To je to što me zanima!

Nesreće u prometu nisu rijetkost, ali ih odgovornim ponašanjem možemo smanjiti

Bilo u cestovnom ili u željezničkom prometu, nesreće se ne događaju negdje drugdje i nekom drugom. Budite oprezni i poštujte prometna pravila i prometnu signalizaciju
Vidi originalni članak

Putovanje željeznicom ima posebnu draž. Možda je riječ o nostalgiji i prisjećanju na neka druga vremena, ali većina ljudi koji i dalje kao omiljeno prijevozno sredstvo odabiru vlak tvrde da su razlozi to što pruža mnogo ljepši pogled na prirodne ljepote i što je putovanje vlakom udobnije od onog autobusom. Nažalost, sve navedene prednosti pomalo padaju u drugi plan u trenutku kad se na željezničkoj mreži dogodi nesreća. Činjenica je da je željeznica najsigurniji oblik kopnenog prijevoza, no kao i u svakoj drugoj vrsti prometa nužno je poštovati prometna pravila i prometnu signalizaciju.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ukupna duljina pruga u Republici Hrvatskoj iznosi 2617 kilometara. Prema službenim podacima HŽ Infrastrukture, željezničkom mrežom dnevno u prosjeku voze 624 putnička i 115 teretnih vlakova. Na mreži se održava 546 kolodvora i stajališta, 109 tunela, 543 mosta i 1498 željezničko-cestovnih prijelaza. Svi željezničko-cestovni prijelazi osigurani su na jedan od zakonom propisanih načina bilo da je riječ o prijelazima osiguranim prometnim znakovima (STOP i Andrijin križ), svjetlosno-zvučnom signalizacijom ili polubranicima. Pa ipak, iako oznake postoje, mnogi ih ne poštuju.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Vlak ima zaustavni put i do 1500 metara

Razvoj tehnologije i posvećenost održavanju željezničke infrastrukture u Europi, pa onda i u Hrvatskoj, posljednjih desetljeća pridonose modernizaciji infrastrukture, ali ne i smanjenju broja nesreća. Nesreće se i dalje događaju, a glavni uzrok je ljudski faktor. Jedan od tragičnih primjera u posljednje vrijeme bio je kad je osobni automobil podletio pod vlak na željezničko-cestovnom prijelazu u Bolfanu, u kojem su život izgubile tri osobe. Iako je cestovni prijelaz osiguran znakom "STOP" i Andrijinim križem, vozačica osobnog automobila nije se zaustavila ispred prijelaza kako bi se uvjerila u to da ne nailazi vlak. Kako zaustavni put vlaka može iznositi i do 1500 metara, vlak se u konkretnom slučaju nije uspio zaustaviti na vrijeme, što je nažalost dovelo do tragedije.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Kako pravilno prijeći prugu?

Iznimno je važno da svi mi kao pojedinci počnemo razmišljati o tome što možemo poduzeti kako bi se ovakve tragedije spriječile.

Prema međunarodnim statističkim podacima, čak 98 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima rezultat su nepažnje i nepoštovanja prometnih pravila i prometne signalizacije od strane vozača, biciklista ili pješaka. Ovakav statistički podatak nešto je nad čime bismo se svi trebali zamisliti.

Izloženost stresu, umor i svakodnevne obaveze svakako su pridonijele tome da se u prometu ne ponašamo dovoljno odgovorno. Kod mnogih je prisutno i podsvjesno razmišljanje kako se prometne nesreće događaju nekom drugom. Sve dok se ne dogode nama ili nekom od naših bližnjih. Tragična nesreća kojoj smo svjedočili prije dva mjeseca ide u prilog toj tvrdnji. Kad govorimo o ovakvim primjerima, nužno je da se sami zapitamo znamo li kako pravilno prijeći prugu i koliko se u svakodnevnom životu toga pridržavamo.

Vlak je uvijek brži

HŽ Infrastruktura od 2000. godine provodi edukativno-preventivnu akciju „Vlak je uvijek brži“ koja je namijenjena djeci osnovnoškolskog uzrasta te vozačima i drugim sudionicima cestovnog prometa. Akcija usmjerena na djecu provodi se u osnovnim školama, a ona usmjerena na vozače, bicikliste i pješake provodi se na željezničko-cestovnim prijelazima.

Cilj akcije je sve sudionike u prometu upozoriti na opasnosti koje prijete prilikom neopreznoga prelaženja preko pruge ili boravka uz prugu. Osim poštovanja prometne regulacije i prometnih znakova, u tim se akcijama ističe važnost odgovornog ponašanja u prometu. Primjerice, kad prelazite prugu, uvijek stanite i uvjerite se u siguran prelazak. Nadalje, kad sudjelujete u prometu, nemojte koristiti mobilne telefone i držati slušalice u ušima. U određenim vremenskim uvjetima, kao što su magla i mrak, može se dogoditi da ćete vlak prije čuti nego vidjeti, zato je ova mjera opreza itekako važna.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Promjenom navika i povećanjem opreza u prometu svatko od nas na neizravan način sudjeluje u povećanju sigurnosti, ne samo vlastite nego i sigurnosti drugih sudionika. I to je ono o čemu moramo stalno razmišljati i o čemu uvijek treba voditi računa.

SHOPAJ24 novo je središnje mjesto sa svime što vam treba i što će vam ikad trebati - od igle do lokomotive. Proizvodi po najboljim cijenama lako se pretražuju po kategorijama i lokacijama, a registracija nije potrebna. Ne gubite dragocjeno vrijeme, posjetite portal s najboljim ponudama!
Idi na 24sata

Komentari 1

  • 10.11.2022.

    Infrastruktura željeznica, prijelazi, pruga, kolodvori… zaostalo 100 godina za normalnim svijetom

Komentiraj...
Vidi sve komentare