To je to što me zanima!

Savjetovanje potrošača u Hrvatskoj na sve višoj razini!

Ministarstvo gospodarstva je uspostavilo jedinstveni pristupni broj 072/414-414 za besplatno savjetovanje potrošača u centrima u Osijeku, Puli, Splitu i Zagrebu
Vidi originalni članak

Ministarstvo gospodarstva je uspostavilo jedinstveni pristupni broj 072/414-414 za  besplatno savjetovanje potrošača. Upite potrošača zaprimaju savjetovališta u Osijeku, Puli, Splitu i Zagrebu, a dobiti se mogu odgovori na sva pitanja o zaštiti prava potrošača  

U Republici Hrvatskoj u posljednjih devet godina aktivnosti savjetovanja potrošača provode udruge za zaštitu potrošača putem projekta „Savjetovanje potrošača“ koji financira Ministarstvo gospodarstva iz sredstava državnog proračuna u iznosu od 1.300.000,00 kn. U okviru ovog projekta financiraju se regionalna savjetovališta koja djeluju pri udrugama za zaštitu potrošača u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Puli. Savjetovališta zaprimaju upite potrošača telefonom, e-mailom, poštom i osobnim dolaskom i uključena su u Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača (CISZP) putem kojeg se zaprimaju upiti potrošača, a koji ih međusobno povezuje s Ministarstvom gospodarstva, inspekcijom u gospodarstvu kao i čitavim nizom ostalih tijela državne uprave i institucija nadležnih za provođenje pojedinih sektora politike zaštite potrošača. 

Aktivnosti besplatnog savjetovanja potrošača obuhvaćaju:

  • Pojašnjenje propisa i postupaka za ostvarivanje prava i ekonomskih interesa potrošača
  • Pomoć pri rješavanju konkretnih upita potrošača koji se odnose na kršenje njihovih prava od strane trgovaca
  • Posredovanje pri rješavanju nastalih problema između potrošača i trgovaca na zahtjev potrošača
  • Rješavanje upita potrošača pristiglih putem Centralno informacijskog sustava za zaštitu potrošača

Besplatno telefonsko savjetovanje 

Ministarstvo gospodarstva je uspostavilo jedinstveni pristupni broj 072/414-414 za  besplatno savjetovanje potrošača. Upite potrošača zaprimaju savjetovališta za zaštitu potrošača u Osijeku, Puli, Splitu i Zagrebu u sklopu projekta "Savjetovanje potrošača", koji je financiran od strane Ministarstva gospodarstva iz sredstava Državnog proračuna. Upiti se zaprimaju svakog radnog dana od 10 do 14 sati. Osim toga, na Internet stranici  potrosac.mingo.hr javnost se informira o svim relevantnim događanjima na području zaštite potrošača, na nacionalnoj razini, kao i na razini EU. 

Napomena: cijena poziva iz nacionalne nepokretne komunikacijske mreže Hrvatskog telekoma d.d. iznosi 0,23 kune (+PDV) po minuti. Cijena poziva iz nacionalne pokretne komunikacijske mreže Hrvatskog telekoma d.d. iznosi 1,45 kuna (+PDV) po minuti. Cijene poziva iz nacionalnih pokretnih i nepokretnih komunikacijskih mreža mogu se razlikovati od gore navedenih, ovisno o tarifnom paketu koji pojedini korisnik ima ugovoren sa svojim pružateljem usluge.

 Za projekt „Informiranje i edukacija potrošača“ 219.000 kuna

U tijeku je provedba projekta „Informiranje i edukacija potrošača u 2013. godini“. Za navedeni projekt, sukladno Natječaju, financijske potpore dodijeljene su udrugama za provođenje projekata informiranja i edukacije potrošača u području financijske pismenosti kao i pružanja usluga elektroničkih komunikacija. Projektne aktivnosti udruge provode  se naročito organiziranjem javnih kampanja, provođenjem edukativnih radionica s potrošačima, insertiranjem tematskih letaka u najčitanije dnevne novine, istupima u javnim medijima, u radio i tv emisijama za potrošače namijenjene informiranju potrošača, te putem komunikacije na društvenim mrežama. 

Za provedbu projekata informiranja i edukacije potrošača u 2013. godini, sukladno Natječaju, odobrene su tri financijske potpore u ukupnom iznosu od 219.336,93 kuna ("Potrošački forum“ udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana, Osijek, za projekt: „Isplati se znati!“, u iznosu od 104.700,00 kuna; Hrvatski institut za financijsku edukaciju, Zagreb, za projekt: „Abeceda financija za mlade“, u iznosu od 48.810,00 kuna i „ROZP“ - regionalna organizacija zaštite potrošača, Karlovac, za projekt: „Pročitao sam i slažem se!“, u iznosu od 65.826,93 kuna) 

Idi na 24sata

Komentari 2

  • ludom 07.05.2014.

    Možda nije mjesto, međutim želim da se zna. Trgovačka tvrtka NTL u Krapini daje popust za umirovljenike kao i mnoge druge. No, iznenađenje nije malo, kada vas na blagajni djelatnica zatraži osobnu kartu. Kada sam joj objasnio, da osobnu kartu u principu može tražiti na uvid samo ovlaštena službena osoba, rekla je da je to naređenje uprave. Smatram, dakle da ta tvrtka radi protivno zakonima.

  • bklf 30.04.2014.

    ljudi zele trositi,ali nemaju od kuda,kada drzava shvati da za trosenje trebaju ljudi posao e onda ce sve ostalo i krenuti

Komentiraj...
Vidi sve komentare