To je to što me zanima!

Max pokazao zašto je najbolji vozač današnjice! Kriminalne odluke Ferrarija, Hamilton drugi

Startao je deseti, imao problema s bolidom, u jednom trenutku se izvrtio na stazi... Ali ipak je odvezao do pobjede u Mađarskoj i izgradio ogromnu prednost ispred konkurencije u ukupnom poretku
Vidi originalni članak

Nizozemac Max Verstappen pobjednik je utrke za Veliku nagradu Mađarske, 13. utrke u sezoni. Aktualni svjetski prvak je na stazi Hungaroring izveo pravu rapsodiju i na koncu slavio ispred Lewisa Hamiltona, koji je drugu utrku zaredom stigao do pobjedničkog postolja i koji je ponio titulu vozača dana po izboru navijača.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Treći je završio George Russell, četvrti je bio Carlos Sainz, peti Sergio Perez, šesti Charles Leclerc, sedmi Lando Norris, osmi Fernando Alonso, deveti Esteban Ocon, a deseti Sebastian Vettel.

Iako se tijekom cijele utrke najavljivala kiša, ona je pala tek mjestimično i to prilično lagano, no ipak je stvorila nekoliko velikih uzbuđenja. Sukus svega je da je Mercedes odradio sjajnu utrku premda je ispustio pobjedu nakon što je Russell izborio 'pole' poziciju u subotu, da Ferrari nastavlja s nevjerojatno lošim odlukama kojima je kompromitirao cijelo prvenstvo i da je Max Verstappen uvjerljivo najbolji vozač u ovom trenutku iza kojeg stoji fantastično uigran Red Bull.

Russell je odlično startao na mekim gumama, a već u prvom zavoju preživio je napad Carlosa Sainza, koji se na srednjoj komponenti pokušao provući s vanjske strane. Španjolac je morao kočiti jer je Britanac imao bolju putanju i nije bilo promjena na samom vrhu poretka.

Jest u pozadini gdje je Max Verstappen na mekim gumama s 10. skočio na 8. mjesto dok je Sergio Perez s 11. stigao do 9. Dobar start imao je i Lewis Hamilton koji je sa 7. mjesta došao do 5. pozicije.

Odmah u drugom krugu na stazu je stigla virtualna sigurnost jer je u pozadini došlo do kontakta između dva bolida pa je na asfaltu bilo krhotina.

Verstappen se nastavio penjati u poretku pa je u 5. krugu izveo fantastičan manevar i pretekao Fernanda Alonsa kada je to dvostruki svjetski prvak najmanje očekivao te stigao do 7. mjesta.

Dva kruga kasnije Nizozemac je pretekao i Ocona dok ga je maltene kopirao Sergio Perez pa i on stigao oba pilota Alpinea.

U 12. krugu Lando Norris je doživio dvostruki udarac kada ga je prvo pretekao Lewis Hamilton, a odmah u idućem zavoju i Max Verstappen koji je krug ranije stigao u potpunosti iza leđa sedmerostrukog svjetskog prvaka i najvećeg mu rivala zadnjih sezona. Pilot McLarena pao je s 4. na 6. poziciju, a krug kasnije izgubio je poziciju i od Sergija Pereza.

Verstappen je u 14. krugu javio momčadi putem radioveze da ima određenih problema s bolidom na što su mu odgovorili da problem može riješiti na volanu. Bio je to napredak u odnosu na subotnje kvalifikacije u kojima je pogonska jedinica Nizozemcu kompromitirala treću kvalifikacijsku rundu.

U 15. krugu vidjeli smo prve ulaske u boks kada su ušli Norris i Stroll, zatim Tsunoda i tako dalje. A krug kasnije gume je otišao promijeniti i vodeći čovjek utrke George Russell. Oba Ferrarija su ga počela stizati, pošto su bili na srednjim komponentama, pa su iz Mercedesa reagirali i spriječili štetu na vrijeme. Carlos Sainz preuzeo je vodstvo s Leclercom odmah iza sebe.

