To je to što me zanima!

Stručnjaci savjetuju: Trgovac ne može mijenjati jamstveni list

Donosimo odgovore na vaša pitanja: Što napraviti ako su na proizvodu dvije cijene? Kako raskinuti ugovor za telefon ako je suprug umro? Koliko vrijedi jamstvo?
Vidi originalni članak

Kupio sam sobnu antenu. Na kutiji je pisalo 239 kuna, ali i 169 kuna. Vidio sam na računu da su naplatili po većoj cijeni. Što mogu napraviti? 

Kad potrošač uoči ovakve pogreške trgovca, dužan je to prijaviti Državnom inspektoratu pismenim putem. Trgovac ne smije dovoditi potrošača u zabludu ili obmanjivati pri kupnji. Cijena proizvoda mora biti točna, nezavaravajuća i jasno istaknuta. 

Dobio sam prijedlog za ovrhu na temelju vjerodostojne isprave, a ranije smo se dogovorili o plaćanju računa. Moram li platiti po ovrsi ili dogovoru? 

Ako se postigao dogovor s ovrhovoditeljem prije prijedloga za ovrhu, neka potrošač postupi po istom tom dogovoru, ali neka pismeno zatraži objašnjenje zašto je došlo do nastale situacije. Također, obavezno mora poslati pismeni prigovor na ovrhu na adresu javnog bilježnika, kako mu prigovor ne bi prošao u prisilnu naplatu i blokirao račune. 

Rastala sam se od supruga koji je poslije umro. Želim raskinuti ugovor za fiksni telefon. Traže me smrtovnicu, a ja do nje nikako ne mogu doći. Koja su moja prava i što mi je činiti? 

S obzirom na to da imate pravni interes, ovlašteni ste tražiti matični ured u mjestu gdje je osoba preminula izdavanje izvatka iz državnih matica koji sadrži podatke kao i smrtovnica. Najbolje da odete u Gradski ured za opću upravu i tražite izvadak iz matične knjige umrlih . 

Kupio sam aparat za šišanje. Na kutiji piše da jamstvo traje tri godine, a trgovkinja tvrdi dvije godine. Što mi savjetujete? 

Garanciju, odnosno jamstveni list, propisuje isključivo proizvođač proizvoda. Prema tome, trgovac nema pravo mijenjati propisani rok jamstva. U slučaju da vam je trgovac svojevoljno promijenio jamstveni rok, prijavite trgovca pismenim putem Državnom inspektoratu. 

Prije pet godina su mi počeli stizati računi za televiziju koju nisam ni imao. Žalio sam se i računi su prestali stizati, ali nedavno sam ipak dobio opomenu pred ovrhu. 

Ako niste imali TV, radio ili računalo, niste dužni plaćati RTV pristojbu. Podnesete pismeni prigovor (preporučeno s povratnicom) te navedete činjenično stanje. HRT je dužan odgovoriti u roku 15 dana.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare