To je to što me zanima!

Istraživanje ljetnih potrošačkih navika ljudi Ferratum grupe

Ferratum grupa osmi je put zaredom provela istraživanje potrošačkih navika Ferratum Ljetni barometar™. Gotovo 22.000 kućanstava sudjelovalo je u anketi koja se provodi dva puta godišnje
Vidi originalni članak

Ferratum grupa osmi je put zaredom provela svoju iznimno uspješnu anketu Ljetni barometar™. Gotovo 22.000 kućanstava sudjelovalo je u anketi koja se provodi dva puta godišnje i koja je, među raznim ostalim stvarima, istraživala koje će aktivnosti sudionici obavljati ovoga ljeta, hoće li sudionici obavljati kupnju putem interneta ili u tradicionalnim maloprodajnim trgovinama, te koja će zemlja najviše potrošiti ovoga ljeta.

Ovogodišnji rezultati pokazuju da 26% ispitanika planira potrošiti više novca ovoga ljeta nego prošlog, dok je 40% ispitanika izjavilo da će potrošiti jednako kao i prošlog ljeta.

Veliki potrošači

Kada je riječ o tome koliko će se novca od mjesečne plaće potrošiti tijekom ljetnih praznika, rezultati pokazuju da će veliki potrošači biti Norveška (68,5%), Latvija (67%), Hrvatska (61,2%) i Meksiko (60,3%).  S druge strane, zemlje iz kojih će sudionici potrošiti najmanje novca od svoje mjesečne plaće tijekom ljeta jesu Finska (39,7%), Švedska (37,9%), Poljska (14%) i Brazil (13,1%).

„Cash No Longer King“ (rijetko tko više koristi gotovinu)

Nije iznenađujuće što je 70% ispitanika u Norveškoj i Švedskoj izjavilo da preferira korištenje kartice umjesto gotovine. Međutim, Skandinavija nije jedino mjesto gdje rijetko tko više koristi gotovinu, više od 50% ispitanika izjavilo je da će koristiti kartice umjesto gotovine ovog ljeta.

Više od 60% ispitanika izjavilo je da će tijekom ljetnih praznika koristiti mobilno bankarstvo za svoje bankovne potrebe. Pobliže gledano, čak 80% ispitanika iz Švedske, Kanade, Norveške i Nizozemske izjavilo je da će u tom razdoblju koristiti mobilno bankarstvo.

Kupovina putem interneta naspram kupnje u maloprodajnim trgovinama

Oko 30% ispitanika izjavilo je da će se ovoga ljeta kupovati proizvode i usluge putem interneta, pri čemu su Velika Britanija i Španjolska na prvom mjestu. Finska, Latvija i Meksiko, s druge strane, i dalje će obavljati ljetnu kupovinu u tradicionalnim maloprodajnim trgovinama.

Putovanje tijekom ljeta

11,3% ispitanika izjavilo je da će njihova putovanja tijekom godišnjeg odmora biti unutar zemlje, dok je samo 8,7% ispitanika izjavilo da će putovati u inozemstvo. 

Oni koji će putovati izjavili su da će gotovo 40% cijelog svojeg ljetnog budžeta potrošiti na putovanje - što je povećanje od 7% u odnosu na prošlu godinu. Zemlje koje izdvajaju najviše ljetnog budžeta na putovanje jesu Njemačka (50,8%), Bugarska (45,8%), Finska (41,1%) i Poljska (40,1%). 

Sudionici iz Bugarske, Brazila i Danske potrošit će najviše na inozemna putovanja na koja će izdvojiti 15% do 21% svojih mjesečnih prihoda. 

Ispitanici iz Norveške (99,43%) najspremniji su potrošiti više od 100 € po noćenju u hotelu, dok će sudionici u Njemačkoj (72,18%), Češkoj Republici (52,03%) i Bugarskoj (48,72%) najviše koristiti Airbnb za svoj smještaj.

Na što će se trošiti novac

Što se tiče aktivnosti na koje će ispitanici potrošiti svoje ljetne budžete i u kojem postotku, najpopularnija su putovanja unutar zemlje (11,3%), čemu slijede odjeća i ljetna moda (10,7%) te društvene aktivnosti poput izleta na plažu, zabava i restorana (10 %). 

Obiteljske rekreacijske aktivnosti ili sportovi - najpopularniji u Meksiku, Kanadi i Češkoj Republici - na sljedećem su mjestu s 9,8%, čemu slijede društveni događaji s 9,2%. Samo je Latvija stavila vrtlarstvo i DYI (uradi sam) na vrh popisa za koje će izdvojiti gotovo 16% svojih prihoda.

Kako je provedena anketa Ljetni barometar™ Ferratum grupe za 2018.?

  • Anketu je provela Ferratum grupa koja je ispitala svoje aktivne klijente u 18 međunarodnih zemalja putem internetske ankete sa standardiziranim upitnikom. Prihodi su iskazani u lokalnoj valuti, a relativna potrošnja za ljetovanje izračunava se omjerom mjesečnog raspoloživog dohotka obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi dohoci prilagođeni su po svakoj zemlji, paritetu individualne kupovne moći na temelju podataka Svjetske banke iz 2014. godine.
  • U anketi je sudjelovalo gotovo 22.000 kućanstava. Ispitanici su bili u dobi od 18 do preko 61 godine. 54,4% sudionika bile su žene. Prosječni raspoloživi neto dohodak kućanstava koja su sudjelovala u anketi iznosio je između 603 i 2631 EUR. Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,9 osoba.
  • Osim demografskih čimbenika, ispitanicima su postavljena pitanja o njihovim raspoloživim mjesečnim neto dohocima, koliko troše na ljetovanje, na koje aktivnosti troše svoj novac, te hoće li koristiti usluge Airbnb-a ili internetskog bankarstva prilikom putovanja u inozemstvo.
  • U anketi je korištena valuta specifična za svaku zemlju. Odgovori su izjednačavani kako bi odražavali odgovarajuću kupovnu moć svake zemlje. Svi anketirani ispitanici bili su anonimni.
Idi na 24sata