To je to što me zanima!

Povrat bez pitanja: Što učiniti ako ste nešto pogrešno kupili?

Iako ih zakon ne obvezuje na to, puno trgovina vratit će vam novac za kupljeni proizvod, a da vas ni ne pitaju zašto ga vraćate. Riječ je o dobroj poslovnoj praksi
Vidi originalni članak

"Dobar dan. Kupila sam majicu kod vas, no doma mi se učinilo da mi uopće ne stoji dobro. Mogu li je doći vratiti?"

Nasumično smo nazvali nekoliko trgovina, a u većini njih ljubazno su nam odgovarali da nema problema. - Donesite račun - samo bi nas upozorili trgovci. 

Sa sličnim problemom svaki potrošač sreo se bar jednom. Činjenica je da po zakonu možete vratiti robu, ali samo ako ima neki materijalni nedostatak. Za situacije ‘‘više mi se ne sviđa’’ zakon nije predvidio ništa. No postoji nešto što se zove dobra poslovna praksa. Ona znači da će vam trgovci uzeti proizvod bez da mu kažete zašto nešto vraćate. Može vam ponuditi povrat novca ili zamjenu za neki drugi proizvod iste vrijednosti. 

- Takvo što vani postoji već godinama, a u Hrvatsku su to donijeli strani trgovački lanci, naročito trgovine tekstilom. Većina njih će bez problema uzeti proizvod i neće vas pitati zašto ga vraćate. Naravno, postoje i zlouporabe, no koliko znam, u tim trgovinama kažu da to čine zbog ugleda i da im taj dobar glas privuče više kupaca - objašnjava mag. iur. Dunja Mak iz osječkog Potrošačkog foruma

Neki trgovci traže etiketu, no svakom morate kao dokaz kupnje donijeti i račun, a proizvod ne bi smio biti rabljen. Stručnjaci kažu da bi i potrošači trebali preuzeti dio odgovornosti. - Kad nam trgovci već izlaze u susret, ne bismo to trebali zloupotrebljavati. Često mi se mali trgovci odjećom žale da mladi u petak kupe neki odjevni predmet, nose ga preko vikenda, a onda ga u ponedjeljak žele vratiti. Kao što trgovci moraju biti ljubazni i kupac bi trebao biti kulturan - zaključuje Mak.

I na darovnoj kartici povrat

H&M će zamijeniti robu koja ti ne odgovara ili vratiti iznos na darovnoj kartici u roku od 28 dana, pod uvjetom da je očuvana i da posjedujete valjani račun, piše na njihovom webu.

Ne treba čak ni etiketa

Robu u možete donijeti u roku od mjesec dana, rekli su nam u Zari. Treba vam račun, ali ne i etiketa jer svaki komad odjeće na unutarnjoj etiketi ima šifru sa svim bitnim podacima.

Nekad je rok i 100 dana

Lidl, Billa, Konzum... Na webu većine trgovina stoji da možete vratiti većinu proizvoda. U trgovini JYSK kažu da neke vrste madraca, pod određenim uvjetima možete vratiti za 100 dana.

Ponekad ne treba ni račun

U Konzumu proizvod možete zamijeniti ili vratiti u roku 5 dana. Ako ste isprobali K plus proizvod kojim niste zadovoljni, možete ga zamijeniti ili tražiti povrat čak i u slučaju da nemate račun.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • ivič 24.08.2015.

    kupio u Ktc Vrbovec krivi Dormeo nadmadrac i nisu htjeli zamjeniti ko če to zamotati nek reklamiramo!Zovem Dormeo oni tvrde da su dužni u Ktc zamjeniti,dva dana se šetaao i odustao uzela susjeda kojoj paše i naručio u Dormeu!

  • kokaza5 02.08.2015.

    Dobro.

  • vanilijica 25.04.2014.

    Svaki zakon je dvosjekli mač. Trgovci su u današnje vrijeme većinom ljubazni a kupci su na žalost postali bahati i bezobrazni iskorištavaju ljubaznost trgovaca i ponekad su jako neugodni.

Komentiraj...
Vidi sve komentare