se trgovci ne moraju držati tih datuma. Trgovci su se žalili da kod kraćih akcija ne stignu stavljati i stare i nove cijene, pa će, prema novoj verziji zakona, smjeti istaknuti samo novu.     

24sata

24sata

Idi na 24sata

Komentari 12

  • 565QW 19.10.2015.

    Prevedeno na laički - Pozdravite se sa proizvodom koji je na servisu !

  • zlajo2 28.09.2015.

    Uređaj pod garancijom se ne kvari a nakon toga je isplativije kupit novi nego popravljati stari

  • hrvatska u srcu 27.09.2015.

    sve samo ništa konkretno i pozitivno za "male" ljude

Komentiraj...
Vidi sve komentare