To je to što me zanima!

Zamjena mobilne linije traje najviše tri, a fiksne pet dana?

Kako promijeniti telefonskog operatora te koliko ta procedura traje, neka su od pitanja koja vas najčešće zanimaju. Donosimo odgovore na vaša pitanja
Vidi originalni članak

Postoji li dogovor među telekomunikacijskim tvrtkama da postupak promjena operatora bude što kompliciraniji kako bi obeshrabrili potrošače u toj nakani? 

To je bilo posljednje, sedmo pitanje koja smo postavili svim tvrtkama koje kućanstvima nude telekomunikacijske usluge. 

- Ne. U interesu svih operatora su što manje barijere pri prelasku potrošača - rekli su iz H1 Telekoma, jedine tvrtke koja je odgovorila na svih sedam pitanja i to za samo nekoliko dana. Istog je dana odgovorio i Vipnet, ali općenitim rečenicama i pozivanjem na Hrvatsku agenciju za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM). Ostale smo čekali gotovo četiri tjedna. Odgovore nismo dobili. Povod su bili deseci upita pretplatnika koji su tjednima ili čak mjesecima bili bez linija nakon što su poželjeli prijeći novoj tvrtki. 

Ako ne prenese liniju u obećanom roku, operator mora platiti 10 kuna po satu kašnjenja, upozoravaju u HAKOM-u

Novu liniju bi, prema tvrdnji iz HAKOM-a, trebali dobiti najkasnije pet radnih dana nakon što podnesu zahtjev za promjenu broja u fiksnim mrežama, a tri dana u mobilnim. Tijekom prelaska smiju biti najviše tri sata bez linije. Operator u pravilu ne smije odbiti potrošača koji mu želi prijeći osim, naravno, ako njegova mreža ne pokriva potrošačevu adresu. 

Može ga odbiti i ako je broj za koji se traži prijenos privremeno ili trajno isključen iz mreže, što može značiti da postoje nepodmireni računi, ako je pogrešno ispunjen zahtjev za prijenos broja, ako se zahtjev ne odnosi na sve brojeve unutar usluge VPN grupe ili ISDN serije istog priključka te ako se zatraženi broj već nalazi u postupku prijenosa, odnosno ako je prije predan zahtjev za prijenos istog broja. 

Pravila o prijenosu broja propisana su Pravilnikom o prenosivosti broja objavljenom u Narodnim novinama broj 100/12, a dostupan je i na internetskoj stranici www.hakom.hr Tamo se može provjeriti i status prijenosa broja telefona te kojem operateru pripada broj. Tako korisnici ne moraju pretraživati baze operatora već na jednom mjestu mogu saznati u kojoj mreži se nalaze.

Novi operator mora upozoriti na to što će potrošač izgubiti

Podnošenjem zahtjeva za prijenos broja potrošač daje privolu za razmjenu podataka o neplaćenim i dospjelim, a neosporenim dugovanjima, upozoravaju u HAKOM-u. Pružatelj usluge mora ga upozoriti na usluge koje će eventualno izgubiti promjenom operatora.

Samo vlasnik može "seliti"

Ako pretplatnički broj za koji se traži prijenos ne glasi na ime podnositelja zahtjeva za prijenos broja, novi operator ne mora prihvatiti zahtjev za prijenos broja.

Prijenos broja je raskid "ugovora"

Zahtjev za prijenos broja novom operatoru sa zahtjevom za zasnivanje pretplatničkog odnosa predstavlja zahtjev za raskidanje pretplatničkog odnosa sa “starim” davateljem broja.

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Kako vjetar puše 12.11.2013.

    To nije točno. Ja sam prelazio s Iskona na Optimu i od podnošenja zahtijeva do realizacije je prošlo točno mjesec dana s tim da su još dva dana prošla u uštimavanju svega.

Komentiraj...
Vidi sve komentare