Sainz je ušao u boks u 18. krugu i izašao iza Estebana Ocona kojeg je taman Russell bio prestigao. Svi su u tom trenutku na stazi bili na srednjim gumama osim Pereza, koji je startao na mekim, ali je i on po ulasku u 19. krug otišao obaviti zamjenu.

Verstappen je unatoč ranijim problemima s bolidom nakon izlaska iz boksa ponovno pretekao Alonsa, koji je ostao vani na stazi i probio se na peto mjesto. Poredak nakon prvih odlazaka u boks bio je: Leclerc, Russell, Sainz, Ocon, Verstappen, Alonso, Hamilton, Schumacher, Perez i Bottas.

Vodeći Leclerc je u boks ušao u 22. krugu, obavio vrlo brzi pit stop što ipak nije bilo dovoljno da se vrati ispred Russella. Ali jest ispred momčadskog kolege Sainza. Pilot Mercedesa vratio je vodstvo s tim da su dva Ferrarija zamijenila mjesta nakon što su svi bili u boksu. U tim trenucima bilo je jasno da će Ferrari morati još jednom u boks jer su startali na srednjim, pa opet stavili srednje gume svojim vozačima.

Ricciardo je izveo fantastičan potez u 25. krugu i pretekao oba vozača Alpinea. Ocon i Alonso su vodili međusobnu bitku samo da bi ih Australac obojicu riješio u jednom zavoju. U međuvremenu je Leclerc odvezao najbrži krug i nakon što su nove gume "primile" krenuo je smanjivati prednost Georgea Russella.

Do izražaja je došla snaga Ferrarijeva bolida i u 26. krugu Leclerc se spustio ispod sekunde zaostatka za Russellom. Britanac je uspio odoljeti pritisku i svim napadima, idućih nekoliko krugova majstorskim je defenzivnim manevrima držao Leclerca iza sebe te se grčevito borio za vodeću poziciju. To je omogućilo Sainzu i Verstappenu da drastično smanje zaostatak za vodećima.

Leclerc je posao odradio u 31. krugu kada je po ulasku u prvi zavoj sjajno pretekao Russella i popeo se na čelo poretka.

Dva kruga kasnije vozači su javili svojim momčadima da su primijetili prve kapi kiše na stazi, no i dalje je staza bila vrlo suha i nije bilo potrebe za ulaskom u boks.

Yuki Tsunoda se izvrtio u 36. krugu i kratko je na stazi bila žuta zastava, no ozbiljnijih problema ili oštećenja nije bilo i Japanac se uspio vratiti u utrku.

Leclerc je vozio sjajne krugove i izgradio prednost ispred Russella te iskoristio gužvu iza sebe pa na više od sedam sekundi pobjegao Verstappenu koji je u tim trenucima držao 4. mjesto.

U 39. krugu vidjeli smo prve pripreme i u kadru su se prikazale gume za mokro, ali Verstappen je u istom krugu ušao i Red Bull mu je stavio srednju komponentnu, gume za suho! Kockali su se u Red Bullu, a onda su i u Ferrariju povukli potez.

Krug kasnije ušao je vodeći Charles Leclerc i dobio tvrdu komponentu guma, kao i George Russell, koji je ušao, dobio srednje gume pa izašao iza oba Red Bulla. Vrlo loša odluka Mercedesa u tom trenutku za svojeg najboljeg vozača ove sezone, koji je dobar dio utrke vodio, a sada pao na 6. poziciju.

Perez je u 41. krugu propustio Verstappena, koji je odmah iskoristio šansu i pretekao Leclerca ispred sebe. Bili su to trenuci u kojima je Red Bull najviše profitirao i odjednom pretekao glavnog konkurenta u Ferrariju, ali nekoliko zavoja kasnije šok na Hungaroringu!

Verstappen se izvrtio nakon što je dao previše gasa pri izlasku iz zavoja, a sigurno nije pomogla ni lagana kiša koja je padala u Mađarskoj. Pa je tako Leclerc ekspresno vratio poziciju, a priliku je iskoristio Russell, koji je pretekao Sergija Pereza. Sve se to događalo za 3. i 4. mjesto dok je Sainz vodio ispred Hamiltona.

