To je to što me zanima!

Šokirani klijenti: Tisuće kuna odjednom su nestale s računa

Cijeli dan klijenti Splitske banke nisu mogli doznati pravo stanje na računu. U banci kažu da nitko nije ostao ni bez lipe te kako u pitanju nije bio hakerski napad...
Vidi originalni članak

U 9.30 sam doznao da sam u minusu 2000 kuna. Nisam ih potrošio, a nikad nisam ni tražio minus, počeo je svoju priču čitatelj o cjelodnevnoj agoniji koju je prošao kao klijent Splitske banke u kojoj ima tekući račun.

- Pokušao sam doznati što se događa, ali internet-bankarstvo nije radilo. Na bankomat iste banke također se nije moglo. Navratio sam i u poslovnicu gdje je na vratima stajala obavijest da je došlo do tehničkih problema. Tamo je već prije mene stiglo mnogo ljudi. Očito nisam bio jedini kojem je novac nestao - objašnjava čitatelj iz Biograda na Moru. Stanje na računu normaliziralo se tek u 19.30. A nije bio jedini.

- Baš sam se šokirao. U petak mi je iz vedra neba stigla obavijest da mi je s računa skinuto 600 kuna - ispričao je čitatelj iz Zagreba. I on je cijeli dan pokušavao doznati što se događa i tko mu je uzeo novac. Objasnili su mu da je riječ o tehničkim teškoćama.

- Novac mi je na račun sjeo nakon nekoliko sati, no izgubio sam dosta živaca. Tko zna što se u banci dogodilo, a brinem se i hoće li se opet dogoditi - pita se klijent Splitske banke.

U banci smiruju klijente i tvrde da nikome ni na trenutak nije skinut novac s računa.

- Zbog tehničkih teškoća, sustav nije bio dostupan i prikazi stanja po računima nisu odgovarali stvarnom stanju. Nije riječ ni o kakvom nekontroliranom priljevu ili odljevu sredstva s računa. Računi su imali svoja stvarna stanja, ali klijenti to nisu mogli vidjeti - objasnili su u Splitskoj banci.

Onima koji su cijeli dan bili uvjereni da su otišli u nedopušteni minus na koji se plaća kamata, banka poručuje da nikakvih troškova neće imati.

- Naravno da klijentima nećemo naplaćivati kamate ili naknade za stanja koja se realno nisu ni dogodila. Također, cijeli dan klijenti su mogli obavljati transakcije u suženom obimu u poslovnicama, kao i koristiti kartice na bankomatima i POS-ovima - zaključili su u banci. I stručnjak za financije Zoran Balija objašnjava da su ovakve pogreške moguće, ali da ih velik sustavi kao što su banke često detektiraju i prije korisnika pa čine sve kako bi ublažili štetu.     

1. Banka će sama vratiti novac

Ako je s računa nestao novac, odmah nazovite banku koja ima telefon za takve slučajeve. Oni će pozvati policiju. Ako je riječ o pogrešci u sustavu, reagirat će i prije samih klijenata. U praksi banka brzo vraća nestali novac.     

2. Karticu i račun treba blokirati

Ukradu li vam karticu, treba zvati i policiju i banku. Pod materijalnom odgovornošću klijent tvrdi da nije kriv za nestanak što je banci dokaz da je tako te blokira i karticu i račun, kaže stručnjak za financije Zoran Balija.     

3. Oprezno s PIN-om i svim podacima

Ne držite karticu i PIN-u na istome mjestu. Ne dajte olako ni svoje podatke. Ne nasjedajte na lažne mailove o dobicima. Osim jednokratnog gubitka, time riskirate da vaše računalo bude ranjivo, upozorava Balija.     

Idi na 24sata

Komentari 42

  • muni seferendi 04.09.2015.

    kladili se sa vašim novcem

  • zutko 04.09.2015.

    sinoć je bankomat navedene banke na autobusnom kolodvoru u Zagrebu tulio sve u šesnaest a oko njega nikog živog. Ljudi su prolazili i u čudu gledali, na kratko je zašutio ali se oglasio opet ...:)

  • Kibl 03.09.2015.

    ovo je bio pokušaj pljačke klijenata

Komentiraj...
Vidi sve komentare