- Ovrha mi je sjela na račun, a nisam dobio nikakvu obavijest - s ovakvim problemima svakodnevno nam se javlja na desetke građana, a zbog sličnih problema mnogi nazivaju udrugu Zadarski potrošač.
- Tek u FINA-i bi saznali tko im je ovršio račun i na koji iznos. I onda se moraju snaći. Nije to samo tako, treba otvoriti pomoćni račun, čekati na šalterima... Prođe i nekoliko tjedana dok ljudi ne dođu do bilo kakva novca - kaže Davor Baštanić, tajnik udruge Zadarski potrošač. - Saznali smo da postoji nekakav interni pravilnik Hrvatske pošte prema kojem poštar, nakon nekoliko uzastopnih posjeta, a ne znamo točno koliko, može ostaviti rješenje o ovrsi i na dostavnici napisati datum koji se računa kao početak žalbenog roka. Međutim, mnogi tvrde da nisu ni to dobili, a ima i onih koji su na putu (pomorci) ili na liječenju te jednostavno ne znaju da ih kobno pismo čeka u sandučiću - objašnjava Baštanić.
- Hrvatska pošta nije propisala ‘pravilnik’, nego je poštare obavijestila da prema novom zakonu o ovršnom postupku zaista smiju ostaviti to pismo u sandučiću. Pritom se oni ne potpisuju umjesto građana, nego na dostavnici napišu napomenu da je uručeno i tu napomenu potpisuju. Također, pošta primatelja pismeno upozorava na pravne posljedice zbog nepreuzimanja pošiljke - objašnjavaju u Pošti.
Građaninu tek za nekoliko tjedana
Građaninu je sjela ovrha na račun a da nikad nije dobio rješenje niti iskoristio osmodnevni rok za žalbu. Dok mu se odblokira račun, nerijetko prođe i po nekoliko tjedana.
Poštari sami potpisuju?
U udrugama za zaštitu potrošača tvrde da je to nelegalno, a u Hrvatskoj pošti da samo slijede zakon koji im omogućava da obavijest o postojanju pošiljke ostave s potpisom poštara...
Kome se požaliti u Hrvatskoj pošti?
Ako je pismo, a ne samo obavijest o ovršnom postupku ubačeno u sandučić, građani koji ga nisu sami potpisali mogu se požaliti u pošti na besplatni telefon 0800 303 304.