U 45. krugu Verstappen je sjajno izgradio priliku za napad pa po izlasku iz prvog zavoja fantastično pretekao Leclerca i opet stigao ispred. Nevjerojatno da se Nizozemac izvrtio, izgubio dosta vremena pa ipak stigao i pretekao Monegažanina. Razlog leži u tvrdim gumama i drugačijoj strategiji koju je Ferrari odabrao u tim trenucima. Srednje su bile puno, puno brže i kompaktnije za stazu u Hungaroringu.

U 50. krugu poredak je bio: Hamilton, Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz, Perez, Norris, Alonso, Ocon, Bottas.

Dva kruga kasnije Hamilton je ušao u boks promijeniti gume koje su bile starije više od 30 krugova pa je nakon svega, nakon cijelog cirkusa koji je prošao, do vodeće pozicije stigao Max Verstappen!

U 53. krugu treći Russell je u potpunosti uspio stići drugog Leclerca i počeo mu se pokazivati u retrovizoru. Prije 30-ak krugova situacija je bila obratna, Leclerc je cijelo vrijeme imao veću brzinu od Mercedesa, ali eto što znači odabir guma i promašena strategija. Na početku 54. kruga Russell je sjajno prestigao Leclerca i probio se na drugu poziciju.

U Ferrariju su se posuli pepelom, pregrizli jezik i u 56. krugu pozvali Leclerca u boks. U tom trenutku jedini je na stazi treći put ušao u boks i to kako bi dobio meku komponentu guma. Ferrari je 15 krugova prije kraja povukao očajnički potez. Leclerc se na stazu vratio na 6. poziciju iza Sergija Pereza.

Pozicije se nisu mijenjale do 63. kruga kada je Hamilton sjajno pretekao Carlosa Sainza i probio se na treću poziciju. Mercedes je u tom trenutku imao dva vozača na postolju dok je Ferrari razočaravajuće držao 4. i 6. mjesto.

Hamilton je nastavio s odličnom utrkom i dva kruga kasnije prestigao je momčadskog kolegu Russella te se probio na drugu poziciju. Russell je bio na srednjim, Lewis na mekim gumama i bio je vidno brži pa nije imao previše poteškoća preteći mlađeg kolegu.

Dva kruga prije kraja Bottas je parkirao automobil van staze pa je izašao virtualni sigurnosni automobil, a do kraja utrke konačni poredak nije se mijenjao: Verstappen, Hamilton, Russell, Sainz, Perez, Leclerc, Norris, Alonso, Ocon, Vettel.

Slijedi pauza od mjesec dana, iduća utrka na rasporedu je 28. kolovoza za Veliku nagradu Belgije.

Poredak top 10 vozača:

  1. Max Verstappen/RB 258
  2. Charles Leclerc/FER 178
  3. Sergio Perez/RB 173
  4. George Russell/MER 158
  5. Sarlos Sainz/FER 156
  6. Lewis Hamilton/MER 146
  7. Lando Norris/MCL 76
  8. Esteban Ocon/ALP 58
  9. Valtteri Bottas/ALFA 46
  10. Fernadno Alonso/ALP 41
Idi na 24sata

Komentari 34

  • nimans 31.07.2022.

    Ferrari opet pobijedio sam sebe!!! Nevjerojatno je da uprava Ferrarija gleda smicalice Mattije Binotta, koliko dugo? Vrijeme je za Rossa Brawna, ili za Flavia Briatorea, jer ovako loši tim, dobra vozača, brzi bolid, a FERRARI tim KATASTROFA! Financira li Red Bull Ferrarijevu strategiju?

  • anonimni.korisnik 31.07.2022.

    Navijam za Hamiltona, ali koliko mi je drago da je Max danas pobjedio (naravno radije bih Hamiltona). Pokazao je ovim pacenicima iz ferrarija kako se vozi

  • 31.07.2022.

    Kad će više počet dijelit otkaze u Ferrariju!?

Komentiraj...
Vidi sve komentare