To je to što me zanima!

Pravo oktansko ludilo: Samo na gume potroše milijun kuna!

Svaki vozač tijekom sezone potroši više od 300 kompleta guma, a niti kočnice nisu duga vijeka. Zagrijavaju se do 1000 stupnjeva i ne mogu izdržati više od 350 kilometara
Vidi originalni članak

Morate shvatiti da većinu dijelova ne proizvodimo sami. Kupujemo ih od drugih kompanija. Na godinu naručimo gotovo milijun i pol različitih komponenti, od obične matice do karbonskih kočnica, rekao je Philippe Carrier iz Renaultove trkaće momčadi.

- Pravo je čudo što se bolidi Formule 1 zapravo vrlo rijetko kvare. Primjerice, motor je sastavljen od gotovo 3000 različitih dijelova - dodao je Carrier.

Upravo je motor najveća stavka u troškovniku izrade bolida. Vrijedi gotovo 300.000 eura, a svaki vozač po sezoni ima pravo na osam motora. Do prije nekoliko sezona trošili su i više od 20 motora, no Međunarodna automobilistička organzacija ograničila je potrošnju kako bi smanjila troškove i spasila manje momčadi od propadanja. Ograničili su i potrošnju guma te vrijeme testiranja novog bolida tijekom zimske stanke.

Samo za gorivo, gume i kočnice momčad u jednom krugu utrke potroši gotovo 1000 eura. No u tu računicu ne ulaze popravci niti česta izlijetanja vozača sa staze.

Svaki vozač tijekom sezone potroši više od 300 kompleta guma, a niti kočnice nisu duga vijeka. S obzirom na to da se često zagrijavaju i do 1000 stupnjeva, ne mogu izdržati više od 350 kilometara. Puno novca momčadi ulažu u izradu šasije, koja je najvažnija za sigurnost vozača. Motor, aerodinamika i gume usmjereni su na brzinu bolida, a čvrsta šasija vozačima jamči sigurnost.

- U Albert Parku, primjerice, često jurite pored tvrdih zaštitnih zidova. Pri izlijetanju čvrsta šasija puno pomaže. Samo bih poželio da su bolidi malo udobniji, ipak svaki vrijedi bar pet milijuna eura - našalio se Mark Webber.



Prednji spojler 16.000 €

Tzv. nos ima presudnu važnost jer na tome mjestu počinje djelovati aerodinamika bolida. mehaničari ga tijekom utrke mogu zamijeniti u samo nekoliko sekundi


Stražnji spojler 10.000 €

Avionima krila služe za letenje, a spojleri na superbrzim bolidima formule 1 imaju suprotan učinak - sprječavaju njihovo polijetanje


Motor 300.000 €

Tijekom sezone svaki vozač na raspolaganju ima osam motora. Do prije nekoliko godina vozači su trošili više od 20 motora u sezoni


Gume 150.000 €

Tijekom sezone vozači u prosjeku potroše 300 kompleta guma, ovisno o vremenskim uvjetima na stazi. Po bolidu trošak je oko 150.000 eura


Amortizer 1000 €

Na cestovnim automobilima amortizeri povećavaju udobnost pri vožnji. U formuli 1 moraju biti tvrdi da bi bolid bio što brži i stabilniji


Kočnice 150.000 €

Karbonski disk vrijedi oko 900 eura, s kojim kočnice ne izdrže više od 350 kilometara. Često se zagrijavaju i do 1000 stupnjeva. Momčad formule 1 samo na kočnice u sezoni potroši više od 150.000 eura.


Upravljač 25.000 €

Ne služi samo za skretanje. Sadrži mnoštvo dodatnih funkcija i tipki, pomoću kojih vozači mogu regulirati rad motora i kočnica, mijenjati mješavinu goriva i komunicirati s inženjerima


Retrovizor 500 €

Samo retrovizor vrijedi 500 eura. Sitni su, ali vozačima puno pomažu u dvobojima na stazi


Šasija 85.000 €

Pri dizajnu bolida formule 1 ključne su brzina i sigurnost. Motor, aerodinamika i gume usmjereni su na brzinu, a čvrsta i kvalitetna šasija vozačima jamči sigurnost pri brzinama većim od 300 kilometara na sat.


Mjenjačka kutija 90.000 €

Ona mora biti jako izdržljiva jer vozač u jednoj utrci brzinu promijeni više od 2500 puta.

Idi na 24sata

Komentari 3

  • Dr.Gonzo. 13.11.2010.

    zato sto je skup sport znaci da je dobar ??? nigdje veze iskreno , ne volim automobilisticke sportove , ali puno mi je bolje pogledati Rally , nego formulu gdje se 3 sata vrte u krug , glava me zaboli

  • apeajtom 13.11.2010.

    i onda mene pitaju zasto sam lud za formulom 1....pa ljudi nema bolesnijeg sporta na svitu od f1....

Komentiraj...
Vidi sve komentare