To je to što me zanima!

Gradiška: Otvaranje radova na prekograničnom mostu

Gradnja mosta na Savi kod Bosanske Gradiške će se obilježiti svečanim otvaranjem u petak, 11. listopada, uz nazočnost visokih dužnosnika iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine ali i predstavnika Europske komisije
Vidi originalni članak

Oleg Butković, ministar mora prometa i infrastrukture, zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, član Predsjedništva BiH, europska povjerenica za mobilnost i promet, šef delegacije Europke Unije te specijalni predstavnik Europske Unije u Bosni i Hercegovini otvaraju danas radove na prekograničnom mostu preko rijeke Save kod Bosanske Gradiške.

Ugovor za izgradnju mosta vrijedan 23,5 milijuna eura potpisan je u sjedištu Hrvatskih cesta polovinom srpnja ove godine. Također, ugovorom je predviđena i faza izgradnje dionice Okučani - granica Bosne i Hercegovine. Naime, riječ je o zajedničkom projektu dviju susjednih država koji se realizira kroz Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, potpisan još 2011. godine, a kojim je definiran pravni okvir za zajedničku provedbu predmetnog projekta.

Prva faza radova podrazumijeva izgradnju mosta preko rijeke Save koji je dio planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice sa BiH-a. Ova dionica se od granice sa Bosnom i Hercegovinom nastavlja spojem na autocestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja takozvani koridor E661, koji osim zajedničkog ima i europski značaj. Navedeni Koridor E661 predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita. Predmetna dionica obuhvaća izgradnju četvero-tračne ceste od postojećeg cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3, dionica Bregana – Zagreb – Lipovac, uključujući granični prijelaz Okučani te izgradnju međudržavnog mosta. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Izvođač radova na izgradnji mosta je Zajednica gospodarskih subjekata: Integral Inženjering a.d., Đuro Đaković Montaža d.o.o. i Zagreb-Montaža d.o.o. koji su dali rok od trideset mjeseci za dovršetak radova od uvođenja u posao. 

"Drago mi je da nastavljamo sa uspješnom suradnjom s Bosnom i Hercegovinom pa tako nakon mosta kod Svilaja započinjemo gradnju još jednog mosta kod Gradiške. Izgradnja mosta kod Gradiške je jednako važna kako za Hrvatsku tako i za Bosnu i Hercegovinu. Radi o mostu koji će, osim što će spojiti dvije države, u konačnici povezati i stanovnike s obje strane Save. Osim toga, izuzetno mi je drago da je i Europska komisija prepoznala važnost ovog projekta budući da ovaj koridor ima i europski značaj a o čemu govori i današnji dolazak povjerenice Europske komisije za promet", rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. 

Tehničke karakteristike konstrukcije budućeg mosta obilježava raspon od 426 metara, što predstavlja duljinu mosta od osi do osi upornjaka, dok je projektirana širina mosta 22,60 metara, što uključuje izgradnju četiri prometne trake, pojedinačne širine kolničkog traka od 3,75 metara sa svom pripadajućom prometnom infrastrukturom. Središnji raspon preko korita rijeke velik je 170 metara i udovoljava zahtjevima plovnog prometa. 

Suradnja između Bosne i Hercegovine i Hrvatske očituje i kroz druge prometne projekte poput zajedničkog projekta izgradnje mosta Svilaj, čiji završetak se očekuje do kraja ove godine. Također, od velikog je značaja i uspostavljena zračna linija između Mostara i Zagreba. 
 

Idi na 24sata