To je to što me zanima!

Koliko su nam komentari drugih kupaca važni u online kupovini?

Mi potrošači smo danas informiraniji i puno zahtjevniji kad kupujemo u online trgovinama. Popusti i besplatna dostava više nam nisu dovoljan poticaj da se odlučimo za određenu trgovinu
Vidi originalni članak

Mi potrošači smo danas informiraniji i puno zahtjevniji kad kupujemo u online trgovinama. Popusti i besplatna dostava više nam nisu dovoljan poticaj da se odlučimo za određenu trgovinu. Ono što nas zanima su odlično iskustvo kupovine i iskustva drugih kupaca s tom trgovinom. Znate li da u Hrvatskoj postoji institucija koja provjerava mišljenja kupaca odmah nakon online kupovine, te na podlozi komentara trgovcima dodjeljuje oznaku povjerenja?

Mi potrošači ostavljanjem svojih komentara trgovcima izražavamo svoja mišljenja, brige i želje. Ako vam trgovac odgovori na negativan komentar, to je znak da sluša svoje kupce, reagira i rješava probleme. Prema nekim istraživanjima, čak 89 % kupaca je reklo da bar ponekad čita komentare drugih kupaca.

Isto vrijedi i za prodaju smještaja. Prema podacima Repupa, čak 79 % turista pročitat će između 6 i 12 komentara smještaja prije nego se odluče rezervirati ga, a TripAdvisor tvrdi da 50 % turista uopće neće rezervirati smještaj koji nema ni jedan komentar.

Kod komentara drugih kupaca gledamo jesu li pozitivni ili negativni, prije koliko vremena su objavljeni i koliko ih je. Prema istraživanju Shopper's Mind 2017, najvećem istraživanju online kupovine u Hrvatskoj u izvedbi tvrtke sMind d.o.o i agencije Valicon, u kojem je sudjelovalo 4125 hrvatskih korisnika interneta, skoro četvrtina je izjavila da su im kod online kupovine vrlo važne ocjene i mišljenja kupaca o proizvodima. Mnogi su otkrili i da su prije odluke o kupovini uspoređivali komentare i ocjene, te ih je upravo to motiviralo na završni korak – kupnju.

8 od 10 potrošača spremno je platiti više za proizvod s komentarom

Zašto su nam komentari tako važni? Ispitanici ovogodišnjeg istraživanja Hearing the Voice of the Consumer, rekli su da sadržaji koje kreiraju drugi kupci povećavaju njihovo povjerenje u web trgovca i u online kupovinu općenito. Čest odgovor je bio i da im ti sadržaji omogućavaju vjerodostojnije iskustvo kupovine te da su im zanimljiviji od sadržaja koje kreira sam trgovac. Više od 80 % potrošača spremno je platiti više za proizvod s objavljenim komentarima, te na isti čekati duže vrijeme.

Misleći na to, brend poslovne inteligencije Shopper's Mind je prije malo više od godine dana predstavio veliki projekt oznake povjerenja CERTIFIED SHOP® namijenjene prvenstveno potrošačima i povećanju povjerenja u online kupovanje na hrvatskom i slovenskom tržištu. Ova oznaka pokazuje da je neovisna institucija provjerila i ocijenila online trgovinu kao vrijednu povjerenja, te da u njoj možete kupovati bez straha da ćete biti prevareni.

Kome ćete vjerovati, ako ne kupcima koji su za vas već provjerili trgovca?

Oznaka CERTIFIED SHOP® vas štiti, jer potvrđuje da je web trgovina usklađena s nacionalnim i EU standardima sigurne kupovine na internetu, te da su kupci ocijenili trgovca kao vrijednog povjerenja.

To je jedina oznaka koja provjerava mišljenja kupaca odmah nakon kupovine, a ne kasnije kada iskustvo više nije svježe. To jamči da su ocjene trgovaca stvarno relevantne i pouzdane. Svaku certificiranu online trgovinu ocjenjuje i tajni kupac koji izvršava probnu kupovinu i provjerava kakvo je korisničko iskustvo.

Zanima li vas koje su trgovine osvojile oznaku povjerenja CERTIFIED SHOP®, te je kupovina u njima sigurna? Popis certificiranih trgovaca možete provjeriti bilo kada na portalu  Shopper's Mind Hrvatska - smind.hr. Osim toga, vrlo je važno da na web stranici trgovca, na kojoj uočite oznaku CERTIFIED SHOP®, uvijek kliknete na oznaku i na stranici na koju vas preusmjeri provjerite je li certifikat važeći.

Projekt CERTIFIED SHOP®  kupcima također omogućuje da postanu dio zajednice Shopper's Mind Hrvatska. Tako možete jedni drugima pomagati svojim savjetima i iskustvima kupovine u pojedinim online trgovinama. Nakon izvršene kupovine pomozite trgovcu, ali i ostalim kupcima svojim mišljenjem! Želimo li podići kvalitetu online kupovine u Hrvatskoj, moramo ostavljati svoje ocjene i komentare.

3 točke za sigurnu online kupovinu:

•    postanite dio zajednice Shopper's Mind Hrvatska
•    pogledajte popis svih trgovaca s važećom oznakom CERTIFIED SHOP®
•    pratite novosti s područja online kupovine na Shopper's Mind Hrvatska - smind.hr

Idi na 24sata